Surse: Monica Anisie ar urma să fie dată afară de la președinția comisiei pentru învățământ din Senat, cameră decizională pentru legile Educației / Anisie a criticat legile Cîmpeanu, iar acesta s-ar fi plâns în partid că se opune „reformei”

6.662 de vizualizări
Foto: Alex Micsik – Agerpres Foto
Fostul ministru al Educației, Monica Anisie, senator PNL și președinte al Comisiei pentru Învățământ din camera superioară a Parlamentului României, ar urma să fie înlocuită din funcție. Posibila schimbare a fost confirmată de surse politice pentru Edupedu.ro, iar motivul acesteia ar fi opoziția manifestată public și în partid, de către Monica Anisie, față de proiectele de legi lansate de ministrul Cîmpeanu.

Decizia formală ar urma să fie luată la întâlnirea conducerii partidului, programată pentru miercuri seară, și pusă în practică de grupul parlamentar de la Senat al PNL săptămâna viitoare, au mai arătat sursele.

Sursele Edupedu.ro mai arată că funcția de președinte al Comisiei de Învățământ de la Senat i-ar fi fost propusă senatorului Adrian Hatos, de la PNL Bihor. Acesta este sociolog și profesor universitar, membru în organizația PNL condusă de Ilie Bolojan.

Monica Anisie este președintele filialei PNL Sector 2 și este vicepresedinte PNL, președinte al comisiei de educație a PNL București.

Anisie și-ar fi exprimat recent opoziția în partid, față de unele prevederi din legile Cîmpeanu. Problema cea mai mare ar fi fost organizarea unei dezbatere la PNL București pe 9 august 2022. Aceasta ar fi adus la întâlnirea cu ministrul Cîmpeanu mai mulți profesori și specialiști care au criticat masiv proiectele și prevederile acestora.

Cîmpeanu s-ar fi plâns în partid de faptul că organizatorii întâlnirii, Monica Anisie și echipa sa de la PNL, l-ar fi „desființat” în respectiva dezbatere.

Ce a declarat atunci Monica Anisie, ultimul vorbitor din conferință:

„Dați-mi voie să spun că a fost o dezbatere, pentru mine, extrem de utilă. Aș vrea să fac o precizare și anume faptul că la fiecare sector s-au realizat dezbateri și colegii noștri au pus suflet în ceea ce au prezentat, la fiecare sector, repet. Vreau să le mulțumesc pe această cale, pentru că asta dovedește că noi toți suntem implicați și că vrem ca lucrurile să se întâmple bine. Pentru cine? Pentru noi toți, pentru copii în special. Pentru că trebuie să gândim dincolo de ceea ce ne frământă pe fiecare dintre noi. Să privim spre viitor cu încredere și să ne gândim că au nevoie de noi acești copii, toți copiii. Să nu facem diferențe între ei și toată atenția noastră să fie concentrată pe ei.

În același timp, nu trebuie să-i uităm nici pe colegii noștri profesori și ei au nevoie de sprijin și sunt convinsă că domnul ministru înțelege nevoia aceasta de schimbare. A dat domnul ministru exemplul unui profesor „așa da” și al unui profesor „așa nu”, da, trebuie să recunoaștem că avem în sistem și astfel de colegi. Cred că toată lumea știe că o spun fiindcă că sunt o cunoscătoare și fiindcă eu sunt profesor și merg la școală și sunt printre elevi și printre colegi.

Avem nevoie de schimbare și privim cu încredere în ceea ce a propus Ministerul Educației, pentru că așa cum am subliniat și domnul ministru vorbim despre proiectul România educată, un proiect de țară, un proiect pe care eu îl susțin cu toată convingerea mea.

Și pentru că susțin acest proiect pentru că eu cred că se poate să facem schimbare.

Spunea domnul ministru că toată lumea este de acord că avem nevoie de o nouă lege. Da avem nevoie de o nouă lege, dar trebuie să fim cu toții implicați în așa fel încât această nouă lege să fie una bună. Una bună pentru noi. Noi? Care noi? Noi, elevi, profesori, părinți, bunici, pentru noi societatea. Asta este, cred, nevoia noastră, să privim cu încredere în ceea ce urmează și să fim alături de Ministerul Educației în acest demers. Să privim cu bună credință ceea ce se întâmplă și chiar dacă astăzi poate nu am reușit să dezbatem toate subiectele, domnul ministru, este greu să facem lucrul acesta, trebuie să fiți și dumneavoastră la Ministerul Educației deschiși propunerilor noastre, ale societății, pentru că nu dorim, cred eu, decât binele educației.

Și dacă astăzi eu tot așteptam să intervin și eu la subiectul bacalaureat, primul subiect deschis la dezbatere, aș vrea să vă rog domnule ministru în, să spunem așa, spiritul a ceea ce dumneavoastră ați tot invocat pe parcursul acestei dezbateri și anume faptul că învățarea trebuie centrat pe elev și că trebuie să ne concentrăm asupra competențelor cheie și ați amintit de cele opt competențe cheie, dați-mi voie domnule ministru referitor la bacalaureat, la structura nouă propusă de bacalaureat, să vă sugerez să vă aplecați și asupra competenței cheie, cea care vizează sensibilizarea și expresia culturală. Și când spun lucrul acesta cred că înțelegeți la ce mă refer și mă bucur că astăzi ați spus aici în premieră cred, este prima dată când aud eu lucrul acesta, că există la nivelul Ministerului Educației luată în calcul și posibilitatea ca limba și literatura română să facă parte dintr-o probă separată, așa cum de altfel și minoritățile naționale au dreptul să susțină proba de limbă maternă.

Deci vorbim despre limbă și literatură română, așa cum a susținut ați spus și dumneavoastră, facem aici referință și la introducerea gramaticii la nivelul liceal. Eu am susținut lucrul acesta încă din 2016 și atunci când am construit programele pentru gimnaziu, viziunea era ca la liceu să se studieze și gramatică. Din păcate, încă nu avem aceste programe la nivel liceal realizate, dar privesc cu încredere, repet, în ceea ce se întâmplă la Ministerul Educației, am încredere în colegii mei că lucrurile vor fi realizate așa cum trebuie în așa fel încât să avem un sistem de educație cu care să ne mândrim. Dați-mi voie să-i mulțumesc domnului ministru pentru prezență, pentru că ne-a ascultat, pentru că a participat activ la această dezbatere și sunt convinsă că vom continua această colaborare din cadrul Comisiei de educație de la nivelul PNL București și de ce nu, vă aștept domnule ministru și la PNL Sector 2, deși noi am realizat deja o dezbatere, dar noi vă invităm să mai veniți să mai dezbatem în continuare. Vă mulțumesc și vă doresc mult succes în definirea acestor legi și definitivarea lor după perioada de dezbateri!”.

Monica Anisie nu a răspuns mesajelor și apelurilor telefonice ale Edupedu.ro, până la ora publicării articolului, dar vom reveni cu precizările sale dacă și când va răspunde.

VIDEO cu dezbaterea aici:

Criticile la adresa proiectelor de legi au fost generalizate în dezbaterea de la PNL București. Spre exemplu, profesoara Antoaneta-Firuța Tacea i-a spus lui Sorin Cîmpeanu că, “în mare parte, în special proiectul legii învățământului preuniversitar, arată mai degrabă a raport și nu a text care să inducă reglementări de natură legislativă”. Ministrul a considerat afirmația drept o jignire.

Disputa între profesoară și ministrul Educației a continuat pe tema formulărilor din proiectele legii învățământului: “Dacă am o disciplină care se numește Educație pentru Viață, nu înseamnă că celelalte nu sunt relevante pentru viață?”, a întrebat profesoara Antoaneta-Firuța Tacea.

La dezbatere a fost invitat și sociologul Gelu Duminică, cel care l-a acuzat de agresivitate pe ministrul Cîmpeanu după ce acesta l-a întrerupt în repetate rânduri, vizibil iritat de cele spuse în cadrul discuției.

Sorin Cîmpeanu și Adrian Hatos
Adrian Hatos si Monica Anisie / Foto: Monica Anisie Facebook.com

Adrian Hatos este senator PNL de Oradea, face parte din organizația condusă de Ilie Bolojan, unul dintre cei mai influenți lideri ai PNL. Hatos este profesor universitar, sociolog, la Universitatea din Oradea și membru în Comisia de Învățământ din Senatul României.

Cîmpeanu ar fi încercat să-l apropie pe Hatos de proiectele legilor învățământului la Brașov, unde Hatos a fost prezent la o dezbatere organizată tot de PNL, tot pe tema proiectelor de legi, pe 20 august 2022. Hatos asista în public la întâlnirea cu cei din conducerea partidului și a Ministerului Educației, iar Sorin Cîmpeanu l-a invitat la prezidiu. Hatos a părut surprins de moment, dar acceptat invitația spunând că o să se ridice să pună întrebări. A intervenit consilierul premierului Nicolae Ciucă, rectorul UVT Marilen Pirtea (deputat PNL de Timiș), care i-a retezat replica spunând că „cei de la prezidiu răspund la întrebări, nu pun întrebări”. Hatos nu a mai pus întrebări pe parcursul dezbaterii respective.

Sorin Cîmpeanu: „Îl invit, îl rog pe domnul profesor, domnul senator Adrian Hatos să facă un pas în față pentru a fi mai activ în dezbaterea asta. Membru al comisiei de învățământ din Senatul României, fost președinte al comisiei de științe în Senatul României. Nu vă fofilați domnule profesor, veniți aici să faceți un pas în față… Lângă domnul secretar. Aici! Că răspundeți la întrebări alături de noi, da.

Adrian Hatos: O să mă ridic oricum și o să pun întrebări.

Marilen Pirtea: Cei de la prezidiu răspund la întrebări, nu pun întrebări”.

Scena poate fi văzută în VIDEO la minutul 4:40:

Contactat de Edupedu.ro, senatorul Adrian Hatos a spus că în acest moment „Comisia are președinte, orice modificare este discutata și decisă în structurile partidului”.


9 comments
  1. Eu cred că nu ați înțeles că proiectele legilor educației nu sunt ale lui Câmpeanu, ci ale partidului și președintelui. Vor fi aprobate, schimbate, dar fără să se modifice nimic. 😁. Vorba unei doamne a vestitei politici românești: “Ciocu’ mic, că suntem la putere!”

  2. Anisie profesor cu experiență.Anisie știe ,,limba romana” cât un elev cu media 5 /6 la ev.nationala ,care,,oferă ” perlele de la examen.Singura ei recomandare este că este nevasta unui securist.

  3. Mi se pare cel mai josnic lucru, cum adica daca un membru PNL si profesor in preuniversitar are opinie separata este demis? Atat de mult a decazut acest Ministru incat si umbra lui nu-l mai vrea. Presedintele tace, partidul tace, dar domnule Cimpeanu noi nu! Anisie a fost intotdeauna de partea profesorilor, elevilor si parintilor in schimb tu Cimpeanule ai tinut cu dintii doar de functie. Nu crezi ca a venit momentul sa te duci sa faci ceea ce stii cel mai bine si anume inginerie? Nu crezi ca a venit momentul sa ne lasi cu reforma ta mizerabila? Nu crezi ca a venit momentul sa-ti vezi de plagiatul tau? Edupedu promovati petitia declic poate daca va ajunge la 50.000 de semnaturi pleaca. Ajutati-ne voi sa scapam de acest om care spune ca wc-urile nu tin de calitatea educatiei.

  4. Power play in penele. Traktoristul genial de la irigatii o s-o mazileasca pe taietoarea de hartii de la PNL. Mare paguba-n ciuperci :).

    Are dreptate Duminica, individul e agresiv. Cum poate sa reactioneze altfel acest individ narcisist si vanitos?

  5. Oricare dascăl adevărat vede mulțimea de aberații din noile legi promovate acum de minister și se opune lor. Cei care sunt indiferenți speră să tragă foloase, marile beneficii se obtin din nenorocirea celorlalti. Cum pot și sindicatele să meargă la negocieri pe aceste legi când nu și-au consultat membrii? Cum pot marile colegii sa ceară privilegii și statut special, afectând egalitatea de șanse a tuturor copiilor acestei țări?
    Monica Anisie este totuși un profesor cu experiență care nu poate să accepte distrugerea scolii din România, spre deosebire de acest ministru, care face orice i se dictează, impasibil și indiferent! Ultima afirmație a sa referitoare la performantele școlilor și toaletele din curte îmi susține pe deplin convingerea!

  6. Cel mai mare blat dintre sindicate si ministrul Educatiei, vor sa scoata 6% din PIB din legea Educatiei. Demisia!

  7. Mai bine să fie înlocuit Câmpeanu. Aproape toți oamenii de bun-simț îi spun că proiectele de lege sunt proaste în părțile esențiale, necoapte în altele, și PNL se încăpățânează să-l țină ministru. Iar acum vrea să o schimbe pe Anisie pt ca în comisie să treacă ușor toate ticăloșiile lui.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sindicatele din educație “Spiru Haret” și părinții cer desființarea Consiliului pentru finanțarea învățământului: este puternic politizat

Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret“ și Federația Asociațiilor de Părinți cer desființarea Consiliului Național pentru Finanțarea Învățământului Preuniversitar (CNFIP). “Acest organism este unul puternic politizat, iar deciziile luate nu…
Vezi articolul

Evaluarea Națională 2019: Greșelile cele mai frecvente la examenul de română și strategii de evitare a lor – sfaturi de la profesoara Ecaterina Stanca, de la Colegiul Tudor Vianu

Greșelile gramaticale din neatenție și din cauza stresului sunt cel mai des întâlnite la proba de Limba și literatura Română de la Evaluarea Națională, spune pentru Edupedu.ro profesoara Ecaterina Stanca,…
Vezi articolul

Reforma învățământului vocațional. Studiu de caz – Spania: Relații simplificate între școli și companii, accent pe standardele de competență, mai puțină birocrație, mai multă colaborare internațională

Învățământul vocațional spaniol trece, în această perioadă, printr-o perioadă de reformă prin care se încearcă adoptarea unor modele care să răspundă noilor nevoi de pe piața muncii, de la recunoașterea…
Vezi articolul