Sumele Gauss, scrierea în baza 10, factorul comun, metoda comparației, cel mai mare divizor comun și calculul sumelor de puteri – printre cele mai căutate lecții de Matematică pe o platformă online: noțiunile abstracte din programa școlară sunt cel mai greu de asimilat

7.616 vizualizări
Foto: captură superscoala.ro
Noțiunile abstracte din programa școlară, cel mai greu de asimilat de către elevii români, potrivit unui comunicat de presă al reprezentanților unei platforme cu lecții de aprofundare și învățare a disciplinelor de examen. Aceștia au analizat comportamentul celor circa 30.000 de elevi abonați în anul școlar anterior și au observat că cele mai accesate lecții de matematică au fost sumele Gauss, scrierea în baza 10, factorul comun, metoda comparației, cel mai mare divizor comun și calculul sumelor de puteri.

Cele mai dificile capitole ar fi fost șirurile de integrale din matematica de clasa a XII-a, precum și radicalii și numerele iraționale, mai arată documentul.

Pentru limba română, lecțiile cele mai căutate de către elevi sunt accentul, omonimele, omofonele și omografele, timpul imperfect al modului indicativ, modul conjunctiv, respectiv cazul acuzativ, conform comunicatului citat. Cele mai accesate de către elevi sunt cele care abordează concepte non-intuitive și reguli complexe, cu multiple excepții, mai spun reprezentanții platformei. aceștia dau și două exemple: accentul sau cazul acuzativ.

„Chiar dacă ne rotim în jurul unor teoreme fundamentale, cum ar fi de exemplu teorema lui Thales, teorema fundamentală a asemănării sau conceptele legate de linii importante în triunghi, cerințele problemelor aduc adesea o provocare suplimentară: ele nu sunt o simplă aplicație a acestor teoreme, ci necesită o abordare flexibilă și capacitatea de a intui conexiunile din spatele cifrelor și figurilor. La geometria în spațiu, de exemplu, putem avea o problemă standard care cere calcularea distanței de la un punct la un plan, dar va fi prezentată mereu într-o manieră diferită.

Scopul meu este ca elevul să poată intui, chiar din enunț, ce teoreme sau concepte trebuie să folosească, înainte să se apuce de rezolvare. Ideea este ca el să recunoască rapid legăturile esențiale: să se gândească de exemplu la centrul de greutate când vede mijloacele laturilor sau la asemănare atunci când are de demonstrat rapoarte. Acest antrenament de anticipare face rezolvarea problemelor mai simplă și mai eficientă”, spune Liliana Mitre, asistent universitar la Facultatea de Matematică și Informatică (FMI) a Universității din București (UB) și cofondatoare a proiectului.


3 comments
  1. Stau și mă întreb, la ce ne-au trebuit și la ce le trebuie și copiilor din ziua de azi, asemenea aberații, care nu le folosim în viața de zi cu zi? Doar ca să fie materie de umplutură? Alți copii din alte țări, daca aleg partea de real, fac porcăriile astea. La noi, să le amețim mințile copiilor, cu tâmpenii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Creștere organică a finanțării educației

De ce este blocată orice creștere organică a finanțării educației? Consiliul pentru Finanțarea Învățământului Preuniversitar are în componență 11 inspectori și oameni din minister din 21 de membri, susține CNE

„Activitatea Consiliului Național pentru Finanțarea Învățământului Preuniversitar (CNFIP) a fost, din 2011 până acum, pur decorativă”, susține Consiliul Național al Elevilor, for care este reprezentant în CNFIP și care solicită…
Vezi articolul

Sindicatele din Educație protestează față de instrucțiunea cu testarea elevilor printr-o petiție trimisă membrilor, pe care aceștia ar trebui să o trimită pe două adrese de email ale Ministerului Sănătății. Cer ca testele să fie făcute de părinți

Cele două federații sindicale din Educație protestează față de instrucțiunea cu testarea elevilor printr-o petiție trimisă membrilor, pe care aceștia ar trebui să o trimită pe două adrese de email…
Vezi articolul

DOCUMENT Banii de decont pentru cele 500 de mii de tablete anunțate de Guvern, din fonduri europene, accesibili abia anul viitor, pe principiul primul venit-primul servit. Același regim și pentru WC-uri container sau materiale sanitare

Cererile de finanțare pentru a accesa fonduri externe pentru echipamente electronice și materiale sanitare în școli, conform ordonanței de urgență prin care guvernul a stabilit în acest sens 175 de…
Vezi articolul

Două profesoare se opun posibilității elevilor de a-și vedea lucrările la examene înainte de contestații pe motiv că nu sunt suficiente cadre didactice la supraveghere și că s-ar aglomera școlile sau inspectoratele cu părinți și elevi / Florian Lixandru, Ministerul Educației: Am dublat timpul pentru depunerea contestațiilor și considerăm că această etapă este una utilă în decizia de a contesta notele

„Dacă luăm în considerare faptul că la aproximativ 6000 de lucrări la nivel județean se depun în jur de 800 de contestații, consider că s-ar aglomera practic inutil inspectoratele școlare…
Vezi articolul