Stresul dinaintea examenului de licență – cum poate fi gestionat? Oana David, directorul Clinicii Universitare de Psihologie Babeș-Bolyai PsyTech: “Modul în care gândesc și mă raportez la examen îmi determină reacțiile, și nu examenul în mod direct”

4.414 vizualizări
Stresul dinaintea examenului
Stresul dinaintea examenului Foto: iacbc.org
Studenții trec în această perioadă printr-o etapă extrem de solicitantă cognitiv și emoțional, pentru mulți dintre ei: susținerea examenului de licență. Cum se pot raporta la emoțiile lor ca la o stare firească, ce-i ajută să arate tot ce au mai bun? Cum își pot domoli trăirile și ce au de făcut ca să-și maximizeze șansele la o notă bună? Oana David, directorul Clinicii Universitare de Psihologie Babeș-Bolyai PsyTech, unitate UBB care se preocupă de sănătatea mintală a studenților, vine cu câteva sfaturi pentru ca studenții să treacă mai ușor și mai bine peste această perioadă.

Conferențiar universitar în cadrul Departamentului de Psihologie Clinică și Psihoterapie, Oana David a dezvoltat o serie de pastile psihologice, care să îi ajute pe studenți să își gestioneze stresul dinaintea examenului de licență.

Stresul dinaintea examenului

Pastile psihologice care să-i ajute pe studenți să-și gestioneze stresul dinaintea examenului de licență – Oana David:
  1. “Modul în care gândesc și mă raportez la examen îmi determină reacțiile, și nu examenul în mod direct.
  2. Este foarte important să iau o notă mare și depun eforturi mari în acest sens, dar înțeleg că acest lucru nu trebuie cu necesitate să se întâmple doar fiindcă eu vreau.
  3. Pot tolera disconfortul emoțional asociat cu anticiparea examenului, chiar dacă este neplăcut.
  4. Nu-mi place faptul că examenul se organizează în condiții noi, online, dar lucrurile ar fi putut sta și mai rău.
  5. Mă pot accepta ca ființă umană la fel de valoroasă, indiferent de nota pe care o voi lua la licență și să găsesc soluții adaptate maximizării șanselor mele”.

“Pastilele se bazează pe teorii psihoterapeutice validate și eficiența lor a fost testată în studii riguroase pe baza aplicației PsyPills care include pastilele psihologice personalizate într-o rețetă psihologică cu recomandări de administrare”, a declarat Oana David, pentru Edupedu.ro.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING Sorin Cîmpeanu: Odată cu încetarea stării de alertă, se anulează atât toate restricțiile, cât și toate facilitățile din școli și universități. Dispare obligativitatea măștii pentru elevi, iar universitățile nu mai pot organiza cursuri online / Masca în școli se păstrează cu titlu de recomandare

Încetarea stării de alertă înseamnă, în educație, “revenirea totală la starea de dinainte de Legea 55” și “întoarcerea strictă la prevederile Legii educației nr 1/2011”, adică “se anulează atât toate…
Vezi articolul

“Dacă bolnavii intră în spital având un test PCR, nu văd de ce am face o diferențiere” în cazul studenților – ministrul Educației, despre cazul UMF Iași / Liga Studenților din Iași: ce face universitatea e “o ingerință total extralegală”

“Nu este îngrădit niciun drept” în cazul deciziei Universității de Medicină și Farmacie Grigore T. Popa din Iași, de a permite participarea în format fizic la examene doar pentru studenții…
Vezi articolul

Ministerul Educației începe alegerea viitorilor membri CNATDCU, instituție lăsată prin Legea Deca-Iohannis fără rolul principal în analiza plagiatelor și transformată în Comisie coordonată ministerial / Selecția membrilor pentru mandatul 2024-2028 are loc în pline dispute privind standardele minimale pentru titluri academice

Ministerul Educației a lansat, luni, procedurile pentru desemnarea membrilor viitoarei Comisii Naționale de Atestare a Titlurilor, Diplomelor și Certificatelor Universitare – fostul CNATDCU transformat, prin Legea învățământului superior din 2023,…
Vezi articolul