Sumele Gauss, scrierea în baza 10, factorul comun, metoda comparației, cel mai mare divizor comun și calculul sumelor de puteri – printre cele mai căutate lecții de Matematică pe o platformă online: noțiunile abstracte din programa școlară sunt cel mai greu de asimilat

7.650 de vizualizări
Foto: captură superscoala.ro
Noțiunile abstracte din programa școlară, cel mai greu de asimilat de către elevii români, potrivit unui comunicat de presă al reprezentanților unei platforme cu lecții de aprofundare și învățare a disciplinelor de examen. Aceștia au analizat comportamentul celor circa 30.000 de elevi abonați în anul școlar anterior și au observat că cele mai accesate lecții de matematică au fost sumele Gauss, scrierea în baza 10, factorul comun, metoda comparației, cel mai mare divizor comun și calculul sumelor de puteri.

Cele mai dificile capitole ar fi fost șirurile de integrale din matematica de clasa a XII-a, precum și radicalii și numerele iraționale, mai arată documentul.

Pentru limba română, lecțiile cele mai căutate de către elevi sunt accentul, omonimele, omofonele și omografele, timpul imperfect al modului indicativ, modul conjunctiv, respectiv cazul acuzativ, conform comunicatului citat. Cele mai accesate de către elevi sunt cele care abordează concepte non-intuitive și reguli complexe, cu multiple excepții, mai spun reprezentanții platformei. aceștia dau și două exemple: accentul sau cazul acuzativ.

„Chiar dacă ne rotim în jurul unor teoreme fundamentale, cum ar fi de exemplu teorema lui Thales, teorema fundamentală a asemănării sau conceptele legate de linii importante în triunghi, cerințele problemelor aduc adesea o provocare suplimentară: ele nu sunt o simplă aplicație a acestor teoreme, ci necesită o abordare flexibilă și capacitatea de a intui conexiunile din spatele cifrelor și figurilor. La geometria în spațiu, de exemplu, putem avea o problemă standard care cere calcularea distanței de la un punct la un plan, dar va fi prezentată mereu într-o manieră diferită.

Scopul meu este ca elevul să poată intui, chiar din enunț, ce teoreme sau concepte trebuie să folosească, înainte să se apuce de rezolvare. Ideea este ca el să recunoască rapid legăturile esențiale: să se gândească de exemplu la centrul de greutate când vede mijloacele laturilor sau la asemănare atunci când are de demonstrat rapoarte. Acest antrenament de anticipare face rezolvarea problemelor mai simplă și mai eficientă”, spune Liliana Mitre, asistent universitar la Facultatea de Matematică și Informatică (FMI) a Universității din București (UB) și cofondatoare a proiectului.


3 comments
  1. Stau și mă întreb, la ce ne-au trebuit și la ce le trebuie și copiilor din ziua de azi, asemenea aberații, care nu le folosim în viața de zi cu zi? Doar ca să fie materie de umplutură? Alți copii din alte țări, daca aleg partea de real, fac porcăriile astea. La noi, să le amețim mințile copiilor, cu tâmpenii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Fundației Regală Margareta anunță că a strâns 180.000 de euro la Concertul Regal Caritabil pentru sprijinirea tinerilor artiști talentați cu posibilități financiare limitate / Selecția Tinere Talente 2024 va începe în noiembrie

Fonduri de 180.000 de euro, pentru sprijinirea tinerilor artiști talentați cu posibilități financiare limitate, s-au strâns cu ocazia celei de-a 14-a ediții a Concertului Regal Caritabil, ce a avut loc…
Vezi articolul

Atac dur la adresa proiectelor legii Educației. Marian Preda, rectorul Universității din București: Sunt făcute din birou, fără analize serioase, cu și de către un grup monocolor de autori care nu include specialiști în domeniul educației

„Prima problemă majoră a proiectelor de lege este­ procesul în sine de elaborare, care e profund greșit: din birou, fără analize serioase, cu și de către un grup monocolor de…
Vezi articolul

DOCUMENT Elevii de clasa a V-a primesc burse de merit din septembrie pe baza premiilor la concursurile din clasa a IV-a și, din ianuarie 2024, pe baza mediei notelor din primele două module, transmite Ministerul Educației într-o instrucțiune / Condiția: să aibă calificativul Foarte Bine la purtare pe anul trecut

Elevii de clasa a V-a trebuie să primească burse de merit pe baza premiilor de la concursurile și olimpiadele școlare, obținute anul trecut când erau clasa a IV-a, încă din…
Vezi articolul

Trăim cu generația ‘fulg de nea’, pentru care școala pare un efort inimaginabil – Criticii scrisorii unei mame către ministrul Educației

Scrisoarea prin care o mamă îi transmitea ministrului educației să ”nu-i nenorocească copiii” a generat numeroase comentarii ale cititorilor edupedu.ro. “Trăim cu generația ‘fulg de nea’, pentru care orice responsabilitate…
Vezi articolul