Ștefan Pălărie, USR: PSD și PNL se pregătesc să mai creeze sute sau chiar mii de posturi prin noile Legi ale Educației / Vom avea mulți șefi noi, într-o perioadă în care cu greu găsim profesori sau specialiști de orice fel

836 de vizualizări
Ștefan Pălărie / Foto: Facebook.com
Se pare că tovarășii de la PSD și PNL se pregătesc să mai „îngrașe” puțin organigrama prin noile Legi ale Educației. Să mai creeze sute sau chiar mii de posturi. Vor fi multe organisme nou înființate. Vom avea mulți șefi noi, asta este sigur, într-o perioadă în care cu greu găsim profesori sau specialiști de orice fel”, susține senatorul USR Ștefan Pălărie, într-o postare pe Facebook.

Vor fi multe organisme nou înființat, la care se adaugă dublarea, probabil, a funcțiilor de la nivel județean, actualele Inspectorate urmând a fi sparte în două, de facto, ca atribuții – management și inspecție. Practic, toate au personalitate juridică, deci vor avea nevoie de organigramă extinsă. Ce înseamnă asta în termeni concreți? Înseamnă contabili, înseamnă juriști – schemă de personal”, explică Ștefan Pălărie . 

Redăm postarea integrală a senatorului USR Ștefan Pălărie de pe pagina personală de Facebook:

Noi tunuri la educație. Se pare că tovarășii de la PSD și PNL se pregătesc să mai „îngrașe” puțin organigrama prin noile Legi ale Educației. Să mai creeze sute sau chiar mii de posturi. La ce e bună o reformă a educației dacă nu face și puțină politizare?! Să-i bucure și pe baroni puțin. Acum înțelegeți de ce e nevoie de „experții” Nicu și Marcel la negocieri?

Cât am apucat să citesc și să analizez proiectele de lege apărute „pe surse”, căci ministrul Ligia Deca și coaliția nu vor deloc transparență, acestea umflă binișor schema de personal și la centru, și în județe. Baronii își freacă mâinile, pentru că mai au de dat locuri de muncă.

Poate vă plac acronimele – vor fi multe organisme nou înființate, doar câteva exemple:

– CNEI (Centrul Naţional pentru Educaţie Incluzivă)

– CNFCD (Centrul Naţional pentru Formare şi Dezvoltare în Cariera Didactică)

– CNRID (Centrul Naţional Românesc pentru Învăţământ la Distanţă)

– UESMATD (Unitatea Executivă pentru Suport, Mentenanţă şi Asistenţă Tehnică pentru Digitalizare)

Se adaugă aici dublarea, probabil, a funcțiilor de la nivel județean, actualele Inspectorate urmând a fi sparte în două, de facto, ca atribuții – management și inspecție. Alte guri de hrănit.

Practic, toate cele de mai sus au personalitate juridică, deci vor avea nevoie de organigramă extinsă. Ce înseamnă asta în termeni concreți? Înseamnă contabili, înseamnă juriști – schemă de personal. 

Cine se uită cu atenție pe situația la nivel județean va vedea în legile-pe-surse-Deca faptul că, de la actualele CCD-uri, CJRAE-uri și Centre Județene de Excelență aflate în subordinea ISJ-urilor, vom ajunge la Inspectoratul Mic și Inspectoratul Mare – adică atât Direcția Județeană de Învățământ Preuniversitar (art. 111 din proiect), cât și Biroul Teritorial ARACIIP (art. 112 alin. (13)). Vom vedea CJRAE (art. 115) (propus spre desființare de Legile Câmpeanu cum reapar), CCD-urile (art. 114 alin. (4)) rămân, dar nu mai sunt Casele Corpului Didactic, ci Centre pentru Carieră Didactică, și mai apar organisme noi – Consiliu consultativ pentru învățământ preuniversitar și Consiliu de coordonare a zonelor prioritare. Vom avea mulți șefi noi, asta este sigur, într-o perioadă în care cu greu găsim profesori sau specialiști de orice fel. 

La fel ca Sorin Cîmpeanu, Ligia Deca a făcut un proiect pe sufletul partidelor și baronilor. Așchia nu sare departe de trunchi”.


2 comments
  1. Educatie centrata pe o multitudine de institutii si directii, nu pe elev. Birocratizare monstruoasa prin care consumul de hartie va exploda.

  2. Institutii care sunt inventii goale de continut. Doar forme fara fond, nejustificate de nimic… Doar de obtinerea unor bani pentru posturi dedicate unor indivizi care nu au habar de invatamant sau de cercetare!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Combaterea analfabetismului funcțional este inclusă în premieră în proiectul noii Strategii Naționale de Apărare a Țării / „Precaritatea educației, abandonul școlar” și situația din cercetare – declarate „riscuri și vulnerabilități”

„Prevenirea și diminuarea abandonului școlar și a analfabetismului funcțional” reprezintă o prioritate în rândul liniilor de acțiune din educație, potrivit proiectului de Strategie Națională de Apărare a Țării 2025-2030, anunțat…
Vezi articolul

ULTIMA ORĂ Subiecte și bareme de corectare Limba română Bacalaureat de toamnă 2024, publicate de Ministerul Educației: eseu de 400 de cuvinte despre poezia lui Tudor Arghezi sau Nichita Stănescu, la uman. Bacovia și Eminescu – la real

Subiectele și baremele de corectare pentru proba scrisă la Limba și literatura română – Bacalaureat de toamnă 2024 au fost publicate de Ministerul Educației la ora 15:00, pe subiecte.edu.ro. Documentele…
Vezi articolul

Orban, întrebat de ce statul nu asigură măști pentru toți elevii: Toți copiii sunt la fel, dar părinții nu sunt la fel din punct de vedere al veniturilor. Vom asigura măști doar pentru copiii din familii fără posibilități

„Toți copiii sunt la fel, dar părinții nu sunt la fel din punct de vedere al veniturilor există diferențe”, a declarat premierul Ludovic Orban la Brașov, în justificarea măsurii prin…
Vezi articolul