Studii americane: Testarea Covid-19 în școli, inclusiv testarea rapidă, dă rezultate semnificative, dar presupune eforturi logistice enorme

3.077 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Testarea regulată pentru Covid-19 în școli, inclusiv testarea rapidă – cerută și pentru școlile din România după redeschidere – ajută la identificarea cazurilor de infectare și oferă un nivel superior de protecție pentru angajații școlilor și pentru familii, arată două rapoarte comandate de Rockefeller Foundation din SUA și citate de Wall Street Journal. Dar implementarea acestui proces este foarte complexă și dificil de realizat, fiind nevoie de resurse semnificative la nivelul școlilor, potrivit documentelor citate.

Un prim raport s-a bazat pe date culese din șase locații pilot unde fie au început, fie sunt în pregătire campanii de testare rapidă cu teste antigen. Al doilea, realizat de organizația de cercetare Rand Corp, a analizat situația din școlile americane unde au fost desfășurare campanii de testare Covid-19.

Primul studiu, realizat de organizația Mathematica pentru Rockefeller Foundation, ONG implicat în campaniile de testare din SUA, estimează că testarea săptămânală a elevilor și personalului din școli poate reduce cu 50% infectările la nivelul unităților de învățământ. Cu cât scade nivelul testărilor, cu atât efectele, deși existente, sunt mai puțin semnificative. 

În cazul studiului Rand, acesta a constatat că în cinci districte școlare, totalizând 17.000 de elevi, unde elevii și personalul au fost testați cel puțin săptămânal, testările au dus la identificarea a 44% din totalul cazurilor raportate.

Ambele rapoarte au indicat, pe de altă parte, că testarea în școli presupune un efort logistic enorm, de la costuri la administrarea testelor și până la raportarea rezultatelor către autoritățile publice. Cele mai multe dintre școlile care au putut desfășura campanii de testare au beneficiat de sprijin din partea autorităților, comunităților lor sau din parteneriate cu terțe entități.

Wall Street Journal notează că, recent, Rockefeller Foundation a propus ca profesorii și personalul școlar din unitățile de învățământ din SUA să fie testați de două ori pe săptămână, iar elevii o dată, pentru eficiență maximă în astfel de campanii.

Photo 182778095 © Paulus RusyantoDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educația din România și, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro își poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Înscrieri în programul gratuit CODE Kids pentru copiii între 10-14 ani. Cursuri de programare care se adresează elevilor cu note medii sau chiar sub medie / Directorul programului: Sunt județe în care părinții spun că nu își lasă copiii pentru că aceștia oricum ar sta prea mult să se joace la calculator și că ar avea foarte multe teme

Copiii cu vârste cuprinse între 10 și 14 ani se pot înscrie până pe 31 martie la cursuri gratuite de programare în cadrul proiectului CODE Kids, care se desfășoară în…
Vezi articolul
Marcel Ciolacu

Președintele PSD, Marcel Ciolacu, la început de an școlar: „Toaletele din fundul curții sunt o rușine și trebuie să dispară definitiv / #RomâniaEducată trebuie să funcționeze pentru toți, nu doar pentru elitele privilegiate”

Preşedintele PSD, Marcel Ciolacu, a transmis într-un mesaj cu ocazia începerii noului an şcolar că „toaletele din fundul curţii sunt o ruşine” şi trebuie să dispară definitiv într-o ţară europeană,…
Vezi articolul