Sumele Gauss, scrierea în baza 10, factorul comun, metoda comparației, cel mai mare divizor comun și calculul sumelor de puteri – printre cele mai căutate lecții de Matematică pe o platformă online: noțiunile abstracte din programa școlară sunt cel mai greu de asimilat

7.649 de vizualizări
Foto: captură superscoala.ro
Noțiunile abstracte din programa școlară, cel mai greu de asimilat de către elevii români, potrivit unui comunicat de presă al reprezentanților unei platforme cu lecții de aprofundare și învățare a disciplinelor de examen. Aceștia au analizat comportamentul celor circa 30.000 de elevi abonați în anul școlar anterior și au observat că cele mai accesate lecții de matematică au fost sumele Gauss, scrierea în baza 10, factorul comun, metoda comparației, cel mai mare divizor comun și calculul sumelor de puteri.

Cele mai dificile capitole ar fi fost șirurile de integrale din matematica de clasa a XII-a, precum și radicalii și numerele iraționale, mai arată documentul.

Pentru limba română, lecțiile cele mai căutate de către elevi sunt accentul, omonimele, omofonele și omografele, timpul imperfect al modului indicativ, modul conjunctiv, respectiv cazul acuzativ, conform comunicatului citat. Cele mai accesate de către elevi sunt cele care abordează concepte non-intuitive și reguli complexe, cu multiple excepții, mai spun reprezentanții platformei. aceștia dau și două exemple: accentul sau cazul acuzativ.

„Chiar dacă ne rotim în jurul unor teoreme fundamentale, cum ar fi de exemplu teorema lui Thales, teorema fundamentală a asemănării sau conceptele legate de linii importante în triunghi, cerințele problemelor aduc adesea o provocare suplimentară: ele nu sunt o simplă aplicație a acestor teoreme, ci necesită o abordare flexibilă și capacitatea de a intui conexiunile din spatele cifrelor și figurilor. La geometria în spațiu, de exemplu, putem avea o problemă standard care cere calcularea distanței de la un punct la un plan, dar va fi prezentată mereu într-o manieră diferită.

Scopul meu este ca elevul să poată intui, chiar din enunț, ce teoreme sau concepte trebuie să folosească, înainte să se apuce de rezolvare. Ideea este ca el să recunoască rapid legăturile esențiale: să se gândească de exemplu la centrul de greutate când vede mijloacele laturilor sau la asemănare atunci când are de demonstrat rapoarte. Acest antrenament de anticipare face rezolvarea problemelor mai simplă și mai eficientă”, spune Liliana Mitre, asistent universitar la Facultatea de Matematică și Informatică (FMI) a Universității din București (UB) și cofondatoare a proiectului.


3 comments
  1. Stau și mă întreb, la ce ne-au trebuit și la ce le trebuie și copiilor din ziua de azi, asemenea aberații, care nu le folosim în viața de zi cu zi? Doar ca să fie materie de umplutură? Alți copii din alte țări, daca aleg partea de real, fac porcăriile astea. La noi, să le amețim mințile copiilor, cu tâmpenii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesoara de matematică Alexandra Avasicei și-a premiat elevii pentru notele la Bacalaureat 2024: Am pus deoparte în fiecare lună bani din salariu pentru ei. Am văzut că erau mai atenți, că încearcă să devină din ce în ce mai buni și chiar au reușit

Profesoara de matematică Alexandra Avasicei a pus deoparte în fiecare lună o anumită sumă din salariu pentru a-și premia elevii pentru notele la Bacalaureat 2024, 500 de lei pentru nota…
Vezi articolul

Directoarea Școlii Gimnaziale nr. 280 din București, unde elevii vor învăța de luni, în două schimburi dar „decalat”, pe mai multe intervale orare: Avem o școală supraaglomerată cu 65 de colective în 29 de săli. Primăria sectorului 5 a promis că vom mai avea 5 săli dar mai durează în jur de 3 luni

Directoarea Școlii Gimnaziale nr. 280 din București, Violeta Filip, explică într-un interviu pentru Edupedu.ro, că din 8 septembrie, cei 1.600 de elevi vor învăța în două schimburi, după un program…
Vezi articolul

Părinții a doi elevi din Gorj cer reevaluarea lucrărilor de la Olimpiada județeană de Chimie, după ce ar fi descoperit punctaje în plus care nu se regăseau în nota finală / Elevii au avut nevoie de consiliere psihologică – memoriu către ministrul Educației

Părinții a doi elevi de clasa a VII-a din județul Gorj care au participat la etapa județeană a Olimpiadei de Chimie au trimis ministrului Educației un memoriu în care îi…
Vezi articolul