Trei universități românești, incluse în clasamentul Times Higher Education al instituțiilor de învățământ superior tinere – toate în ultima parte a clasamentului

11.016 vizualizări
Foto: Pexels.com
Trei universități românești au fost incluse, iar o a patra menționată în clasamentul Young University Rankings 2022, publicat marți și realizat de reputatul furnizor de clasamente Times Higher Education. În noul ranking, ce reunește universități înființate în ultimii 50 de ani, apar Universitatea Dunărea de Jos din Galați, Universitatea Lucian Blaga din Sibiu, Universitatea din Oradea și Universitatea Valahia din Târgoviște.

Primele trei figurează în intervalul 401+ din lista Young University Rankings, ce include în total 790 de universități. Universitatea din Valahia este inclusă în rândul celor aproximativ 250 de universități care sunt doar menționate ca furnizoare de date, nu și ierarhizate în acest clasament.

Universități romanești în Young University Rankings 2022 / Sursa: Captura TimesHigherEducation.com

Noul ranking este dominat condus de Paris Sciences et Lettres – PSL Research University Paris, Nanyang Technological University Singapore, The Hong Kong University of Science and Technology, Erasmus University Rotterdam, Hong Kong Polytechnic University. Mai apar, pe locurile 6-10, Institut Polytechnique de Paris, University of Antwerp, University of Technology Sydney, Maastricht University și City University of Hong Kong.

  • Clasamentul ia în calcul universitățile înființate în ultimii 50 de ani, clasificate în funcție de cei 13 indicatori de performanță folosiți și în cazul principalului clasament global al Times Higher education, cu unele ajustări.

Hong Kong este cel mai reprezentat teritoriu în vârful clasamentului. Franța este țara cea mai bine reprezentată în top 20, cu nu mai puțin 5 instituții de învățământ superior, pe când India și Turcia au cele mai multe instituții incluse în ranking – 40 fiecare, depășind Marea Britanie și Iran (câte 37 de universități).


2 comments
  1. In toata aceasta perioada, online la universitati de profil mai ales, s-a dovedit benefica, din multe puncte de vedere. Poate ca, daca in conducerea politehnicii bucuresti nu ar fi diverse grupuri de masoni, sau alte interese in diverse sisteme care nu au legatura cu nivelul academic, daca s-ar respecta studentul si profesorul ar fi Profesor, atunci poate ca ar fi in vreun top international.

    1. De acord, și aici în Cluj trebuie sa plătim taxa de neexmatriculare pentru fiecare restanta rămasă de pe anul/anii anteriori începând cu anul 2 în sus, și când mai și prinzi o proasta la care i ciuda ca tu, studentul, îndrăznești sa lucrezi și te pica constant examenul pentru ca nu ai prezenta la cursuri ii super, bravo.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ce spun unii elevi de 10 despre note: Se pune multă presiune pentru nota maximă la examene și câțiva elevi clachează ușor. Aș propune să existe doar feedback către elev – asta ar fi școala ideală / Dacă am elimina notele, mulți nu ar mai învăța fără motivație

Un elev a adus în discuție sistemul de notare din sistemul de învățământ, în cadrul unei conferințe organizate la Senat: „Să creștem generații de nota 10” – Panel: „Provocări în…
Vezi articolul

Exmatricularea elevilor, reintrodusă în proiectele legilor Educației, printr-un amendament susținut de minister, PNL și PSD: Exmatricularea poate fi realizată doar în situații grave, în urma încălcării normelor de disciplină în spațiul școlar

Parlamentarii au votat vineri, în comisia pentru învățământ din Camera Deputaților, pentru introducerea unui amendament în proiectele legilor Educației prin care exmatricularea se poate aplica în cazurile grave în care…
Vezi articolul

Ghiduri metodologice pentru învățători și pentru cei care le predau elevilor de gimnaziu. Descarcă documentele realizate în cadrul proiectului CRED pentru cele 14 discipline

Ghiduri metodologice pentru învățători și pentru profesorii care le predau elevilor din clasele gimnaziale, pentru anul școlar 2023-2024, au fost realizate în cadrul proiectului „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți…
Vezi articolul