Subiecte Limba maternă – citire, Evaluare Națională clasa a II-a, publicate de Ministerul Educației

1.588 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Elevii care aparțin minorităților naționale au susținut miercuri proba de Limbă și comunicare – citit – Limba maternă, din cadrul Evaluării Naționale de la clasa a II-a, potrivit calendarului oficial. Ministerul Educației a publicat subiectele pe care le-au avut de rezolvat elevii. Descarcă mai jos subiectele în format .pdf.

Durata alocată rezolvării a fost de 30 de minute pentru fiecare test administrat (EN II).

Joi, 16 mai, va avea loc proba la matematică și științe ale naturii, în timp ce vineri, 17 mai, se va desfășura ultima probă din cadrul EN II (Limbă și comunicare – scris-citit – Limba română pentru minoritățile naționale), susținută de elevii aparținând minorităților naționale.

Rezultatele individuale obținute la aceste evaluări nu se afișează/nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei.

Limba maghiară

Limba germană

Limba rromani

Limba cehă

Limba croată

Limba italiană

Limba sârbă

Limba slovacă

Limba ucraineană

Calendar Evaluare Națională clasa a II-a
  • 13 mai – Limbă și comunicare – scris – Limba română
  • 13 mai – Limbă și comunicare – scris Limba maternă
  • 14 mai – Limbă și comunicare – citit – Limba română
  • 15 mai – Limbă și comunicare – citit – Limba maternă
  • 16 mai – Matematică și Științe ale naturii
  • 17 mai – Limbă și comunicare – scris-citit – Limba română pentru minoritățile naționale
De ce este nevoie de evaluare la clasa a II-a

Evaluarea la clasa a II-a este prima testare în cadrul căreia copilul este expus unor subiecte făcute de altcineva decât cadrul didactic cu care este obișnuit. Părinții pot compara, astfel, rezultatele obținute de copil la această testare națională cu rezultatele obișnuite primite de elev de la învățătoare și pot vedea dacă a fost evaluat corect în timpul anului.

Rezultatele ar trebui să îi ajute pe părinți să afle pe ce anume să insiste, în lucrul cu copiii, pe timpul verii.

Un alt obiectiv al evaluărilor este de a-i obișnui pe copii cu condițiile de examen, pentru a nu se trezi la final de clasa a VIII-a, când au un examen care le hotărăște traseul școlar, pentru prima oară în fața unei evaluări naționale.

Aceste testări trebuie să radiografieze în mod real în ce măsură au înțeles copiii elementele prevăzute de curriculumul național, dar și efortul depus de învățători.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Sănătății: Vom permite pentru clasele primare măști textile și vom obliga portul măștilor de uz medical la clasele gimnaziale și liceale / Secretar de stat în Ministerul Educației: Vom vedea dacă mergem pe măști medicale pentru toți elevii de gimnaziu și liceu, sau rămâne în continuare și posibilitatea folosirii măștilor textile

Vom permite pentru clasele primare atât măști textile, cât și măști medicale, a declarat ministrul Sănătății, Ioana Mihăilă, la Digi24. Aceasta a mai spus că purtarea măștilor medicale va fi…
Vezi articolul

Reprezentanții studenților: Ministerul să retragă propunerile de modificare a legislației de analiză a doctoratelor, „nu sunt oportune și ar crea dificultăți în sancționarea persoanelor vinovate”. Ministerul a cerut ca tezele să fie verificate integral la fiecare sesizare

Modificările propuse de ministrul Sorin Cîmpeanu la metodologia care reglementează soluționarea sesizărilor de plagiat în doctorate „nu sunt oportune și, finalmente, ar crea dificultăți în sancționarea persoanelor vinovate”, este punctul…
Vezi articolul