Ultimele locuri la programul de formare DataMathLab pentru profesorii de matematică: burse 85%, înscrieri până pe 20 octombrie (P)

2.322 de vizualizări
Foto: Aspire Teachers
Înscrieri deschise până pe 20 octombrie pentru DataMathLab – primul program de formare de lungă durată în format blended, (noiembrie 2025 – mai 2026) care ajută profesorii să facă matematica accesibilă și relevantă pentru toți elevii. Programul este în curs de acreditare conform noii metodologii și e recunoscut de Ministerul Educației prin Protocolul nr. 14206 / 16.12.2024.
  • DataMathLab este susținut prin burse care acoperă 85% din costuri.
  • Contribuția participanților: 450 RON, cu reducere 10% pentru fiecare coleg din aceeași școală.
  • Detalii și înscrieri: aspireteachers.ro/datamathlab-inscrieri
Mate cu sens pentru toți

DataMathLab, creat de Aspire Teachers împreună cu profesori și experți internaționali, îmbină cele mai eficiente practici documentate în cercetare cu experiența profesorilor din România, pentru a răspunde la întrebarea esențială: Cum facem ca fiecare copil să învețe matematică cu sens, nu doar să memoreze formule?

Programul nu oferă „rețete”, ci ajută profesorii să‑și regândească pas cu pas propria practică, pe baza dovezilor și a unor exemple aplicabile imediat la clasă.

Programul înseamnă:

  • 4 module (noiembrie 2025-mai 2026) în format blended
  • 4 întâlniri față în față (București / Cluj-Napoca / Iași) + 4 webinare + platformă online
  • Resurse aplicabile imediat: reprezentări vizuale, evaluare formativă, proiectare de lecții
  • Feedback personalizat și mentorat continuu
  • Comunitate de practică și învățare care continuă și după finalizare.
De la mituri la practică: problema analfabetismului matematic

În prea multe clase, matematica este încă predată ca o succesiune de algoritmi pe care elevii îi urmează fără să știe de ce. Persistă mitul „creierului matematic” – credința că doar unii copii se nasc pentru a înțelege matematica.

Dar cercetările din ultimii 20 de ani infirmă acest mit: orice copil poate învăța matematică dacă are parte de contextul potrivit, de explicații clare și de profesori care îi ajută să lege conceptele de viața reală.

În România, un elev din doi nu reușește să rezolve probleme nefamiliare de matematică la testele PISA. Analfabetismul matematic costă cel mai mult pe cei care pornesc cu mai multe provocări – în mediul rural, în școli unde se predă pentru note, nu pentru înțelegere.

Pentru profesorii de matematică, provocarea zilnică este dublă: diferențe mari de nivel în aceeași clasă și presiunea examenelor, la care se adaugă noile instrumente AI.

Ce se schimbă în practică

Peste 300 de profesori au parcurs deja programul între 2023 și 2025. Cei mai implicați profesori au spus că „nu a fost doar un curs, ci o schimbare de perspectivă asupra profesiei”.

Un studiu independent, realizat pe un eșantion de 1.000 de elevi de gimanziu, arată că:

  • implicarea elevilor în orele de matematică crește cu 50%;
  • anxietatea matematică scade semnificativ;
  • elevii raportează o creștere clară a motivației și încrederii în competențele lor.

Profesorii absolvenți raportează că își reduc semnificativ credințele limitative, proiectează mai multe activități inductive, explică și implică mai mult elevii în ore.

„Pentru mine, asta a fost revelația: nu trebuie să aleg între o predare cu sens și pregătirea pentru examen. Pot să le fac pe amândouă, dacă proiectez cu intenție și schimb modul cum introduc elevilor noile concepte”, spune o profesoară din Iași, participantă la ediția pilot.

Echipa

Programul este conceput de o echipă mixtă de profesori și experți, între care dr. Daniela Vasile, lider educațional cu peste 25 de ani de carieră internațională, și Ariana Văcărețu, președinte și co‑fondatoare ALSDGC, autoare și coordonatoare de programe de educație și cercetare matematică. Echipa Aspire Teachers include formatori regionali, mentori și cercetători care documentează impactul programului la clasă.

Burse, înscrieri, selecție

Costurile programului sunt acoperite în proporție de 85% de sponsorii Aspire Teachers (Romanian-American Foundation, Siemens, Bitdefender, Raiffeisen Bank, United Media Services și Tenaris).

Contribuția participantului: 450 RON, cu reducere de 10% pentru colegii din aceeași școală.

Prioritate la selecție: profesori de matematică de gimnaziu din școli publice.

Înscrieri până pe 20 octombrie: www.aspireteachers.ro/datamathlab-inscrieri

Programul este în curs de acreditare conform noii metodologii, iar absolvenții vor primi certificat de absolvire și supliment de competențe.

Întrebări frecvente (FAQ)

Cât timp solicită programul?
Aproximativ 80 de ore pe întregul parcurs: 4 sâmbete față în față, 4 webinare, activități asincrone și 4 microproiecte aplicate la clasă. Proiectarea este gândită pentru a însoți și îmbunătăți practica profesorului, fără sarcini sau teme redundante.

Este potrivit dacă predau la clase foarte eterogene?
Da. Resursele și exemplele vizează diferențierea și evaluarea formativă, cu accent pe limbajul natural și conexiuni între reprezentări.

Cum sunt susținut după finalizare?
Continui gratuit în comunitatea de practică DataMathLab, prin întâlniri structurate și facilitate de absolvenți și formatori în grpuri mici, co-planificare de lecții și intervenții pedagogice, schimb de resurse, sesiuni de reflecție și invitați de top.

Despre Aspire Teachers

Din 2016, organizația non‑profit Aspire Teachers sprijină profesori din toată țara să‑și transforme practica, prin formare, resurse și comunități de învățare bazate pe cercetare și practici eficiente, pentru o generație de copii și tineri adaptați viitorului.

Detalii: www.aspireteachers.ro/datamathlab-despre


4 comments
  1. Întrebare frecventă (FAQ)

    finalizarea cursului in ”format blended” este purtător de credite profesionale transferabile, eventual dacă da, câte?

    1. Așteptam răspuns de la comisia de evaluare care se întrunește la final de lună. Ar fi 50 de ore acreditate după noua metodologie, adică 2 credite din maximul de 5 ects. După cum știți, acum pentru un singur credit e nevoie de 25 de ore.
      Dacă mai aveți nevoie de detalii, scrieți-ne la comunicare@aspireteachers.ro. Mulțumim!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Școlile trebuie să trimită către inspectoratele școlare declarațiile de interese completate anul trecut de profesori, până pe 17 ianuarie, în format electronic

Responsabilul pentru declarațiile de interese din școli trebuie să transmită adresa de înaintare, declarațiile de interese completate de profesori și Registrul declarațiilor de interese, în format electronic, până vineri, 17.01.2025,…
Vezi articolul

Săptămâna viitoare va fi o întâlnire la Ministerul Finanțelor pentru a discuta propunerea de rectificare, a anunțat Ligia Deca, întrebată când se vor plăti stimulentele pentru profesori prevăzute în legea educației

„Am fost solicitați chiar săptămâna viitoare la o întâlnire la Ministerul Finanțelor pentru a discuta propunerea de rectificare”, a declarat ministrul Educației, Ligia Deca, în contextul unei discuții legate de…
Vezi articolul

Eveniment Adservio în parteneriat cu Edupedu.ro

Când ceream situația cu numărul de absențe, deja vedeam încrâncenarea de pe fețele profesorilor: „am de numărat 1.500 de absențe!”, spun directorii de școli care au ales digitalizarea managementului educațional, cu efecte puternice pe prezența elevilor la școală, reducerea abandonului și debirocratizare – VIDEO

Alexandra Hotnogu, director al Școlii Gimnaziale Budila din județul Brașov, a povestit, în cadrul unui webinar organizat joi, 4 septembrie, de Adservio și Edupedu.ro, că mama unui elev a venit…
Vezi articolul

Material susținut de Nextlab.tech

Profesorul Vasile Gridan: Lecțiile de fizică sunt și pot fi din ce în ce mai atractive, dacă profesorul e motivat și nu e stresat de o programă din care cel puțin 30% este inutil

„Profesorul transmite emoții, adaptează materia predată la nivelul fiecărui elev din clasă. El știe cum să discute și cu elevul de 5, și cu elevul de 9”, a declarat Vasile…
Vezi articolul