Sondaj UNICEF: Aproape o treime dintre elevii care au internet și telefoane sau laptopuri nu fac ore online sau comunicarea cu profesorii e ineficientă

6.822 de vizualizări
Aproape o treime, 28%, dintre elevii care au internet și telefoane sau laptopuri susțin că nu fac ore online sau comunicarea cu profesorii e ineficientă, potrivit unui sondaj făcut de UNICEF România despre educația la distanță.

Sondajul a fost făcut în luna aprilie pe platforma U-Report, susținută de UNICEF, iar la acesta au participat 2.400 de copii și tineri. Rezultatele au fost următoarele:

  • Aproape o treime dintre cei ce au răspuns la sondaj (28%) nu reușesc să mențină o comunicare activă cu diriginții sau comunicarea cu aceștia este inexistentă.
  • Cursurile online se desfășoară de mai multe ori pe săptămână sau zilnic pentru 54% dintre respondenți și niciodată pentru 13% dintre elevi.
  • 36% dintre copiii și tinerii intervievați și-ar fi dorit să fi fost susținută o ședință prin care cineva (profesorul diriginte etc.) să le explice modul de utilizare al platformelor.
  • Întrebați dacă au colegi care nu pot fi activi în mediul online, o treime dintre respondenți afirmă că există asemenea cazuri în clasa lor.
  • 95% dintre cei care au răspuns sondajului au accces la dispozitive care se pot conecta online (telefon, laptop, tabletă).

„De la cei peste 2,400 de copii și tineri intervievați ne-am bucurat să aflăm că, în ceea ce privește comunicarea online între elevi și dirigintele clasei, un procent de 72% din respondenți consideră că informația se transmite cu ușurință, sarcinile sunt înțelese, iar problemele apărute sunt nesemnificative. Totuși, aproape o treime dintre copiii intervievați (28%) nu reușesc să mențină o comunicare activă cu diriginții sau comunicarea cu aceștia este inexistentă.

Procentele sunt similare și în ceea ce privește comunicarea dintre elevi și profesori, fiind caracterizată drept „bună” și „foarte bună” de 71% dintre respondenți, aceștia din urmă primind teme și sarcini. Aproape un sfert dintre intervievați mențin un contact permanent cu profesorii și desfășoară cursuri online. Totuși, aproape o treime dintre copiii care au răspuns sondajului (28%) nu sunt satisfăcuți de relația în online cu profesorii sau nu continuă actul educațional prin intermediul platformelor virtuale.

Internetul este foarte accesibil pentru trei sferturi dintre respondenții sondajului, peste o cincime dintre aceștia (21%) îl consideră destul de ușor de accesat, în timp ce 4 procente întâmpină probleme.

95% dintre copiii intervievați prin intermediul platformei online U-Report au accces la dispozitive care se pot conecta online (telefon, laptop, tabletă), dar 4% depind de un interval de timp pentru a le accesa, în timp ce un procent de doar 1% nu are acces facil.

Pentru U-Reporteri, cele mai populare platforme utilizate pentru comunicarea online sunt Zoom (25%) și Google Class (23%), dar și Whatssapp (20%). Printre alte platforme utilizate se numără Messenger (13%), Skype (3%) și Discord (2%). Alți 218 copii și tineri au menționat și alte platforme și conform răspunsurilor lor, 33.98% au acces la educație în aceasta perioadă prin platforma Adservio, 24.76% prin Microsoft Teams, 7.77% – Servicii Google, ca Google Drive și Google Classroom, 5.34% – platforma școlii la care învață, 3.40% -Webex, iar între sub 2% prin platformele Meet, 24edu, Sociology și WhatsApp. 18.45% dintre acești respondenți țin legătură cu cadrele didactice prin alte platforme, mai exact Facebook și Facebook Messenger.

Cât despre materiile care și-au mutat predarea în mediul online, acestea au variat. Cele mai întâlnite au fost limba română, matematica și informatica, urmate de științele biologie, chimie, fizică, limbile moderne, istoria, geografia, psihologia și pedagogia. Cu o frecvență redusă am întâlnit și discipline precum religie, educație fizică, muzică, desen și economie. De asemenea, elevii au menționat faptul că folosesc platforme diferite în funcție de materia predată, lucru ce provoacă disconfort și confuzie. Un sfat din partea copiilor este să fie stabilită o singură aplicație care să fie utilizată pentru toate cursurile.

Cursurile online se desfășoară de mai multe ori pe săptămână sau zilnic pentru 54% dintre respondenți și niciodată pentru 13% dintre elevi. In schimb, pentru mai mult de o treime (32%), cursurile online se desfășoară o dată pe săptămână sau mai rar, cum ar fi: o dată sau de câteva ori pe lună, acest aspect depinzând de la un profesor la altul și de la o materie la alta.

41% dintre intervievați acoperă materiile de curs prin intermediul platformelor online în procent de peste 50%, pe când 44% și restul de 14% parcurg materiile importante, respectiv nu parcurg deloc materia.

În ceea ce privește timpul acordat rezolvării temelor, 41% petrec mai mult timp decât înainte de întreruperea cursurilor, iar 35% petrec mai puțin timp sau deloc.

36% dintre copiii și tinerii intervievați și-ar fi dorit să fi fost susținută o ședință prin care cineva (profesorul diriginte etc.) să le explice modul de utilizare al platformelor iar 42% nu au considerat acest lucru necesar.

Întrebați dacă au colegi care nu pot fi activi în mediul online, o treime dintre respondenți afirmă că există asemenea cazuri în clasa lor. Celelalte două treimi au răspuns că toți colegii lor au acces la internet sau afirmă că nu cunosc situația. Pentru cei fără acces la modalitatea de predare online, 37% consideră că nu sunt siguri dacă informațiile ajung și la colegii lor sau nu ajung deloc, iar 47% spun că transmit informațiile mai departe prin alte căi de comunicare astfel încât aceștia să rămână conectați. Doar 5% știu și au menționat că profesorii comunică direct cu cei care nu au acces la mediul de predare online. 75% dintre elevii intervievați au sub 5 colegi din clasă care nu sunt conectați la modul de predare online, în timp ce doar 2% au peste 25 de colegi care nu au acces la la mediul online.

73% dintre respondenți consideră utile platformele pentru comunicarea online cu scop educativ, în timp ce 16% dintre aceștia nu le găsesc utilitatea.

Privind modul în care elevii s-au adaptat pe platformele acestea, 82% s-au acomodat ușor sau puțin dificil, în timp ce 8% consideră că le este greu să se adapteze,” potrivit comunicatului publicat de UNICEF.

FOTO: UNICEF/ Norbert Fodor


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Burse în valoare de până la 11% din salariul minim și un Consiliu național pentru investiții în infrastructură școlară, printre cerințele din Raportul privind starea învățământului preuniversitar din perspectiva elevilor

Reprezentanții elevilor solicită crearea unei instituții la nivel național care să monitorizeze investițiile în infrastructura școlară – „Consiliul Național pentru Investiții în Infrastructură Școlară”, cu rol de coordonator financiar, se…
Vezi articolul

Menținerea școlilor deschise sau sănătatea? „E ca și cum ai pune un copil să aleagă între tată și mamă, așa ceva nu se poate face”, spune ministrul Educației care susține că „trebuie găsit un echilibru între nevoia de educație și nevoia de sănătate” / Controalele în școli vor începe de luni, dar teste non-invazive încă nu vor exista

Acţiunile de control în şcoli privind respectarea tuturor regulilor de protecţie sanitară în contextul pandemiei de COVID-19 vor începe de luni, 4 octombrie, a anunțat ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, la…
Vezi articolul

VIDEO Europarlamentarul Victor Negrescu: Am inițiat un proiect pilot pentru digitalizarea claselor din zonele izolate, rurale, montane, unde la începutul anului viitor va fi un apel cu granturi de 60.000 de euro. Dacă va funcționa, ulterior el va fi scalat

Un proiect pilot pentru digitalizarea claselor din zonele izolate, rurale, montane, prin care la începutul anului viitor va fi un apel cu granturi de 60.000 de euro, a fost anunțat…
Vezi articolul