ULTIMĂ ORĂ Modificările la metodologia concursului pentru directori au fost publicate în Monitorul Oficial. Calendarul și bibliografia pentru examen

26.594 de vizualizări
Foto: © Arrowsmith2 | Dreamstime.com
Avizele de la partide, pentru școlile cu predare în limbile minorităților naționale, și cele de la culte, în cazul seminariilor și liceelor teologice, trebuie depuse înaintea probei de interviu și nu înainte de validarea rezultatelor finale, potrivit modificărilor metodologiei concursului de directori, ce au fost publicate în Monitorul Oficial.

Astfel, la art. 24, alineatele (2) și (3) se modifică și vor avea următorul cuprins:

„(2) Numirea în funcțiile de director și de director adjunct, în cazul unităților de învățământ cu predare în limbile minorităților naționale și al celor cu secții de predare în limbile minorităților naționale în care sunt normate una sau mai multe funcții de director adjunct, se face cu avizul scris și motivat al organizaţiei care reprezintă minoritatea respectivă în Parlamentul României sau, dacă minoritatea nu are reprezentare parlamentară, cu consultarea Grupului parlamentar al minorităţilor naţionale, emis în vederea numirii și comunicat conform anexei 8.

(3) Numirea în funcțiile de director și de director adjunct, în cazul seminariilor și liceelor teologice, se face după obținerea avizului scris și motivat al cultului respectiv, emis în vederea numirii și comunicat conform anexei 8.”

Noul calendar al examenului este următorul:

14 septembrie: Anunțarea concursului (publicarea funcțiilor vacante pentru care se organizează concursul). Constituirea comisiei naționale, a comisiilor de organizare la nivel județean și a comisiilor de evaluare a documentelor de înscriere.

15 – 26 septembrie: Depunerea dosarelor de înscriere la proba scrisă pe platforma informatică dedicată.

27 – 29 septembrie: Evaluarea dosarelor de înscriere.

30 septembrie: Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor.

1 octombrie: Depunerea solicitărilor de analiză a cauzelor și remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere în platforma informatică.

4 – 6 octombrie: Remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere.

7 octombrie: Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor.

8 octombrie: Stabilirea centrelor speciale de desfășurare a probei scrise

13 octombrie: Repartizarea candidaților pe centre

15 octombrie: Desfășurarea probei scrise

15 octombrie: Afișarea rezultatelor la proba scrisă

15 – 17 octombrie: Depunerea contestațiilor la proba scrisă

18 – 20 octombrie: Soluționarea contestațiilor la proba scrisă

20 octombrie: Afișarea rezultatelor finale la proba scrisă

21 – 27 octombrie: Înregistrarea opțiunilor candidaților pentru unitatea la care candidează și, in funcție de opțiune, depunerea documentelor pentru unitățile de învățământ care necesită avize suplimentare, conform art. 8 alin. (1) lit. n).

28 – 29 octombrie: Transmiterea solicitărilor de desemnare a membrilor comisiilor de interviu din partea consiliilor profesorale, autorităților locale și companiilor/universităților.

1 – 10 noiembrie: Constituirea comisiilor pentru proba de interviu

12 noiembrie: Publicarea graficului de desfășurare a interviurilor

15 noiembrie – 8 decembrie: Desfășurarea probei de interviu

16 noiembrie – 10 decembrie: Depunerea și soluționarea contestațiilor la proba de interviu

13 decembrie: Exprimarea opțiunilor candidaților declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ.

17 decembrie: Validarea rezultatelor finale

20 – 22 decembrie: Emiterea deciziilor de numire (cu aplicare de la 10 ianuarie 2022).

Bibliografia este următoarea:
  1. Bush, T. (2015) Leadership și management educațional. Teorii și practici actuale. Iași: Ed. Polirom. – Capitolele 1, 2, 3, 4, 8.
  2. Hattie, J. (2014), Învățarea vizibilă. București: Editura Trei. – Capitolul 9
  3. Senge, P. (Coord). 2016. Şcoli care învaţă. A cincea disciplină aplicată în educaţie. Bucureşti, Editura Trei – Capitolele VIII.1, IX, XII, XIII.1
  4. Legea educației naționale nr. 1/2011 cu modificările și completările ulterioare, în vigoare la data înscrierii la concurs – Titlurile I, II, IV (Capitolul I), VI, VII
  5. Statutul elevului aprobat prin ordinul ministrului educației și cercetării nr. 4742/2016, în vigoare la data înscrierii la concurs
  6. Regulament-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, aprobat prin ordinul de ministru nr. 5.447/2020, cu modificările și completările ulterioare, în vigoare la data înscrierii la concurs
  7. Repere pentru proiectarea și actualizarea curriculumului național, document aprobat prin Ordinul ministrului educației nr.  3239/2021 privind aprobarea documentului de politici educaționale Repere pentru proiectarea, actualizarea și evaluarea Curriculumului național. Cadrul de referință al Curriculumului național – Partea 1, Capitolele 2, 4, Partea a 2-a: Capitolele 6, 7, 10.

Foto: © Arrowsmith2 | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


2 comments
  1. Adică trebuie sa se ia hârtie de la partid ca ai voie sa te înscrii la concurs? „Asa da schimbare, mon Cher.” Dar sa nu se schimbe nimic! Ha ha ha!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Un microbuz școlar executat silit într-o comună din Maramureș / Președintele Consiliului Județean: A pune sechestru pe un microbuz școlar, un bun destinat copiilor este o decizie lipsită de orice urmă de decență

În comuna Șieu, județul Maramureș, un microbuz școlar este executat silit de către un executor judecătoresc, în urma unor datorii mai vechi ale administrației locale, anunță emaramureș.ro, preluat de G4Media.ro. Primăria…
Vezi articolul

Capitolul Cercetare în programul de guvernare: 2% din PIB până din 2024, reorganizarea agenției de finanțare a cercetării și învățământului superior, reforma institutelor de cercetare, mai multe parteneriate public-privat

Guvernul Cîțu își propune să crească valoarea finanțării pentru cercetare la 2% din PIB până în 2024, potrivit planului de guvernare. Același document prevede reorganizarea unității de finanțare a cercetării…
Vezi articolul

Profesorii de la Arhitectură aleși în comisiile de admitere să declare că nu fac meditații cu candidații, iar baremul de la proba tehnică să fie mai detaliat – recomandările Ministerului Educației pentru Universitatea „Ion Mincu”, după admiterea 2024 cu probleme

Profesorii de la Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” (UAUIM) din București care vor să fie aleși în comisiile de admitere la facultate ar trebui să declare că nu…
Vezi articolul

VIDEO Octavian, membru al Boardului Copiilor UNICEF: Propunem introducerea unui nou obiect de studiu care să ne învețe cum să gestionăm gândurile și emoțiile, dar și training-uri pentru profesori ca să poată identifica cât mai devreme provocări legate de sănătatea mintală

O propunere legată de sănătatea mintală a copiilor a venit luni de la Octavian, în vârstă de 17 ani, membru al Boardului Copiilor UNICEF: Copiii consideră sănătatea mintală ca fiind…
Vezi articolul