ULTIMA ORĂ Ministerul Educației va reglementa „în mod clar” învățarea online, a anunțat ministrul

30.126 de vizualizări
Monica Anisie / Foto: gov.ro
Ministrul Educației, Monica Anisie, a anunțat într-o declarație la Realitatea PLUS intenția de a reglementa printr-un act normativ procesul de învățare online. Redăm declarațiile ministrului:
  • „Suntem conștienți că nu toți elevii au posibilitatea de avea acces la învățatrea online și studiile pe care le-au făcut chiar reprezentanții elevilor, dar și cele realizate de Ministerul Educației și Cercetării arată că peste 60% dintre elevi își continuă învățarea de acasă în spațiul acesta online. Este adevărat, este o provocare, dar pe aceasată cale țin să mulțumesc tuturor că s-au mobilizat și iată că suntem solidari. M-am sfătuit și cu reprezentanții părințilior, și cu cei ai elevilor, și cu reprezentanții sindicatelor și am convenit că este necesar ca din partea Ministerului Educației să se relizeze un act normativ și pentru învățarea online,” a declarat Monica Anisie.
  • ”Suntem conștienți că nu toți elevii au posibilitatea de avea acces la învățarea online și studiile pe care le-au făcut chiar reprezentanții elevilor, dar și cele realizate de MEC arată că peste 60% dintre elevi își continuă învățarea de acasă în spațiul acesta online. Este adevărat, este o provocare atât pentru profesori, cât și pentru elevi, dar pe această cale țin să mulțumesc tuturor că s-au mobilizat și iată că suntem solidari.
  • ”M-am sfătuit și cu reprezentanții părințilior, și cu cei ai elevilor, și cu reprezentanții sindicatelor și am convenit că este necesar ca din partea MEC să se relizeze un act normativ și pentru învățarea online”
  • ”Este necesară o reglementare, dar trebuie să recunoaștem că s-au mobilizat foarte bine atât cadrele didactice, cât și elevii.”
  • ”Fac apel către colegii mei ca, după reluarea propriu-zisă a perioadei în care sunt suspendate cursurile, să participe activ la această legătură cu elevii, și anume să încerce să găsească soluții în așa fel încât legătura cu elevul să fie stabilită
  • „Mai sunt și situații neplăcute în care nu s-au realizat cursuri, dar vom reveni cu reglementări ca toate aspectele pe care le-am identificat în această perioadă de urgență să găsim răspunsul la toate întrebările părinților, elevilor și cadrelor didactice și să ajutăm la menținerea legăturii dintre școală și elev fie prin platformele pe care MEC le-a pus la dispoziție, fie prin lecțiile desfasurate la TVR fie prin faptul că mec prin CNEE a pus la dispoziția elevilor din clasele terminale teste de antrenament pentru a fi in felul acesta pregătiți pentru examenele pe care le vor susține după reluarea cursurilor.”
  • „Surprinzător, au fost găsite soluții și de către ISJ-uri pentru acești copii din zone defavorizate
  • „MEC, de asemenea, prin parteneriatele pe care le-am realizat cu ONG-uri, am reușit să mergem către acești copii care nu au acces la tablete, la un laptop, s.a.m.d, și să găsim soluții”

FOTO: gov.ro

Știrea este în curs de actualizare


17 comments
  1. Buna ziia. Intr-adevar nu toti elevii au acces la mediul online. Dar de ce doar despre elevi se duscuta? De ce nu se aduce vorba si despre profesorii care nu sunt deloc familiarizati cu medoul virtual, insa nici nu au facut nici un demers pentru a cere ajutorul colegilor mai priceputi?

  2. Ce cursuri online?!Li s-au dat copiilor niște teme,pe care unii le-au făcut;li s-a dat sa învețe singuri lecția următoare pe care dacă nu au înțeles-o nu au știut sa facă tema.Asta nu e școala!

  3. P.S. Sistemul s-a autoreglementat fara sa mai astepte contributia ministerului. Cred ca reglementatorii trebuie sa preia experinta celor care au reusit sa continuie activitatea si sa nu ii invete cum sa faca ceia ce ei deja au facut!

  4. In ultima perioada guvernul este extrem de preocupat doar de propria imagine gasind in permanenta tapi ispasitori pentru incompetenta proprie. Pentru esecul lamentabil in lupta cu COVID 19 sunt vinovati batranii de peste 65 de ani care nu stau acasa si nu iresponsabilitatea guvernamentala criminala dovedita cand, de si China anunta semnele dezastrului cu raspunsul pe masura rabufnit in Italia dupa festivalul Venetian, noi bagam capul in nisip ca strutul si nu vedeam decat “ANTICIPATE”. Acum am redevenit patrioti si am instigat toata presa sa-i linseze pe cei peste 65 de ani care daca probabil ar fi fost inchisi in lagare guvernul ar fi repurtat un succes fulminant impotriva coronavirusului.
    Alt tap ispasitor a fost gasit de Monica Anistie pentru a scuza incompetenta si esecul lamentabil in a gestiona invatamantul intr-o perioada critica. Nu ca invatamantul romanesc s-ar fi descurcat mai bine si in vremuri mai bune. Gafele sunt un atribut mai vechi al guvernului in modul de a pastori invatamantul si noua generatia! Dar in ultima declaratie, ministrul a depasit in anumite momente faza de a nu spune nimic si i-a facut praf si pulbere pe toti cei care fara ajutorul guvernului au reusit sa se descurce reinventand invatamantul online pe care unii il aveau deja in arsenalul viitorului si doreau ralierea tinerei generatii la un nivel tehnologic, cel putin european iar altii, mai putin norocosi si mai putin dotati sau regrupat cu pasiune si imaginatie noilor provocari. Lipsa de solutie guvernamentala a facut din cei care s-au descurcat de dragul loialitatii pentru copii si dedicatiei pentru profesia de dascal niste paria ai societatii. In schimbul aprecierilor la care se asteptau, din partea doamnei ministru cei care au gasit solultii si au continuat procesul de invatamant, sunt pusi la colt sec si fara drept de apel pentru ca au indraznit sa fie mai buni si mai intreprinzatori decat eminentele cenusii ale ministerului. Far niciun fel de ratiune si chiar cu parapon li se impune reluarea acestei munci, candva, nu se stie cand si nici cum. Sunt certati ca au avut performanta fara voie de la imparatie. Prin acelasi exercitiu de “gandire” ar trebui sa certam si elevii si scolile care reusesc la olimpiade pe motiv ca guvernul nu are inca solutii ca si copii aruncati de soarta prin cine stie ce colt de tara nu beneficiaza de un invatamant de calitate, mai mult nu beneficiaza de multe ori nici de scoala, sa nu mai vorbim de toalete, transport sau un corn si o cana de lapte. Mai mult, scolile particulare cred ca au avut chiar datoria sa implementeze si sa continuie pregatirea copiilor cu sustinerea benevola dar interesata pentru viitor a parintilor, iar aceasta performanta trebuie insusita si daca nu poate fi implementata peste tot sa poata deveni cel putin o tinta in politicile scolare ale celor vremelnic la putere.

    1. Reglementările care vor fi date ar trebui să țină cont de eforturile de până acum ale dascălilor care au parcurs o parte a materiei și au recapitulat/evaluat o serie de conținuturi din programa la diferite discipline. Informatizarea școlilor, dotarea elevilor cu tablete/laptop-uri, calculatoare precum și asigurarea (dar asta nu ține de Ministerul Educației) unor conexiuni/semnale decente la Internet în anumite zone ale țării ar crește eficacitatea învățământului, cu siguranță și ar asigura succesul generațiilor viitoare.

  5. Nu pot sa cred…
    Toată lumea o numea pe Cati, Abramburica.
    Pe Doamna Monica NuStie
    cum sa ii zicem?
    De cate ori iese auzim același lucru…
    Vom face…
    Luăm în considerare sa…
    Săptămâna viitoare prezentam un plan…
    Vom veni cu soluții…
    În timp ce tot mai multe voci cer tăierea salariilor profesorilor, elevii sunt tot mai preocupați de situația școlară incertă ca si parintii de altfel nu se spune nimic.
    Profesorii vor sa lucreze.
    Personal am cerut încă de acum 5 ani integrarea mijloacelor on-line ca forma alternativa de predare-invatare -evaluare pentru situații speciale.
    Mi s-a răspuns că nu se poate.
    Ei iată că acum tot învățământul e într-o situație excepțională.
    Și tot nu se poate.
    Parcă văd deja metodologia ( acolo unde este posibil se va…
    Colaborarea cu …..este importanta…
    Se va alege o platformă educațională adecvată…

  6. Insir-te margarite…..Suntem conștienți/Suntem conștienți/M-am sfătuit (apropo: sa vedem si pozitia oficiala a celor cu care s-ar fi sfatuit dansa)/Este necesară/Fac apel+catre=incorect din punctul de vedere al rectiunii verbului, doamna profa de romana!/Mai sunt si situatii/ Suprinzator/MEC de asemenea, prin parteneriatele pe care le-am realizat cu ONG-uri, am reușit să mergem către acești copii…..Bravo, mai, ai reusit SA NU SPUI NIMIC! In plus: o caruta de inexactitati de exprimare!

  7. Tanti ministru imprastie senzatii, impresii si reprezentari: e posibil sa nici nu mai detina functia pana la momentul anuntat! Dansa nu face niciun anunt, nu ia nicio decizie, doar se mentine la suprafata, nefacnad practic nimic din ceea ce este de stringenta actualitate!

  8. Din păcate, așa cum a spus și doamna ministru, nu toți elevii au acces la mijloace multimedia și o conexiune bună la internet, pentru a continua procesul de predare-învățare-evaluare în mediul online. Sunt uneori diferențe foarte mari între școlile din mediul urban și cele din mediul rural. În timp ce primele au avut în această perioadă dotările necesare continării procesului educativ, majoritatea elevilor din mediul rural, unii provenind din medii defavorizate, nu au acces la mijloace IT și, în unele situații nici la conexiuni la internet de calitate (de exemplu localități izolate, fără semnal telefonie/internet).

  9. Si recuperare, nu? Si cu salarii taiate, nu? Si oameni la plata cu ora cu salarii lipsa, nu? Si online, nu? Zau? E ca in proverbul acela: ” prost nu e cel ce cere, prost e cel ce da”.Cum sa vii tu cu solutii empirice de tip predare online intr- un stat democratic in care accesul la educatie este egal pentru toti copiii? Cum sa ma obligi pe mine sa predau online daca nu am cu ce? Sunt in izolare la domiciliu la mama dr…ului, nah, dupa cum te-a prins ordonanta si ei vor predare online? Mi-a oferit, cumparat sau donat statul vreun mijloc necesar acestui tip de predare? Imi furnizeaza acum acest lucru oriunde si oricum? M-a format anterior? NU.Doamna sa vina cu solutii adaptate la tara pe care o conduce si nu cu SF -uri imprumutate de la tari de genul celor care au lasat oamenii sa moara ca sa se imunizeze in masa. Sa aiba grija ce scenarii elibereaza in presa si mai ales sa nu se contrazica la fiecare 14_21 de zile.

    1. A uitat sa precizeze ca mai exista o categorie de profesori care refuză categoric orice formă de lucru cu elevii. Cu aceștia cum facem, vor fi plătiți integral fără ca ei să facă vreun efort? Este corect așa? De ce nu-i baga in șomaj?

  10. Poate ca la nivelul ministerului le vine mintea de pe urma! Eu am predat, evaluat elevii pe google classroom in ciuda tuturor semnalelor contra primite de la ISJ, scoala, etc. fapt apreciat de elevi in proportie de 80%. Apoi a venit acel comunicat iresponsabil precum ca nu avem voie a preda si a evalua. Cand i-am anuntat pe elevi ca ne oprim reactia lor a fost de a continua. Acel comunicat a dat apa la moara celor care nu au dorit sa faca nimic de la ISJ-uri la directori si a adus haosul in educatie. Sper sa vina cu ceva coerent, concret si practic, nu cu vreo metodologie in doua ape!!!

    1. Adevărul este că neexistând o dotare completă a tuturor școlilor, elevilor cu mijloace IT/multimedia și în condițiile în care multe zone din România nu au conexiuni decente la Internet, platformele online nu au eficacitate decât acolo unde aceste dotări există. Și iar ajungem la investiții în resurse absolut necesare desfășurării în condiții optime a procesului educativ. Asta nu depinde numai de Ministerul Educației Naționale. Trebuie analizate situațiile exacte din teritoriu, din fiecare oraș, comună, sat (număr de elevi care au conexiuni internet, număr de elevi care au tablete/laptop-uri/calculatoare tip desktop, smartphone-uri-situații reale, nu estimative). Găsirea unor sponsori, acordarea unor facilități care cred că deja există pentru sponsorizări în domeniul educațional, găsirea unor resurse bugetare pentru achiziționarea/sprijinirea achiziționării echipamentelor necesare desfășurării activităților instructiv-educative în mediul online. Cooptarea firmelor de telecomunicații pentru îmbunătățirea infrastructurii în domeniu în această perioadă în zonele în care acest lucru este deficitar (nr. relee, acoperire semnal, măsurare semnal la fața locului etc). După ce toate acestea ar fi puse la punct se poate vorbi de o eficientizare până la capacitate maximă a învățământului online. MOOC (Massive Open Online Courses)-acest sistem există de foarte mult timp în alte țări cu o infrastructură bine pusă la punct la nivel de dotare cu echipament, comunicare online și bineînțeles că există eficiență. Apreciem eforturile depuse de Ministerul Educației Naționale până în acest moment și sperăm că ele vor continua, sprijinite de oameni de bine care să vină în sprijinul susținerii educației.

  11. Din nou, doamna ministru a vorbit mult fara sa spuna nimic. Adica, pardon, a reusit sa deruteze o data in plus.

  12. Pana sa faceti voi sondajul, jumatate dintre profesori si 90% dintre elevi s-au demobilizat dupa declaratiile iresponsabile conform carora invatarea online nu este calitativa si trebuie facuta fixare de cunostinte!!!Sunteti platiti sa luati decizii , nu sa puneti bete-n roate1 Sa va fie rusine!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Doi directori de liceu din Constanța, despre formarea profesorilor să recunoască elevii care consumă droguri: Dacă polițistul nu poate să depisteze un consumator și are nevoie de un test pentru a face acest lucru, mă gândesc cum ar trebui să își dea seama profesorul doar uitându-se la el? / Nu am avut până acum cazuri care să dea o simptomatologie atât de evidentă

Directorul Colegiului Național de Arte „Regina Maria” din Constanța, Anca Dragomir, nu crede că un curs de formare al profesorilor pentru a depista elevii care consumă droguri, ar rezolva problema…
Vezi articolul

Examenul de admitere la colegiile naționale să poată fi dat și cu subiecte realizate din afara acestora, procentul maxim de admitere să fie coborât de la 90% la 75%, limba română să fie probă separată la Bacalaureat – printre propunerile Alianței Colegiilor Centenare pe tema proiectului de Lege a Învățământului Preuniversitar

Proiectul legii învățământului preuniversitar să păstreze prevederea privind admiterea la Colegiile Naționale, dar să stipuleze că aceasta poate fi organizată și la nivelul consorțiilor școlare sau al unor asocieri în…
Vezi articolul

Cum vor fi ajutați copiii cu CES, potrivit proiectului de Lege a învățământului preuniversitar. Părinții trebuie să aleagă una dintre formele de sprijin: Vouchere educaționale nou introduse sau alocația de hrană și cazarmament – surse

Toți copiii cu cerințe educaționale speciale (CES), inclusiv cei cu dizabilităţi, din școlile de masă sau speciale, de stat şi particulare vor putea beneficia vouchere educaţionale în cuantum fix sau…
Vezi articolul

Debirocratizarea instituțiilor publice se poticnește în Ministerul Educației: la înscrierea în clasa pregătitoare se cere în continuare dosar cu copii după diverse acte, deși copiile au fost eliminate prin lege

Metodologia de înscriere în clasa pregătitoare în viitorul an școlar, publicată în Monitorul Oficial luna trecută și promovată în continuare de Ministerul Educației spre informarea populației, prevede că părinții trebuie…
Vezi articolul