Studiu: Fetele lucrează mai mult în gospodărie decât băieții, lucru care le poate afecta educația – World Vision

377 de vizualizări
Foto: World Vision România
Fetele de peste 18 ani petrec în medie cu 1-2 ore mai mult decât băieții în activitățile domestice, conform unui studiu realizat de Fundația World Vision România, prezentat luni. Acesta arată că o fată de 18 ani, din mediul rural, lucrează în medie 3,4 ore zilnic în gospodărie, față de 2,1 ore cât lucrează băieții, iar acest lucru le afectează pregătirea pentru examenul de Bacalaureat, cât și pentru admiterea la studii universitate. 

Sursa citată arată că 97% dintre părinții din mediul rural sunt de părere că educația e importantă în egală măsură și pentru fete, și pentru băieți. Cu toate acestea, timpul alocat învățării descrește pe măsură ce fetele înaintează în vârstă, conform World Vision. 

Organizația arată că, deși “la nivel legislativ femeile din România au drepturi egale cu bărbații, percepția colectivă asupra îndatoririlor pe care femeile ar trebui să le aibă arată că suntem încă departe de eliminarea discriminării din societate. Azi, de Ziua Internațională a Femeii, Fundația World Vision România atrage atenția asupra acestor discrepanțe dintre teorie și realitate și evidențiază, totodată, felul în care diferențele de gen sunt văzute de părinții din mediul rural, în funcție de nivelul de educație al acestora.” 

Potrivit sursei citate:

  • în rândul părinților care au terminat doar studiile gimnaziale, doar 66% cred că o mamă care lucrează poate să fie la fel de grijulie cu copiii precum una care nu lucrează.
  • acest procent crește considerabil în cazul părinților care au absolvit studiile liceale, 80% dintre aceștia considerând că un loc de muncă nu reprezintă un obstacol pentru ca o mamă să le acorde copiilor ei atenția cuvenită. 
  • 50% dintre părinții cu studii superioare sunt de părere că tații pot avea grijă de copii la fel de bine ca mamele, însă această cifră scade direct proporțional cu nivelul de educație al respondenților, doar 33% dintre cei cu studii gimnaziale fiind de aceeași părere. 
  • cu toate că pentru 85% dintre femeile participante la studiu dezvoltarea profesională este mai importantă, activitățile domestice tind să fie puse mereu pe primul plan.


2 comments
  1. Egalitatea socială a drepturilor între femei și bărbați, este încă unidirecțională: doar femeile fac acest pas, în sensul că își asumă și drepturile la muncă, plată, odihnă, precum bărbații; dar bărbații nu își asumă în aceeași măsură , așa cum ar trebui, responsabilitățile casnice: de curățenie, prepare a mâncării, îngrijirea copiilor. De reținut că în realitate, în afară de alăptatul natural, nu există nimic pentru bărbați care nu poate fi făcut în casă. Problema e că încă se consideră că munca bărbaților este mai grea și peste 8 ore, drept pentru care ei ar trebui să se odihnească acasă. Însă prea puține munci sunt astăzi de acest fel pentru bărbați care să nu fie și pentru femei. Marile corporații nu țin cont de viața personală a oamenilor, doar oferă femeilor dreptul la concediu de maternitate, și postnatal. Însă multe femei nu își mai pot permite să îl ia pentru că își pierd locul de muncă. Așadar, atunci când bărbații își vor asuma semnificativ responsabilitățile care le revin acasă, de colaborare, de participare și nu de inversare a rolurilor desigur, abia atunci se poate vorbi de egalitate socială între femei și bărbați. Desigur, așa ceva presupune că băieții sunt de educat la rândul lor în practicarea în egală măsură a tuturor responsabilităților în casă. Așa, fetele vor putea studia și beneficia de rezultate în aceeași măsură precum băieții.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Educației anunță o întâlnire vineri, la Guvern, pentru discuții despre începerea școlii. Cîmpeanu: Masca va fi obligatorie în continuare în școli, indiferent dacă elevii sunt vaccinați sau nu. Ipoteză: În cazul apariției de cazuri într-o clasă, cei nevaccinați să treacă obligatoriu în online

Măsurile pentru deschiderea şcolilor cu prezenţă fizică din 13 septembrie vor fi discutate vineri, de la ora 10:00, la Palatul Victoria, unde premierul Florin Cîţu a convocat o întâlnire la…
Vezi articolul

Ministerul Educației, în urmă cu doi ani: 1.057 școli, cu 327.718 elevi, au fost evaluate cu cel mai mare risc într-un cutremur, ceea ce înseamnă un potențial ridicat de decese și răni grave dacă școlile sunt ocupate în timpul unui seism

Într-un document publicat de Ministerul Educației în decembrie 2020, în cadrul proiectului de reabilitare a școlilor vulnerabile la cutremur, în derulare acum, instituția susține că în toata țara „1.057 școli,…
Vezi articolul

Pe 15 noiembrie, toate școlile cu clase primare și gimnaziale vor testa o aplicație a Ministerului Educației, pentru colectarea datelor de la evaluările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a / Calendarele acestor evaluări sunt întârziate de 2 luni

Pe 15 noiembrie, între orele 9-12, toate școlile care au clase primare și gimnaziale vor testa o aplicație dezvoltată de Centrul Național de Evaluare și Politici în Educație, potrivit unui…
Vezi articolul