Tip nou de subiecte pentru Evaluarea Națională 2021, adoptarea de noi planuri cadru și o strategie națională pentru educație timpurie – obiectivele Guvernului Orban 2 pentru educație

6.408 vizualizări
Foto: Pexels.com
Guvernul Orban anunță ca prioritate pe termen scurt, pentru educație, realizarea unui nou tip de subiecte pentru Evaluarea Națională din anul 2021. “Elaborarea și pilotarea structurii de subiecte pentru Evaluarea Națională din anul 2021, în acord cu reforma curriculară aflată în implementare” și care a ajuns în prezent să fie aplicată la clasa a VII-a, este una dintre noutățile introduse de liberali în programul de guvernare ajustat pe care îl va trimite Parlamentului, pentru solicitarea votului de învestitură pentru Executivul Orban 2.
  • Premierul Ludovic Orban a anunțat astăzi, la finalul ședinței Biroului Executiv al PNL, că liderii partidului au aprobat în unanimitate lista neschimbată a miniștrilor și programul ajustat de guvernare pe care le va trimite Parlamentului pentru solicitarea votului de învestitură, relatează G4Media.ro.

Edupedu.ro a analizat noul program de guvernare lansat de PNL, și “care reprezintă o actualizare a vechiului program din 4 noiembrie”, după cum a declarat Orban.

Realizarea unei strategii naționale pentru educație timpurie care să vizeze funcționarea creșelor și formarea de educatori puericultori, revizuirea și adoptarea planurilor cadru și “elaborarea și pilotarea structurii de subiecte pentru Evaluarea Națională din anul 2021, în acord cu reforma curriculară aflată în implementare” – se numără printre prioritățile pe termen scurt pe care liberalii le-au adăugat programului de guvernare.

La “obiective generale” ale programului liberal de guvernare pe Educației, Guvernul Orban a adăugat celor 2 obiective existente următorul:
  • “Planificarea și asigurarea complementarității surselor de finanțare – buget de stat, fonduri externe rambursabile și nerambursabile etc., astfel încât proiectele implementate să aibă impact. Sunt vizate proiecte dedicate tuturor sectoarelor: construcția de creșe și grădinițe, pregătirea de cadre didactice pentru educația timpurie, formarea continuă a profesorilor, lucrări de construcție și modernizări pentru conformarea clădirilor, susținerea activității de consiliere și orientare școlară, servicii de suport pentru copil și familie astfel încât să crească participarea și performanța școlară”.
La “priorități pe termen scurt”, liberalii anunță, în plus față de obiectivele existente:
  • Elaborarea Strategiei Naționale pentru educație timpurie care să asigure reprezentarea responsabilităților tuturor părților implicate în educație preșcolară și ante-preșcolară – autorizarea și funcționarea creșelor și a altor servicii asimilate, formarea de educatori puericultori;
  • Revizuirea și adoptarea planurilor cadru, realizarea programelor școlare, a manualelor și altor resurse educaționale necesare, prin continuarea efortului de reformă curriculară;”
  • Elaborarea și pilotarea structurii de subiecte pentru Evaluarea Națională din anul 2021, în acord cu reforma curriculară aflată în implementare;
  • Organizarea concursului de inspectori școlari generali, inspector școlari generali adjuncți, directori ai Caselor Corpului Didactic, directori și directori adjuncți din unitățile de învățământ pentru anul 2020 și limitarea practicii de delegare în interesul învățământului. / În varianta inițială a programului de guvernare, erau trecute explicit doar “organizarea concursului de directori pentru anul 2020 și limitarea practicii de delegare în interesul învățământului”.
  • Monitorizarea asigurării normelor de igienă în cadrul unităților de învățământ, inclusiv prin realizarea grupurilor sanitare în incinta unităților de învățământ;
  • Dezvoltarea unor programe naționale în parteneriat cu specialiști în domeniu și reprezentanți ai societății civile, cu expertiză dovedită, pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying, discriminare sau violență în școli, precum și asigurarea de consiliere psihologică de calitate, în fiecare școală, tuturor elevilor ce au nevoie de acest lucru.

La priorități “pe termen scurt”, liberalii mențin, la 3 luni de la preluarea guvernării, “demararea imediată a evaluării școlilor doctorale, pe baza metodologiei agreate cu ARACIS și Consiliul Național al Rectorilor”.

Liberalii au eliminat din programul de guvernare obiectivul “Majorarea bugetului dedicat activităților de cercetare-dezvoltare-inovare” – după ce au acordat o alocare bugetară mai mică decât anul trecut – și au introdus următorul obiectiv:

  • “Reintroducerea experților internaționali ca măsură obligatorie în evaluarea granturilor naționale, astfel încât pentru orice proiect evaluat aceștia să reprezinte majoritatea evaluatorilor desemnați, iar toți evaluatorii desemnați să îndeplinească standardele minimale de vizibilitate internațională.”
Descarcă de aici Programul de guvernare “updatat” al PNL
Informații de background
Monica Anisie, ministrul Educației: Pilotăm o nouă structură de subiecte la clasa a VII-a
Foto: gov.ro

Amintim că ministrul Monica Anisie a vorbit în exclusivitate pentru Edupedu.ro, în urmă cu o lună, despre elaborarea unui nou tip de subiecte pentru Evaluarea Națională pe care o vor susține, la final de gimnaziu, elevii aflați în prezent în clasa a VII-a.

“La clasa a VII-a vom da o simulare în luna mai, după ce publicăm noi modele de subiecte. Și nu va fi un singur model, ci 3 sau 5 modele. Le lăsăm timp profesorilor o lună-două să lucreze cu elevii aceste modele și după aceea pilotăm acele structuri de subiecte, ca să vedem dacă au fost concepute corect de membrii grupului de lucru de la Centrul Național de Evaluare și Examinare“, a declarat Monica Anisie pentru Edupedu.ro, în urmă cu aproape o lună.

Ministrul Educației a precizat atunci că a decis decalarea simulărilor la clasa a VII-a, față de cele susținute în martie de copiii aflați la final de gimnaziu, pentru că acești elevi au învățat de la clasa I și până acum după o programă școlară nouă, diferită de cea urmată de elevii din clasa a VIII-a.

“Nu am vrut să îi supunem [pe elevii claselor a VII-a – n.red.] simulării atât de repede, fără să vadă un model de subiect înainte, având în vedere că simulările vor fi în concordanță cu noua programă. Deci nu putem să dăm același model de subiect ca la clasa a VIII-a“, a afirmat ministrul Educației, pentru Edupedu.ro.

Ordinul care va detalia organizarea simulărilor la clasa a VII-a “va fi probabil după 1 februarie, când vor avea gata programa și modelele. Termenul pentru CNEE a fost 1 februarie“, a adăugat atunci Anisie.

Noul program de guvernare al PNL 2020

Photo by fotografierende from Pexels
Citește și:

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Închiderea Colegiului Național „I.L. Caragiale” și școală 100% online, discutată azi în ședința Consiliului de Administrație, după ce joi seara a fost confirmat încă un caz de coronavirus în rândul elevilor – surse

Consiliul de Administrație al Colegiului Național „I.L. Caragiale” din București se reunește astăzi pentru a decide condițiile de intrare în scenariul roșu, după ce joi seara a fost confirmat încă…
Vezi articolul
identitatea de gen

“Primul caz în care o instanță din România acordă despăgubiri pentru discriminare lingvistică”: Ministerul Educației și Inspectoratul din Cluj trebuie să plătească 60.000 de lei pentru un grup de elevi maghiari, în urma desființării unei clase de liceu

Ministerul Educației și Inspectoratul Județean Cluj trebuie să plătească despăgubiri în valoare totală de 60.000 de lei pentru un grup de zece elevi discriminați, în urma unei decizii din 2019…
Vezi articolul