Sorin Cîmpeanu ignoră petiția semnată de 28.000 de persoane pentru demiterea sa și retragerea proiectelor de legi ale educației: „Au fost teme care au adunat multe sute de mii de semnături (…) noi ne ocupăm cu reforma în educație”

13.046 de vizualizări
Foto: gov.ro
Ministrul Educației a bagatelizat cele 28.000 de semnături adunate în weekend de petiția care cere demiterea sa din fruntea ministerului și retragerea proiectelor de legi ale Educației. Cîmpeanu a declarat pentru Digi24 că „au fost teme care au adunat multe sute de mii de semnături”, în trecut. Demnitarul a catalogat demersul cetățenesc în felul următor: „un drept pe care oamenii îl au și e foarte bine să fie exercitat”.

Reamintim că petiția a fost publicată pe site-ul de campanii al comunității Declic vineri la ora 15:00, iar luni la ora 14:00 avea aproape 28.000 de semnături, la trei zile de la lansare.

Oficialul a spus că „România educată este o reformă care trebuie făcută” și că „Noi ne ocupăm cu reforma în educație”, raportat la demersurile care îl critică și care solicită președintelui Iohannis retragerea acestuia din funcție.

Moderator: I se solicită președintele Klaus Iohannis, care este autorul proiectului România educată, demiterea dumneavoastră de urgență, retragerea proiectelor legislative de către Ministerul Educației și sunt o serie de acuzații acolo printre care: că mimați o reformă a învățământului și că nu v-ați fi ocupat de pregătirea anului școlar, de furnizarea de manuale și critici foarte dure la adresa acestor proiecte care vizează legile educației, reforma în educație. Cum răspundeți?

Sorin Cîmpeanu: Orice petiție este un drept cetățenesc constituțional ce trebuie să fie respectat. Cetățenii au dreptul să facă aceste petiții pe orice temă. Au fost teme care au adunat multe sute de mii de semnături, deci este un drept pe care, repet, îl au și e foarte bine să fie exercitat. România educată este o reformă care trebuie făcută, despre care discutăm de peste șase ani și jumătate. Eu am datoria să explic ce se întâmplă cu privire la aceste proiecte de legi ale Educației. În momentul de față am centralizat multe mii de amendamente, au fost propuneri foarte bune rezultate pe parcursul celor 43 de zile de dezbateri, pe parcursul celor 75 de întâlniri în cadrul acestor dezbateri și astăzi voi anunța un stadiu intermediar al preluării acestor propuneri. Repet, multe dintre ele constructive care fac din proiectul legilor educației care au fost lansate în dezbatere proiecte și care proiecte vor fi înaintate Parlamentului.

Noi ne ocupăm, chiar în acest moment am ieșit dintr-o întâlnire a Comisiei pentru Dialog Social în care discutăm subiecte precum admiterea la liceu, precum modul de acordare a burselor elevilor, am crescut bugetul de burse anul acesta cu 300 de milioane de lei, discutăm modul de organizare a examenului național bacalaureat 2023, discutăm de asemenea lucruri care țin de pregătirea școlilor. Mâine dimineață vom avea o întâlnire cu toți prefecții și cu toate inspectoratele școlare județene pentru a vedea stadiul pregătire școlilor. La întâlnire va participa și premierul României. Deci sunt lucruri cu care ne ocupăm noi la Ministerul Educației în acest moment. Petițiile, sigur că da, așa cum am spus sunt un drept cetățenesc, trebuie respectat, trebuie să-și urmeze cursul. Noi ne ocupăm cu reforma în educație, centralizat toate propunerile pe care le apreciem în sensul ca fiind ne îmbunătățire a proiectelor și le vom avansa Parlamentului care la rândul lui va lansa o dezbatere. Pentru că Parlamentul este cel care adopta legile, nu Ministerul Educației.

Moderator: Domnule ministru să vorbim și despre o scrisoare elaborată de profesori. Când a apărut acea scrisoare elaborată de 100 de intelectuali ați spus că sunt 100 versus 20.000.

Sorin Cîmpeanu: Iertați-mă, nu știu cum puteți afirma că sunt 26.000 de profesori.

Moderator: Nu sunt 26.000 de semnături pe această petiție?

Sorin Cîmpeanu: Da, și ați spus că sunt profesori. Eu mă îndoiesc că sunt atâția profesori care au semnat petiția. Dar repet, pot fi, e un drept cetățenesc”. 

De menționat că inițiatorii petiției semnalează 10 motive pentru care președintele Klaus Iohannis ar trebui să îl demită pe ministrul Educației. Printre acestea ar fi faptul că “proiecte de legi sunt lipsite de viziune și de coerență, au fost elaborate fără consultarea experților în educație din marile universități românești, durata consultărilor a fost disprețuitor de scurtă, consultările s-au făcut în medii controlate, politizate, cu parteneri agreați de ministru sau că proiectele de legi sunt un grav atentat la integritatea academică, deoarece creează veritabile scuturi de protecție pentru fraudatori și plagiatori”.

Textul integral al petiției, aici.


16 comments
  1. Da si, numai poate Campeanu si Werner I.de petitii si degradarea educatiei. In era robotizarii, inteligentei artific. nu mai este nevoie de specialisti ci de muncitori in agricultura UE, soferi, vanzatori, ingrijitori in azile. Ce atata scoala! Daca nu se iese in strada precum vestele galbene nu se schimba nimic!

  2. Mare reformă, coane….! A încheia media la sfârșitul anului școlar înseamnă mare reformă! Invățământ era în perioada comunistă , trei trimestre, trei medii,… concurență…. examene de admitere….
    Când copilul trebuie controlat mai mult acum, în adolescență; noi acum îi lăsăm ,,de capul lor’. Totdeauna elevii au învățat pentru note. Dar, miniștrii fac reguli pe care pot ei să le controleze. Având în vedere că nu au chef de muncă impun cât mai puține cerințe elevilor. Ion Creangă ne-a spus:
    ,, dacă-i cal să tragă, dacă e popă să citească și dacă este copil să se joace”. Deci, ne-a vorbit despre separare ,, intereselor”. Prin extrapolare a-și spune : – dacă este elev să invețe.
    Și IISUS ne-a învățat despre separea puterilor:
    ,, Dăi Cezarului ce este al Cezarului și lui Dumnezeu ce este al lui”. Deci, miniștrii noștrii oferă dreptul la libertate maximă și nu dreptul de a-l determina pe elev să invețe, chiar și forțat.!!! Când , tovarășe ministru ai terminat Facultatea;ai putut spune : – ce mult am învățat?!
    Și parcă ne plăceau profesorii exigenți! Știam, cere dar și recompensează!!
    Nouă ni se spunea u cât un profesor este mai exigent cu atât iți vrea binele! Deci, să ințelegdm că nu vrem binele generațiilor care vin, nu crem să avem nepoți deștepți. Sau nu au loc ai , unora !” de plebe?!

  3. Universitarii nu sunt experți în educație! Habar nu au cu ce se confruntă cadrele din preuniversitar.

  4. ,,Noi” ne ocupăm cu reforma în educație?
    Care ,,noi”? Căci adevărații specialiști nu fac parte din acest grup de interese numit… ,,noi”.
    Păcat că s-a ajuns unde s-a ajuns.
    Oricum, tot ce vedem în aceste proiecte de lege este vorbă-n vânt, atâta vreme cât nu s-a avut în vedere și problema salarizării diferențiate.

  5. 1. Ce calități l-au recomandat cand a fost numit ministru?2. Prin ce s-a făcut remarcat înainte de numire? 3 Este ” doctor” în educație sau ” dottore”? 4 în anii ăștia de cand a fost ministru în afară de ” balbe” cu ce s-a remarcat? 5. Ca elev, licenta student, ajuns acum ministru, tot pe ” module” s-a format? 6 Mai departe de școală primară nu vede evoluta. La fel unde a ramas cu intelectul. Mi-e rusine si indignare cu astfel de specimene si cu cei care-numesc. Spiru Haret si multi, multi carturari ai neamului romanesc, sigur se rasucesc in morminte.

  6. Intelectualii cei mai valorosi ai tarii nu ii starnesc interesul, nici zecile de mii de cetateni implicati! Ministrul se crede un supraom, stapan pe feuda educatiei primita in dar de la imparat (pardon, presedinte). Tara este impartita pe caste, iar politicienii si manipulatorii lor nu dau doi bani pe cetatenii obisnuiti sau pe copii acestora! Degeaba zeci de mii de romani pleaca de scarba, nu de nevoie, spre alte tari unde legile sunt date pentru oameni si nu pentru supraoameni (cum se cred conducatorii nostrii)!
    Nu Romania Educata, ci Romania Dispretului!

  7. Acest ministru e un om cu un caracter josnic si cu oarece probleme psihice. Ar trebui remaniat de urgenta. Consiliul profesoral de astazi din scoala mea a fost ca un vulcan in eruptie. Sefii sindicali au lipsit, la ordinul sefilor mai mari.

    1. Simplu grevă spontană fără lideri…
      Este nevoie de o reformă a sindicatelor… Pentru profesori sindicatele sunt „DECLIC”.

      1. Am strans semnaturi de greva anul trecut in ianuarie – februarie dar sindicatele nu au tinut cont de ce vor profesorii.

      1. Vacanta au elevii.
        Profesorii au un număr fix de zile de concediu .
        Dupa cum știți ,examenele elevilor din clasele terminale,corigentele,diferențele nu le dau elevii singuri de capul lor și nu si le corecteaza ei.

  8. Bună ziua!Poate Parlamentarii îl vor aduce pe domnul Ministru pe calea cea buna. Sa vedem. !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Este nevoie de noi măsuri restrictive pentru a tempera dinamica răspândirii Omicron, care afectează și copiii, iar în câteva zile se va intensifica activitatea școlară, atrag atenția reprezentanții MedLife

Este nevoie de noi măsuri restrictive pentru a tempera dinamica răspândirii Omicron, care afectează și copiii, iar în câteva zile se va intensifica activitatea școlară, atrag atenția reprezentanții MedLife, potrivit…
Vezi articolul

Cu 60 de ore înainte de greva generală a profesorilor, Ministerul Educației anunță că ia „toate măsurile legale din domeniul său de competență“ pentru a evita declanșarea conflictului de muncă pe 22 mai

Vineri seara, cu 60 de ore înaintea debutului primei greve generale din ultimii 17 ani, din Învățământ, Ministerul Educației anunță într-un comunicat de presă că „ia toate măsurile prevăzute de…
Vezi articolul

Petiție online „Elevii nu doresc dublă admitere!”, lansată de Asociația Elevilor din București și Ilfov: Este o povară pentru un copil de 14 ani, care ar trebui să își dubleze numărul de meditații

Într-o petiție online, lansată de Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI), elevii critică măsura potrivit căreia orice liceu are posibilitatea de a organiza un examen de admitere, la nivel…
Vezi articolul