Subiecte Limba maternă – citire, Evaluare Națională clasa a II-a, publicate de Ministerul Educației

3.616 vizualizări
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Elevii care aparțin minorităților naționale au susținut miercuri proba de Limbă și comunicare – citit – Limba maternă, din cadrul Evaluării Naționale de la clasa a II-a, potrivit calendarului oficial. Ministerul Educației a publicat subiectele pe care le-au avut de rezolvat elevii. Descarcă mai jos subiectele în format .pdf.

Durata alocată rezolvării a fost de 30 de minute pentru fiecare test administrat (EN II).

Joi, 16 mai, va avea loc proba la matematică și științe ale naturii, în timp ce vineri, 17 mai, se va desfășura ultima probă din cadrul EN II (Limbă și comunicare – scris-citit – Limba română pentru minoritățile naționale), susținută de elevii aparținând minorităților naționale.

Rezultatele individuale obținute la aceste evaluări nu se afișează/nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei.

Limba maghiară

Limba germană

Limba rromani

Limba cehă

Limba croată

Limba italiană

Limba sârbă

Limba slovacă

Limba ucraineană

Calendar Evaluare Națională clasa a II-a
  • 13 mai – Limbă și comunicare – scris – Limba română
  • 13 mai – Limbă și comunicare – scris Limba maternă
  • 14 mai – Limbă și comunicare – citit – Limba română
  • 15 mai – Limbă și comunicare – citit – Limba maternă
  • 16 mai – Matematică și Științe ale naturii
  • 17 mai – Limbă și comunicare – scris-citit – Limba română pentru minoritățile naționale
De ce este nevoie de evaluare la clasa a II-a

Evaluarea la clasa a II-a este prima testare în cadrul căreia copilul este expus unor subiecte făcute de altcineva decât cadrul didactic cu care este obișnuit. Părinții pot compara, astfel, rezultatele obținute de copil la această testare națională cu rezultatele obișnuite primite de elev de la învățătoare și pot vedea dacă a fost evaluat corect în timpul anului.

Rezultatele ar trebui să îi ajute pe părinți să afle pe ce anume să insiste, în lucrul cu copiii, pe timpul verii.

Un alt obiectiv al evaluărilor este de a-i obișnui pe copii cu condițiile de examen, pentru a nu se trezi la final de clasa a VIII-a, când au un examen care le hotărăște traseul școlar, pentru prima oară în fața unei evaluări naționale.

Aceste testări trebuie să radiografieze în mod real în ce măsură au înțeles copiii elementele prevăzute de curriculumul național, dar și efortul depus de învățători.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

EXCLUSIV Instituția care concepe subiectele pentru Evaluarea Națională de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a: Scopul acestor evaluări nu este de a încuraja urmărirea obținerii de note, respectiv de calificative / În premieră, elevii claselor a II-a, a IV-a și a VI-a primesc punctaje în loc de coduri

Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare a transmis, într-un răspuns pentru Edupedu.ro, referitor la Evaluarea Națională de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, că scopul acestora „nu…
Vezi articolul

Vaccinarea colectivă a elevilor a început la Colegiul „Mihai Eminescu” din Botoșani. „Se apropie examenele naționale și copiii trebuie să fie pregătiți, trebuie să se protejeze pe ei și să fie prezenți la examen” – directorul Colegiului

Zeci de elevi de la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” (CNME) din municipiul Botoşani au fost vaccinaţi, marţi, împotriva COVID-19, în cadrul cabinetului medical al unităţii de învăţământ, relatează Agerpres. Elevii…
Vezi articolul
Programa școlară

Evaluarea Națională de clasa a IV-a începe marți, 20 mai, cu proba scrisă la Limbă și comunicare. La solicitarea elevului, punctajele obținute la testare se pot echivala în calificative și pot fi trecute în catalog

Marți, 20 mai, începe Evaluarea Națională la clasa a IV-a, cu proba scrisă la Limbă și comunicare, potrivit calendarului oficial. Elevii de clasa a IV-a vor avea la dispoziție 60 de minute…
Vezi articolul

Psihologul Suzana Pavlov: Mi-aș dori ca părinții să folosească mai puțin termenul de pedeapsă și să folosească mai degrabă termenul de consecințe. Regulile și limitele mi se par de folos. Pedepsele nu mi se par justificate

Psihologul Suzana Pavlov a declarat pentru TVR Craiova că „mi-aș dori ca părinții să folosească mai puțin termenul de pedeapsă și să folosească mai degrabă termenul de consecințe”. Aceasta a…
Vezi articolul