Studii americane: Testarea Covid-19 în școli, inclusiv testarea rapidă, dă rezultate semnificative, dar presupune eforturi logistice enorme

3.077 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Testarea regulată pentru Covid-19 în școli, inclusiv testarea rapidă – cerută și pentru școlile din România după redeschidere – ajută la identificarea cazurilor de infectare și oferă un nivel superior de protecție pentru angajații școlilor și pentru familii, arată două rapoarte comandate de Rockefeller Foundation din SUA și citate de Wall Street Journal. Dar implementarea acestui proces este foarte complexă și dificil de realizat, fiind nevoie de resurse semnificative la nivelul școlilor, potrivit documentelor citate.

Un prim raport s-a bazat pe date culese din șase locații pilot unde fie au început, fie sunt în pregătire campanii de testare rapidă cu teste antigen. Al doilea, realizat de organizația de cercetare Rand Corp, a analizat situația din școlile americane unde au fost desfășurare campanii de testare Covid-19.

Primul studiu, realizat de organizația Mathematica pentru Rockefeller Foundation, ONG implicat în campaniile de testare din SUA, estimează că testarea săptămânală a elevilor și personalului din școli poate reduce cu 50% infectările la nivelul unităților de învățământ. Cu cât scade nivelul testărilor, cu atât efectele, deși existente, sunt mai puțin semnificative. 

În cazul studiului Rand, acesta a constatat că în cinci districte școlare, totalizând 17.000 de elevi, unde elevii și personalul au fost testați cel puțin săptămânal, testările au dus la identificarea a 44% din totalul cazurilor raportate.

Ambele rapoarte au indicat, pe de altă parte, că testarea în școli presupune un efort logistic enorm, de la costuri la administrarea testelor și până la raportarea rezultatelor către autoritățile publice. Cele mai multe dintre școlile care au putut desfășura campanii de testare au beneficiat de sprijin din partea autorităților, comunităților lor sau din parteneriate cu terțe entități.

Wall Street Journal notează că, recent, Rockefeller Foundation a propus ca profesorii și personalul școlar din unitățile de învățământ din SUA să fie testați de două ori pe săptămână, iar elevii o dată, pentru eficiență maximă în astfel de campanii.

Photo 182778095 © Paulus RusyantoDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educația din România și, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro își poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Școlile particulare au propus Guvernului ca infrastructura lor să fie folosită și de școlile de stat, din septembrie. Turcan: Un număr mare de copii cum avem în momentul de față în clasă va trebui să rămână o amintire

Vicepremierul Raluca Turcan anunță că astăzi a avut o nouă întâlnire cu reprezentanții Asociației Școlilor Private, alături de premierul Ludovic Orban și Ministrul Educației, Monica Anisie. “Școlile particulare au propus…
Vezi articolul

An de an am primit în plic suma la care la care trebuie să împărțim numărul de elevi, așa se calculează în România costul standard per elev, baza finanțării tuturor școlilor din țară, spune președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți, membru în Consiliul Național pentru Finanțarea Învățământului Preuniversitar

Calculul pentru costul standard per elev a fost explicat de președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți, Iulian Cristache: „Cu excepția anului 2020 când a existat o creștere substanțială de…
Vezi articolul

VIDEO Avem o urgență de tip demografic, susține Ligia Deca: Dacă trendul actual se păstrează, populația României ar putea scădea sub 16 milioane de locuitori în anul 2050. Nu ne putem permite să pierdem niciun copil

Nu ne putem permite să pierdem niciun copil, ne dorim ca fiecare dintre ei să devină cetățeni activi, a declarat Ligia Deca, consilierul președintelui Iohannis pe Educație, la prima ședință…
Vezi articolul

Masterul „Studii vizuale și curatoriale”, cel mai vechi din istoria artei din țară, a fost desființat de conducerea Universității de Arte din București „de pe o zi pe alta”. Profesorii nu știu, în prezent, dacă vor mai avea catedre și masteranzii nu știu dacă mai pot finaliza studiile deja începute

Senatul Universității Naționale de Arte a hotărât, pe 23 martie, desființarea masterului „Studii vizuale și curatoriale”, singurul de acest tip din universitate și singurul derulat la acest nivel de studii…
Vezi articolul