ULTIMĂ ORĂ Premiul Nobel pentru Medicină 2024, acordat cercetătorilor Victor Ambros și Gary Ruvkun pentru descoperirea microARN-ului

4.348 de vizualizări
Foto: Facebook.com/ Nobel Prize
Premiul Nobel în Medicină 2024 a fost acordat cercetătorilor Victor Ambros și Gary Ruvkun pentru „descoperirea unui principiu fundamental care guvernează modul în care este reglată activitatea genelor”, transmite într-un comunicat de presă Academia Regală Suedeză de Științe, cea care decernează Premiile Nobel.

„Adunarea Nobel de la Institutul Karolinska a decis astăzi să acorde Premiul Nobel pentru Fiziologie sau Medicină pe 2024 în mod comun lui Victor Ambros și Gary Ruvkun pentru descoperirea microARN-ului și a rolului său în reglarea post-transcripțională a genelor”, scrie Academia Regală Suedeză de Științe, cea care decernează Premiile Nobel.

Instituția mai notează:

  • Premiul Nobel de anul acesta onorează doi oameni de știință pentru descoperirea unui principiu fundamental care guvernează modul în care activitatea genelor este reglementată. Informațiile stocate în cromozomii noștri pot fi comparate cu un manual de instrucțiuni pentru toate celulele din corpul nostru. Fiecare celulă conține aceiași cromozomi, deci fiecare celulă are exact același set de gene și aceleași instrucțiuni.
  • Cu toate acestea, diferite tipuri de celule, cum ar fi celulele musculare și nervoase, au caracteristici foarte distincte. Cum apar aceste diferențe? Răspunsul constă în reglarea genetică, care permite fiecărei celule să selecteze doar instrucțiunile relevante. Acest lucru asigură că doar setul corect de gene este activ în fiecare tip de celulă.
  • Victor Ambros și Gary Ruvkun au fost interesați de modul în care se dezvoltă diferite tipuri de celule. Ei au descoperit microARN-ul, o nouă clasă de molecule ARN foarte mici care joacă un rol crucial în reglarea genelor. Descoperirea lor revoluționară a dezvăluit un principiu complet nou de reglare a genelor, care s-a dovedit a fi esențial pentru organismele multicelulare, inclusiv pentru oameni.
  • Astăzi se știe că genomul uman codifică peste o mie de microARN-uri. Descoperirea lor surprinzătoare a dezvăluit o dimensiune complet nouă a reglementării genelor. MicroARN-urile s-au dovedit a fi de o importanță fundamentală pentru modul în care organismele se dezvoltă și funcționează”.
Despre câștigătorii premiului Nobel pentru Medicină 2024

Victor Ambros s-a născut în 1953 în Hanover, New Hampshire, SUA. A obținut doctoratul la Institutul de Tehnologie din Massachusetts (MIT), Cambridge, MA, în 1979, unde a realizat și cercetări postdoctorale în perioada 1979-1985. În 1985, a devenit cercetător principal la Universitatea Harvard, Cambridge, MA. A fost profesor la Școala de Medicină Dartmouth din 1992 până în 2007, iar în prezent este profesor Silverman de Științe Naturale la Școala de Medicină a Universității din Massachusetts, Worcester, MA, conform comunicatului de presă al organizatorilor premiilor.

Gary Ruvkun s-a născut în Berkeley, California, SUA, în 1952. A obținut doctoratul la Universitatea Harvard în 1982. A fost bursier postdoctoral la Institutul de Tehnologie din Massachusetts (MIT), Cambridge, MA, între 1982-1985. În 1985, a devenit cercetător principal la Spitalul General din Massachusetts și la Școala Medicală Harvard, unde în prezent este profesor de genetică.

Foto: Nobel Prize – Facebook.com
Despre Premiile Nobel

Adunarea Nobel, formată din 50 de profesori de la Institutul Karolinska, acordă Premiul Nobel pentru Fiziologie sau Medicină. Comitetul său Nobel evaluează nominalizările. Începând din 1901, Premiul Nobel a fost acordat oamenilor de știință care au făcut cele mai importante descoperiri în beneficiul omenirii.

VIDEO Ceremonia poate fi urmărită aici:


1 comment
  1. Nu mai sunt relevante premiile Nobel. Multe din ele sunt date politic…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Reacția ministrului Educației după ce o profesoară i-a atras atenția că textul legilor învățământului „arată în mare parte ca raportul România Educată”: Nu am cum să nu reacționez la această jignire

Ministrul Educației, prezent la cea de-a 44-a dezbatere pe proiectele legilor Educației la sediul PNL București, a avut discuții în contradictoriu cu Antoaneta-Firuța Tacea, conferențiar universitar la Facultatea de Psihologie…
Vezi articolul

Pentru prima dată vor fi colectate date și despre cadre didactice „persoane non-binare” care au competențe digitale, potrivit ghidului de formare a profesorilor în pedagogie digitală, pus în consultare de Ministerul Educației

Datele despre cadrele didactice care vor avea competențe digitale la finalul formărilor din apelul „Pedagogie digitală pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar”, lansat de Ministerul Educației în dezbatere, vor fi…
Vezi articolul

VIDEO Radu Szekely, consilierul ministrului Educației: S-a luat hotărârea ca școala să înceapă de acum înainte în prima zi de luni a lunii septembrie / În mod normal, media semestrială nu are o justificare pedagogică

Potrivit noii structuri a anului școlar, publicată deja în Monitorul Oficial la începutul acestei luni, școala va începe în prima zi de luni a lunii septembrie, a declarat consilierul ministrului…
Vezi articolul

ANALIZĂ Ministrul David pune analfabetismul funcțional al elevilor pe seama lipsei de pregătire a profesorilor / Comisia Europeană și OCDE identifică mai multe cauze: calitatea programelor de formare a cadrelor didactice, programa școlară, decalajele economice majore, strategii prost aplicate

Calitatea programelor de formare inițială a profesorilor, dar și a celor de dezvoltare profesională continuă este indicată, într-un nou raport al Comisiei Europene, drept una dintre cauze pentru rata ridicată…
Vezi articolul

Profesorii înțeleg diferit față de elevi violența verbală, spune ministrul Educației, Ligia Deca, care interpretează un chestionar în care de trei ori mai mulți elevi au fost martori la agresiuni decât cadrele didactice

Ligia Deca spune că rezultatele chestionarului realizat de Consiliul Național al Elevilor, privind respectarea Statutului Elevilor, arată o diferență mare de procente mare între profesorii și elevii care au răspuns…
Vezi articolul

Profesorii ar putea realiza planuri de învățare pentru fiecare elev, în funcție de rezultatele evaluărilor și de interacțiunea cu elevii și părinții, potrivit proiectului Legii învățământului preuniversitar / Planurile individualizate fac parte din portofoliul educațional obligatoriu

Cadrele didactice ar urma să realizeze planuri individualizate de învățare, în funcție de rezultatele evaluărilor, potrivit proiectului de Lege a învățământului preuniversitar. Acestea vor fi un instrument de planificare și…
Vezi articolul