Transparență: Regulile redeschiderii, explicate clar și din timp părinților de către conducerea unor școli din Anglia sau Belgia. Asigurări pentru părinții care se tem să-și trimită copiii la clasă

3.565 de vizualizări
Foto: Școala Europeană – Bruxelles 4
Părinții din țările vest-europene unde școlile și-au redeschis porțile săptămâna trecută, pentru noul an, au primit în multe cazuri scrisori de la conducerea unităților de învățământ, înaintea primei zile de școală. În scrisori, ei sunt informați detaliat despre măsurile luate pentru redeschidere în condiții de pandemie și despre regulile de distanțare și de siguranță care trebuie urmate, după caz, în efortul explicit de a diminua temerile legate de revenirea copiilor la clasă.

EduPedu.ro vă prezintă două astfel de scrisori, primite de părinți și profesori de origine română, din Anglia și Belgia.

Scoala Europeană – Bruxelles IV

În Belgia, Școala Europeană -Bruxelles IV – instituție ce servește îndeosebi familiile angajaților și demnitarilor internaționali din instituțiile UE și NATO – a transmis părinților, cu o săptămână înaintea redeschiderii școlilor, obișnuitul pachet de informații privind organizarea activităților școlare pentru toate nivelurile – preșcolar, primar și secundar. Pachetul este complet adaptat, anul acesta, pentru a include măsuri de prevenție Covid-19. El este însoțit de o scrisoare către părinți, în care aceștia sunt asigurați că instituția școlară a luat toate măsurile posibile pentru a asigura buna desfășurare a orelor, în condițiile pandemiei.

Pachetul de informații pentru părinți – care poate fi consultat aici – include natural măsurile anti-Covid în regulile și procedurile generale aplicate în școală. Nu aceste reguli sunt adaptate la condițiile de epidemie, ci cele referitoare la prevenirea Covid-19 sunt înglobate în regulile generale – vezi, de exemplu, măsura de anulare a ședințelor cu părinții în luna septembrie, ședințele fiind înlocuite cu acțiuni de informare prin secretariat.

Apare, în plus, un capitol legat de regulile de acces etapizat în școală, reguli ce prevăd că părinții pot să-și lase copiii în zone speciale ale parcării, de unde sunt preluați de supraveghetori, având în vedere că nu este permisă intrarea părinților în școală.

În scrisoarea transmisă părinților, separat pentru preșcolari-școala primară și pentru învățământul secundar, conducerea Școlii Europene dă asigurări că „punem în aplicare toate regulile de igienă și sanitare pentru sănătatea și siguranța copiilor și angajaților, iar informații detaliate vor fi comunicate în zilele ce vor urma”. În plus, reprezentantul conducerii se adresează direct părinților care se tem, în condițiile epidemiei:

  • „Deși sunt sigur că mulți dintre dumneavoastră sunteți îngrijorați de lunile care ne așteaptă și de posibilul impact al Covid-19 asupra anului școlar, vreau să profit de ocazie pentru a vă asigura că echipa de management va continua să implementee cele mai stricte măsuri sanitare și de igienă, in conformitate cu recomandările emise de autoritățile belgiene, de Biroul Secretarului General și protocolul nostru intern, pentru a asigura sănătatea și siguranța elevilor și personalului școlar”.
Liceul englez Allerton High School (Leeds)

În Anglia, un cititor EduPedu.ro a semnalat cazul unui liceu din Leeds, unde conducerea instituției a informat părinții din timp în legătură cu toate măsurile luate pentru reînceperea școlii, în condițiile în care „așteptarea guvernului este ca toți elevii să revină la școală cu program complet din septembrie, iar participarea la ore e obligatorie”.

Într-o scrisoare către părinți, conducerea Liceului Allerton din orașul englez îi informează pe părinți, mai întâi, în legătură cu regulile generale redeschiderii școlilor așa cum au fost elaborate de guvern, după care detaliază măsurile specifice aplicate în școală.

Pe parcursul a cinci pagini, sunt descrise în amănunt fiecare acțiune și regulă de urmat, de la accesul în incinta liceului, la cele de respectare a bulelor de elevi (limitarea contactelor dintre elevi la nivelul unei clase), la cele din ora mesei și la transport (elevii sunt încurajați să vină pe jos sau cu bicicleta la școală). Părinții sunt informați, între multe altele, că elevii nu vor avea acces la dulap pentru depozitarea caietelor sau a unor haine și că, în zile friguroase, ei pot purta haine peste uniformă, având în vedere că e necesară ventilația constantă a claselor.

Documentul prioritizează informarea directă și detaliată a părinților. În partea a doua sunt incluse, și în acest caz, asigurări pentru părinți:

  1. „În ultimele luni au fost foarte multe informații de asimilat pentru elevi și părinți. Situația Covid-19 și ghidul asociat se schimbă continuu și apreciem că doriți să aflați cum este afectat copilul dumneavoastră. În timpul programului de școală, prioritatea noastră este să ne asigurăm că toți elevii și personalul școlar se simt în siguranță, înapoi la clasă, adoptând noi rutine.”


1 comment
  1. scolile private din Romania s-au organizat la fel de bine – pe cand un articol despre ele si adaptarea lor la pandemie ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Jumătate din elevii care au susținut simularea la Logică – BAC 2025 nu au făcut diagramele Venn și un silogism valid la subiectul III / Întrebarea din grilă la care au răspuns corect cei mai puțini elevi – analiză rezultate pe itemi

La simularea Bacalaureatului 2025 la Logică, argumentare și comunicare, aproape jumătate dintre elevi nu au reușit să rezolve corect exercițiile care presupuneau validarea unor silogisme și construirea de definiții, potrivit…
Vezi articolul
Principalii indicatori pentru Educația din România

Numărul real al tinerilor români care nu au competențe de bază este chiar mai mare decât cel raportat în PISA 2022, care nu a luat în calcul elevii pe care școala i-a pierdut pe parcurs, adică 1 din 4 adolescenți în vârstă de 15 ani – concluzie a Raportului național PISA 2022

„Se poate afirma că mai mulți elevi de 15 ani din România nu au atins un nivel de competență de bază la matematică, lectură sau științe”, decât arată cifrele și…
Vezi articolul

GRAFIC Lipsa Educației degradează calitatea vieții în România. Față de 2011 indicele pentru acces la Educație de calitate s-a redus la jumătate. În lume suntem pe locul 80 la învățătură, arată Indicele de Progres Social – Deloitte

România stă mult mai prost la capitolul educație decât la mulți alți parametri luați în calcul pentru a evalua calitatea vieții și bunăstarea socială, potrivit Indicelui de Progres Social realizat…
Vezi articolul

DOCUMENT Directoriada a început. Inspectoratele, controlate 93% de PNL, se pregătesc să numească din pix 9.771 de directori și directori adjuncți, în condițiile în care Klaus Iohannis a retrimis în Parlament legea menită să depolitizeze managementul interimar al școlilor

În țară au început procedurile pentru ocuparea temporară a funcțiilor vacante de director și director adjunct din școli, proceduri declanșate în condițiile în care concursurile de directori urmează să se…
Vezi articolul