VIDEO Sorin Cîmpeanu a primit aviz favorabil. Ministrul propus al Educației: Vom începe școala în format clasic cât de repede ne permite situația epidemiologică, începând cu educația timpurie și învățământul primar / Recuperarea cursurilor este cea de-a doua problemă esențială

33.934 de vizualizări
Sorin Cîmpeanu / Foto: Facebook.com
UPDATE Sorin Cîmpeanu a primit aviz favorabil la audierile din Parlament, cu 20 pentru, 13 împotrivă și 2 abțineri.
Ministrul propus pentru portofoliul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat la audierile din Parlament, întrebat când se vor redeschide școlile și grădinițele, că „toți ne dorim să începem școala cât mai repede în format clasic și vom începe școala cât de repede ne va permite situația epidemiologică. Cunoaștem că e foarte dificil să organizezi școala online, cu precădere în educația timpurie și în învățământul primar. Nu este simplu nici în învățământul gimnazial și nici în cel liceal”.

„Răspuns final: cât de repede ne permite situația epidemiologică. Nu avem competențe epidemiologice, dar vom acordat atenție maximă acestui subiect, în ordinea priorităților pe care am anunțat-o: educație timpurie (grădinițe) și învățământ primar, gimnazial, liceal, universitar”, a răspuns Cîmpeanu.

Recuperarea cursurilor este cea de-a doua problemă esențială, după când începem școala. Cum vom putea să recuperăm ceea ce au pierdut elevii. Activitățile de recuperare vor trebui să fie coerent organizate și finalizate. Va trebui făcut un apel către toți cei interesați în educație, pentru că în educație fără profesori nimic nu e posibil. Contează foarte mult modul în care vom reuși să convingem colegii noștri cadre didactice”, a anunțat Cîmpeanu.

Acesta a precizat că și în învățământul universitar „sunt dificultăți majore” cu desfășurarea cursurilor online, deși structura orelor de curs și a orelor practice ar permite o mai mare flexibilitate decât în preuniversitar.

În ceea ce privește finanțarea învățământului românesc, ministrul a spus că în străinătate „sunt universități care au buget de 4 mld de dolari, bugetul învățământului superior din România fiind puțin peste 1 mld pentru toate universitățile românești.”

„Am făcut deja publică propunerea Registrul Unic Național Integrat al Diplomelor și Actelor de Studii care să interconecteze și să extindă ceea ce există deja pentru că sunt sisteme bune. E vorba despre un format integrat în învățământul românesc (….) integrarea tuturor lucrărilor de licență și de disertație. Vorbim de digitalizare în această perioadă, nu văd ce ne oprește să stocăm”, a mai spus Cîmpeanu.

VIDEO Sorin Cîmpeanu la audierile din Parlament:
Sorin Cîmpeanu, declarații în cadrul audierilor:
  • Prima întrebare, esențială de altfel: când începe școala? Toți ne dorim să începem școala cât mai repede în format clasic și vom începe școala cât de repede ne va permite situația epidemiologică. Cunoaștem că e foarte dificil să organizezi școala online, cu precădere în educația timpurie și în învățământul primar. Nu este simplu nici în învățământul gimnazial și nici în cel liceal.
  • Deși în învățământul universitar, structura orelor de curs, orele practice ar permite – și acolo sunt dificultăți majore.
  • Răspuns final: cât de repede ne permite situația epidemiologică. Nu avem competențe epidemiologice, dar vom acorda atenție maximă acestui subiect, în ordinea priorităților pe care am anunțat-o: educație timpurie și învățământ primar, gimnazial, liceal, universitar.
  • Recuperarea cursurilor este cea de-a doua problemă esențială, după când începem școala. Cum vom putea să recuperăm ceea ce au pierdut elevii. Activitățile de recuperare vor trebui să fie coerent organizate și finalizate
  • Va trebui făcut un apel către toți cei interesați în educație, pentru că în educație fără profesori nimic nu e posibil
  • Contează foarte mult modul în care vom reuși să convingem colegii noștri cadre didactice
  • Acum o săptămână am inițiat un amendament: finanțarea pentru educație va fi de cel puțin 6%. A trecut în unanimitate de comisia de la deputați
  • Trebuie să ajungem la descentralizare, cu siguranță. Dar măsuri pripite de genul: anul viitor desființăm inspectoratele – cred că ar genera un haos, un adevărat dezastru, o lovitură finală dată unui sistem aflat în suferință. Acest lucru trebuie făcut, dar trebuie pregătit în timp. A fost o idee să fie scutiți de normă directorii de școli. Vă spun că sunt vreo 15.000. Am întrebat cu cine i-am putea înlocui. Mi s-a spus: cu cei din inspectorate. Vă aduc la cunoștință că în inspectorate sunt circa 1.500 de cadre. Nu prea poți înlocui 15.000 cu 1.500.
  • Nu voi susține o desființare haotică a inspectoratelor, dar voi susține o descentralizare, voi susține un plan. Dacă tot suntem cu toții de acord că sunt rezultate pe termen mediu și lung, atunci putem să avem în vedere încă de pe acum un plan în care nu brusc să ajungem la descentralizare. Și în cele din urma inspectoratele școlare cred că vor disparea atunci când școlile vor fi capabile, pe principiul universităților spre exemplu, să își manifeste o anumită autonomie, așa cum vedem în sistemele de învățământ către care ne uităm cu admirație.
  • Cercetarea, finanțarea de bază a universităților – nu vreau să mai insist, educație de calitate fără resurse nu se poate, nu s-a inventat
  • Decalajele dintre mediul urban și rural, o preocupare pe care o susțin și pe care o voi implementa cunoscând mecanismele, avem o șansă să acoperim din decalaj, la rural sunt problemele cele mai grave de calitate și echitate
  • Salut una dintre ultimele decizii ale guvernului prin care s-a institutit un cuantum minim al burselor per elev
  • Aceste burse de 530 mil lei trebuie să se regăsească în bugetul pe 2021. Până acum au fost 270 milioane, deci 30 mil pe lună, la 3 milioane de elevi este 10 lei pe lună
  • Trebuie finanțate clar de către stat prin autoritățile locale
  • Știți cât din 270 mil au ajuns în rural? 130 mil sunt bursele din București
  • Avem necesitatea de a motiva personalul didactic, echitatea este foarte importantă. Va fi prima preocupare, fără să uităm însă de performanțe
  • La titularizare este vorba de o analiză completă, globală, a resursei din învățământul românesc. La partea de finanțare nu stăm rău, sigur așteptările și meritele cer mult mai mult, dar prioritatea va fi pe creșterea costurilor materiale, dar fără să uităm de cele salariale
  • Claritatea examenului de titularizare face parte din acest set de măsuri.
  • Proiectele pe care le cunoașteți foarte bine, există microbuze școlare care fac 6 drumuri în aceeași zi
  • Îmi asum public tot ceea ce mi-am asumat și acum
  • Acest mandat de ministru se va juca pe masă, în momentul în care voi considera că nu pot realiza ceea ce am zis aici, voi renunța în favoarea cuiva mai competent
  • Vă mulțumesc tuturor pentru votul de încredere acordat, vă asigur că va exista o coerență deplină cu România Educată


3 comments
  1. Prima masura este deschiderea camerelor. Este o inconstienta din partea ministerului ca accepta acest mod distructiv de a ascunde copiii de profesori. Ei nu pot fi suficient de atenti nici in clasa, cum ar putea fi asa, aacasa, ascunsi cu telefoanele in mana? Inconstienta!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Oana Fotache Dubălaru, profesor coordonator pentru programa de Limba și literatura română: Accesul la cunoaștere trebuie să fie însoțit de instrumente de analiză și de interpretare, astfel încât să formăm nu doar scriitori și filologi, ci cetățeni curioși, interesați, informați, care să aibă acces și la o altă lume decât viața de zi cu zi, cu toate problemele ei

Accesul la cunoaștere trebuie să vină la pachet cu „instrumente de analiză și de interpretare”, astfel încât școala să formeze „nu doar scriitori, filologi, oameni de cultură, dar cetățeni curioși,…
Vezi articolul

Directoarea Ionela Neagoe: Rezultatele de la simulare, în mod normal, sunt mai slabe decât cele de la examen, pentru că ei de-abia de acum se apucă foarte serios de învățat / Secretarul de stat Sorin Ion: Timp până la examenul real mai este suficient pentru a îmbunătăți acele zone

Ionela Neagoe, directorul Colegiului Național „Gheorghe Lazăr” din București, a declarat, pentru Euronews România, că „rezultatele de la simulare, în mod normal, sunt mai slabe decât cele de la examen”. Potrivit profesoarei, elevii…
Vezi articolul

Profesorii pot decide cu câte note încheie media anuală, după eliminarea obligativității tezei, propune ministerul Educației / Trebuie să aibă anual cel puțin trei note peste numărul de ore alocat săptămânal disciplinei în planul-cadru de învățământ, potrivit unei propuneri aduse ROFUIP, în urma schimbării structurii anului școlar -Surse

Noua structură a anului școlar din toamna aceasta în 5 module și 5 vacanțe, dar și eliminarea obligativității tezelor (care erau evaluări semestriale scrise) aduc modificări în modul de calculare…
Vezi articolul

Profesorul și scriitorul Alex Goldiș, despre programa de Română pentru clasa a IX-a, pusă în dezbatere: Includerea insistentă a cronicarilor e o alegere de ideologie și metodologie care riscă să reproducă narațiuni etnocentriste și protocroniste

Profesorul de la Facultatea de Litere a Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca și scriitorul Alex Goldiș a publicat pe Facebook o poziționare amplă despre proiectul programei de Limba și literatura română…
Vezi articolul

Interesul copilului este să aibă la clasă profesori calificați la fiecare disciplină în parte, spune directorul Sorin Haiduc: Nu un profesor de, eu știu, matematică să predea și fizică, să predea și chimie

Sorin Haiduc, director al Colegiului Național „Preparandia-Dimitrie Țichindeal” din Arad, a declarat că „interesul copilului este să aibă la clasă profesori calificați la fiecare disciplină în parte”: „Nu un profesor…
Vezi articolul