Stresul dinaintea examenului de licență – cum poate fi gestionat? Oana David, directorul Clinicii Universitare de Psihologie Babeș-Bolyai PsyTech: „Modul în care gândesc și mă raportez la examen îmi determină reacțiile, și nu examenul în mod direct”

4.621 de vizualizări
Stresul dinaintea examenului
Stresul dinaintea examenului Foto: iacbc.org
Studenții trec în această perioadă printr-o etapă extrem de solicitantă cognitiv și emoțional, pentru mulți dintre ei: susținerea examenului de licență. Cum se pot raporta la emoțiile lor ca la o stare firească, ce-i ajută să arate tot ce au mai bun? Cum își pot domoli trăirile și ce au de făcut ca să-și maximizeze șansele la o notă bună? Oana David, directorul Clinicii Universitare de Psihologie Babeș-Bolyai PsyTech, unitate UBB care se preocupă de sănătatea mintală a studenților, vine cu câteva sfaturi pentru ca studenții să treacă mai ușor și mai bine peste această perioadă.

Conferențiar universitar în cadrul Departamentului de Psihologie Clinică și Psihoterapie, Oana David a dezvoltat o serie de pastile psihologice, care să îi ajute pe studenți să își gestioneze stresul dinaintea examenului de licență.

Stresul dinaintea examenului

Pastile psihologice care să-i ajute pe studenți să-și gestioneze stresul dinaintea examenului de licență – Oana David:
  1. „Modul în care gândesc și mă raportez la examen îmi determină reacțiile, și nu examenul în mod direct.
  2. Este foarte important să iau o notă mare și depun eforturi mari în acest sens, dar înțeleg că acest lucru nu trebuie cu necesitate să se întâmple doar fiindcă eu vreau.
  3. Pot tolera disconfortul emoțional asociat cu anticiparea examenului, chiar dacă este neplăcut.
  4. Nu-mi place faptul că examenul se organizează în condiții noi, online, dar lucrurile ar fi putut sta și mai rău.
  5. Mă pot accepta ca ființă umană la fel de valoroasă, indiferent de nota pe care o voi lua la licență și să găsesc soluții adaptate maximizării șanselor mele”.

“Pastilele se bazează pe teorii psihoterapeutice validate și eficiența lor a fost testată în studii riguroase pe baza aplicației PsyPills care include pastilele psihologice personalizate într-o rețetă psihologică cu recomandări de administrare”, a declarat Oana David, pentru Edupedu.ro.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Reprezentanții studenților, reacție la documentul transmis de minister universităților: Este apanajul comunităților universitare să stabilească dacă vor continua activitățile didactice din acest an universitar în format fizic sau online

Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) a reacționat la documentul transmis vineri de minister universităților, în care a anunțat că va permite opțiunea studiilor online. Reprezentanții studenților salută…
Vezi articolul

„Care este diferența funcțională dintre un doctorat profesional și unul științific, în afara diferențelor de nume?” / „Schimbările adoptate de guvern prin OUG nivelează diferențele” – Marius Ghincea, cercetător postdoctoral din Elveția, după ultimele modificări legale privind doctoratele din România

„Schimbările adoptate de guvern prin OUG nivelează diferențele dintre doctoratele profesionale, care devin regula deși reprezentau excepția în versiunea originală a legii, și doctoratele științifice”, apreciază, într-un comentariu publicat joi…
Vezi articolul

Cele cinci mari universități din Consorțiul Universitaria protestează față de „legea abuzivă” referitoare la menținerea pensionarilor pe post până la 70 de ani, fără acordul angajatorului: Legiuitorul încalcă legea printr-o intervenție abuzivă

„Noi, cele cinci mari universități membre ale Consorțiului Universitaria, considerăm inacceptabil ca tocmai legiuitorul să încalce legea, prin intervenția sa abuzivă într-un domeniu care aparține exclusiv factorilor decizionali ai unei universități”,…
Vezi articolul