Statele UE care primesc elevi ucraineni vor fi sprjinite financiar și cu resurse educaționale de Uniunea Europeană

91 de vizualizări
Foto: © Tutye2001 | Dreamstime.com
Uniunea Europeană a decis miercuri să creeze un grup de lucru pentru coordonarea primirii elevilor ucraineni, care se va concentra în special pe posibilităţile de sprijin financiar pentru statele membre şi punerea în comun a resurselor educaţionale, scrie Agerpres.

„Am decis mai întâi un element transversal şi anume crearea unui grup de lucru pe care îl vom coordona pentru o cooperare strânsă şi proactivă, astfel încât să coordonăm iniţiativele şi să punem în comun resursele”, a spus ministrul francez al educaţiei Jean – Michel Blanquer, după o întâlnire prin videoconferinţă a miniştrilor europeni ai educației.

Printre categoriile de activităţi prevăzute pentru acest grup de lucru se va număra şi sprijinul financiar pentru sistemele de învăţământ din ţările membre, cu o „realocare de fonduri europene pentru sprijinirea primirii copiilor în şcoli”, a spus Blanquer, a cărui ţară deţine preşedinţia rotativă a Consiliului Uniunii Europene.

„Există o provocare în special pentru ţările care se află în prima linie”, a spus el, citând printre ele Polonia, Bulgaria sau România, care „sunt în situaţia în care trebuie să primească foarte mulţi copii şi, prin urmare, au nevoie în mod special de ajutorul Comisiei”.

Comisarul european pentru educaţie, cercetare şi cultură, Mariya Gabriel, a subliniat la rândul său că, în special, Comisia va „face tot posibilul pentru a ajuta statele membre să redirecţioneze rapid fondurile neutilizate ale Uniunii Europene” şi este gata „să ofere asistenţă tehnică statelor membre pentru a putea folosi aceste sume cât mai curând posibil”.

În ceea ce priveşte primirea copiilor ucraineni în şcoli, „au fost expuse o mulţime de idei şi foarte multe bune practici şi, de aceea, ne vom baza pe aceste bune practici”, a indicat Blanquer.

„Ne-am concentrat, de asemenea, pe monitorizarea sănătăţii mintale a acestor tineri”, a adăugat ministrul francez.

Alte aspecte luate în considerare vizează accesul la resurse pentru a sprijini profesorii europeni cu o platformă comună, sau accesul la cultura, limba şi sistemul de învăţământ ucrainean pentru studenţi şi profesori, cu „resurse educaţionale disponibile în ucraineană”, a spus Blanquer.

Un program de înfrăţire între profesori va fi, de asemenea, utilizat ca sprijin pentru aceştia. „Astăzi, odată cu afluxul masiv de refugiaţi din Ucraina, majoritatea femei şi copii de vârstă şcolară, există o nevoie urgentă de a răspunde nevoilor de bază ale celor mai tineri”, a subliniat comisarul Mariya Gabriel, care a adăugat că „provocarea cu care ne confruntăm este mare”.

Foto © Tutye2001 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Reorganizarea sistemului de formare inițială și continuă a cadrelor didactice din învățământul militar, „o prioritate majoră” în noua Strategie Militară a României

Reorganizarea sistemului de formare inițială și continuă a cadrelor didactice este „o prioritate majoră” pentru învățământul vocațional militar, potrivit Strategiei Militare a României, pe care Guvernul vrea să o adopte…
Vezi articolul