ULTIMĂ ORĂ Modificările la metodologia concursului pentru directori au fost publicate în Monitorul Oficial. Calendarul și bibliografia pentru examen

26.532 de vizualizări
Foto: © Arrowsmith2 | Dreamstime.com
Avizele de la partide, pentru școlile cu predare în limbile minorităților naționale, și cele de la culte, în cazul seminariilor și liceelor teologice, trebuie depuse înaintea probei de interviu și nu înainte de validarea rezultatelor finale, potrivit modificărilor metodologiei concursului de directori, ce au fost publicate în Monitorul Oficial.

Astfel, la art. 24, alineatele (2) și (3) se modifică și vor avea următorul cuprins:

„(2) Numirea în funcțiile de director și de director adjunct, în cazul unităților de învățământ cu predare în limbile minorităților naționale și al celor cu secții de predare în limbile minorităților naționale în care sunt normate una sau mai multe funcții de director adjunct, se face cu avizul scris și motivat al organizaţiei care reprezintă minoritatea respectivă în Parlamentul României sau, dacă minoritatea nu are reprezentare parlamentară, cu consultarea Grupului parlamentar al minorităţilor naţionale, emis în vederea numirii și comunicat conform anexei 8.

(3) Numirea în funcțiile de director și de director adjunct, în cazul seminariilor și liceelor teologice, se face după obținerea avizului scris și motivat al cultului respectiv, emis în vederea numirii și comunicat conform anexei 8.”

Noul calendar al examenului este următorul:

14 septembrie: Anunțarea concursului (publicarea funcțiilor vacante pentru care se organizează concursul). Constituirea comisiei naționale, a comisiilor de organizare la nivel județean și a comisiilor de evaluare a documentelor de înscriere.

15 – 26 septembrie: Depunerea dosarelor de înscriere la proba scrisă pe platforma informatică dedicată.

27 – 29 septembrie: Evaluarea dosarelor de înscriere.

30 septembrie: Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor.

1 octombrie: Depunerea solicitărilor de analiză a cauzelor și remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere în platforma informatică.

4 – 6 octombrie: Remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere.

7 octombrie: Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor.

8 octombrie: Stabilirea centrelor speciale de desfășurare a probei scrise

13 octombrie: Repartizarea candidaților pe centre

15 octombrie: Desfășurarea probei scrise

15 octombrie: Afișarea rezultatelor la proba scrisă

15 – 17 octombrie: Depunerea contestațiilor la proba scrisă

18 – 20 octombrie: Soluționarea contestațiilor la proba scrisă

20 octombrie: Afișarea rezultatelor finale la proba scrisă

21 – 27 octombrie: Înregistrarea opțiunilor candidaților pentru unitatea la care candidează și, in funcție de opțiune, depunerea documentelor pentru unitățile de învățământ care necesită avize suplimentare, conform art. 8 alin. (1) lit. n).

28 – 29 octombrie: Transmiterea solicitărilor de desemnare a membrilor comisiilor de interviu din partea consiliilor profesorale, autorităților locale și companiilor/universităților.

1 – 10 noiembrie: Constituirea comisiilor pentru proba de interviu

12 noiembrie: Publicarea graficului de desfășurare a interviurilor

15 noiembrie – 8 decembrie: Desfășurarea probei de interviu

16 noiembrie – 10 decembrie: Depunerea și soluționarea contestațiilor la proba de interviu

13 decembrie: Exprimarea opțiunilor candidaților declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ.

17 decembrie: Validarea rezultatelor finale

20 – 22 decembrie: Emiterea deciziilor de numire (cu aplicare de la 10 ianuarie 2022).

Bibliografia este următoarea:
  1. Bush, T. (2015) Leadership și management educațional. Teorii și practici actuale. Iași: Ed. Polirom. – Capitolele 1, 2, 3, 4, 8.
  2. Hattie, J. (2014), Învățarea vizibilă. București: Editura Trei. – Capitolul 9
  3. Senge, P. (Coord). 2016. Şcoli care învaţă. A cincea disciplină aplicată în educaţie. Bucureşti, Editura Trei – Capitolele VIII.1, IX, XII, XIII.1
  4. Legea educației naționale nr. 1/2011 cu modificările și completările ulterioare, în vigoare la data înscrierii la concurs – Titlurile I, II, IV (Capitolul I), VI, VII
  5. Statutul elevului aprobat prin ordinul ministrului educației și cercetării nr. 4742/2016, în vigoare la data înscrierii la concurs
  6. Regulament-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, aprobat prin ordinul de ministru nr. 5.447/2020, cu modificările și completările ulterioare, în vigoare la data înscrierii la concurs
  7. Repere pentru proiectarea și actualizarea curriculumului național, document aprobat prin Ordinul ministrului educației nr.  3239/2021 privind aprobarea documentului de politici educaționale Repere pentru proiectarea, actualizarea și evaluarea Curriculumului național. Cadrul de referință al Curriculumului național – Partea 1, Capitolele 2, 4, Partea a 2-a: Capitolele 6, 7, 10.

Foto: © Arrowsmith2 | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


2 comentarii
  1. Adică trebuie sa se ia hârtie de la partid ca ai voie sa te înscrii la concurs? “Asa da schimbare, mon Cher.” Dar sa nu se schimbe nimic! Ha ha ha!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Învățământ profesional: Meserii.ro – platformă digitală care face legătura între elevi, școlile profesionale și cererea de pe piața muncii

  Organizaţia neguvernamentală CivicNet pune la dispoziția elevilor interesați de învățământul profesional și dual platforma Meserii.ro, o “harta interactivă a învăţământului profesional şi tehnic din România”, potrivit unui comunicat de…
Vezi articolul

Părinții, obligați să le asigure copiilor calculator/laptop/tabletă/telefon smart cu internet pentru a participa la cursurile online, a stabilit ministerul Educației. Elevii, obligați să participe la orele pe net stabilite de școală

Ordiunul de ministrul care reglementează predarea online instituie pentru prima dată obligativitatea pentru părinți de a-i asigura copilului mijloace tehnice, laptop/telefon smart/tabletă și acces la internet pentru a participa la…
Vezi articolul

Sondaj World Vision România: Unul din 4 copii care a participat la un chestionar a spus că a fost amenințat cu bătaia pe rețelele sociale / Copiii fac provocări (challenge-uri) pe TikTok pentru popularitate şi ca să nu fie respinşi de prietenii lor

Unu din 10 elevi care au răspuns unui chestionar al Fundației World Vision România arată că este jignit, zilnic sau de cel puţin două ori pe săptămână, în mediul online,…
Vezi articolul