Material susținut de Platforma de management organizațional VIVA

Sute de schimbări vizează școlile în următoarea perioadă. Platforma instalată deja în 1.700 de școli, care dă acces instantaneu la toate modificările, documentele esențiale și procedurile de care directorii și profesorii au nevoie

10.945 de vizualizări
Autoritățile au anunțat deja că următorii doi-trei ani urmează peste 380 de acte normative pentru aplicarea legilor Educației. Deja începutul acestui an școlar arată împânzit de schimbări și reguli noi sau adaptate la noul cadru legislativ. Vor urma regulamentele școlare, cu toate procedurile care trebuie modificate. Într-o astfel de avalanșă de noutăți, fiecare minut contează în școală, iar eficientizarea activității, cu informații mereu direct de la sursă, cu sprijin și răspuns instantaneu din partea unei echipe de profesioniști, va face diferența între corvoadă și echilibru firesc.

În Monitorul Oficial a apărut pe 1 septembrie ordinul de ministru 6.072/2023 privind aprobarea unor măsuri tranzitorii aplicabile la nivelul sistemului național de învățământ preuniversitar și superior. Acesta conține calendarul de punere în aplicare a dispozițiilor Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023. Documentul prezintă în anexă o listă cu 281 de viitoare acte normative și calendarul de adoptare a acestora. Alături mai sunt alte peste 100 de acte normative pentru aplicarea legii 199/2023.

Platforma de management organizațional VIVA se actualizează automat ori de câte ori un act normativ intră în vigoare. Cei peste 1.700 de directorii care o folosesc deja spun că este o soluție menită să revoluționeze modul în care unitățile de învățământ gestionează atât procesele administrative, cât și cele educaționale.

„După câteva utilizări poți să îți dai seama de funcțiile acestei platforme – este intuitivă. De asemenea apreciez că majoritatea documentelor sunt pe platformă, documente care sunt actualizate, acesta este un lucru foarte important, care sunt în conformitate cu legislația și care sunt riguros întocmite,” spune Sorin Nicolae Coroamă, directorul Școlii Gimnaziale „Mihai Eminescu” din Rădăuți, județul Suceava.

Din păcate birocrația nu a dispărut din școli, ci pare că fiecare reglementare adaugă noi documente și noi proceduri, în loc să simplifice. De aceea, mai mult ca oricând personalul de management și administrativ are nevoie de partener în tot acest hățiș. „Unul dintre avantajele platformei este accesul instantaneu la toate documentele esențiale necesare unei unități de învățământ pentru o gestionare eficientă a activităților sale, dar și pentru o gestionare a timpului cât mai eficientă. Faptul că știi că ai mereu acces la aceste documente poate schimba în mod semnificativ cursul zilnic al activităților și să se concentreze pe ceea ce contează cu adevărat – pe actul educațional”, spun reprezentanții platformei Viva.

Printr-un simplu click, în Platforma de management organizațional VIVA directorii unităților de învățământ, personalul administrativ și cel didactic pot accesa decizii, regulamente, planuri operaționale, rapoarte, proceduri și multe alte documente necesare în activitatea zilnică, toate în format editabil adaptate tipului unității din care fac parte. 

Dacă gestionarea documentelor specifice unei unități de învățământ este adesea descurajatoare și consumatoare de timp, colaborarea cu echipa Platformei VIVA care asigură asistență specializată în crearea tuturor documentelor necesare și oferă asistență de specialitate, indiferent dacă este vorba de parte administrativă, juridică sau economică, poate face totul mult mai simplu. 

„Perfecționăm și îmbunătățim constant toate sistemele și procedurile. Suntem interesați să aducem succesul în toate unitățile cu care vom intra în contact. Punem accent pe educația noastră și a clienților noștri. Fie că este vorba despre pregătirea documentelor pentru inspecții, verificări sau alte cerințe administrative, specialiștii noștri sunt întotdeauna pregătiți să vă ofere sprijinul necesar. Aceasta permite profesorilor și directorilor să-și concentreze mai mult timp și energie asupra activităților educaționale”, spune fondatorul grupului de firme VIVA Control, Alexandru Narcis.

Pe lângă aceste caracteristici esențiale, platforma are și modul de cursuri online, spre exemplu. Nu doar îmbogățește arsenalul de cunoștințe al cadrelor didactice, ci și facilitează planificarea programelor de formare. În acest moment VIVA colaborează cu peste 20 de profesori cu experiență pentru înregistrarea unor cursuri de formare online pe teme precum „metodologii inovatoare de predare”, „tehnologii în educație”, „gestionarea clasei” și multe altele.

Alte funcționalități ale platformei Viva:

  • Aplicația de registratură electronică integrată
  • Resurse educaționale (video, pdf, word) lucrate individual pentru fiecare clasă
  • Spațiul de stocare online devine un partener de încredere pentru menținerea în siguranță a documentelor și distribuirea lor către elevi, părinți sau cadre didactice
  • Documentele comisiei SCIM sunt realizate integral (inclusiv managementul riscurilor, raportari, etc.)

„În acest moment colaborăm cu 1.710 unități de învățământ pe baza de contract anual și pentru o sumă foarte mică (aprox. 200 lei/luna, diferă în funcție de tipul de unitate) aveți acces la toate facilitățile menționate mai sus”, mai spun reprezentanții platformei.

Pentru a afla mai multe și pentru a experimenta aceste beneficii, vă invităm să explorați platforma Viva accesând link-ul: https://viva-scim.ro/ , sau pe adresa de email: contact@viva-scim.ro.

Părerile directorilor care colaborează cu echipa Viva

„Pe noi ne-a interesat din platforma Viva tot ceea ce ținea de documentele necesare școlii noastre, în special pentru comisiile permanente și celelalte comisii. Erau multe documente pe care, noi, la școală, era greu să le pregătim pentru fiecare, și atunci platforma Viva ne-a ajutat în realizarea acestora.” – Mioara Neag, Director Școala Gimnazială „Octavian Goga” Ciucea, comuna Ciucea

„Consider că este un mare beneficiu colaborarea cu Platforma Viva, altfel nu am fi rămas în acest parteneriat. Ne bucurăm tare mult pentru că, accesând platforma și luând legătura cu, colegii dumneavoastră, avem sprijin, promptitudine și documentele pe care le găsim pe platformă ne ajută foarte mult, pentru că, sunt editabile.” – Carmen Marineta Bădărău – Director al Școlii Gimnaziale „Sfânta Maria” Botoșani

„Cu echipa Viva de suport tehnic colaborăm foarte bine, pentru că pentru orice situație specifică putem apela cu încredere pentru a rezolva punctual acele nevoi specifice.” – Sorin – Nicolae Coroamă, director al Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” Rădăuți.


1 comment
  1. In scoli ni s au pus in carca noi cerinte, noi comisii, noi sarcini. Mai ceva ca inainte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Educației, despre contrele cu Valeriu Gheorghiță: A fost o eroare de comunicare / Cîmpeanu: O soluție ar fi organizarea de centre de vaccinare în Casele Corpului Didactic. Gheorghiță: Modalitatea este să asigurăm echipe mobile

A fost o eroare de comunicare în public în privința prioritizării profesorilor la vaccinare, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, vineri seară la B1TV. Oficialul s-a referit la pozițiile diferite…
Vezi articolul

Școlile din zone defavorizate se pot înscrie până pe 13 octombrie în programul „Comunitățile defavorizate merită școli digitalizate”, al Adservio, susținut de E.ON Software Development / 1.000 de elevi, părinții și profesorii lor vor avea catalog electronic gratuit (P)

Adservio și E.ON Software Development (ESD) ajută elevii din zonele defavorizate ale României să aibă acces la educație digitală. Datorită impactului pozitiv major al campaniilor de acest tip inițiate de…
Vezi articolul

Profesorul Ovidiu Șontea: Se fac niște greșeli, nu există transparență, nu s-a făcut un studiu, iar măsurile sunt anunțate cu tentă politică / Mă gândesc cine va mai veni la examenele care nu sunt plătite, olimpiade, tot ce se face prin voluntariat, când eu simt o lipsă de respect față de noi

Majorarea normei didactice și a numărului de elevi din clase va duce la scăderea calității în învățământ, iar măsurile „anunțate cu tentă politică” îl fac să simtă că există „o…
Vezi articolul

LISTA 10 universități primesc 15 milioane de euro pentru a forma directori de școli, dar și profesori din inspectorate școlare, ARACIP și casele corpului didactic până anul viitor, când aceste instituții vor fi reorganizate

Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a publicat lista finală cu cele 10 universități admise pentru finanțare în apelul „Program național de leadership și management educațional”, care vor forma 10.000 de…
Vezi articolul