„Un altfel de 20 20” – proiectul prin care ministrul Educaţiei vrea ca fiecare elev să citească, zilnic, 20 de minute la şcoală şi 20 de minute acasă

7.697 de vizualizări
Ministrul Educaţiei a făcut un apel la profesori să le citească elevilor cărţi adecvate vârstei lor, în acelaşi timp în care a anunţat că lansează un proiect prin care fiecare elev ar urma să citească singur câte 20 de minute pe zi, potrivit discursului ţinut de Monica Anisie la Academia Română. În mesajul de încurajare a lecturii, ministrul a făcut apel şi la părinţi şi bunici „să citească împreună, încă 20 de minute acasă”. Proiectul se numeşte „un altfel de 20 20”, a anunţat ministrul la Radio România Cultural.

Redăm mesajul ministrului Monica Anisie: „Ministerul Educației și Cercetării lansează un proiect dedicat încurajării lecturii în școală și în familie. Lansăm invitația ca în toate școlile din România, fiecare copil să citească 20 de minute pe zi.

Totodată, îi invit pe cei mari, fie că sunt părinți și bunici, să se alăture copiilor și să citească, împreună, încă 20 de minute acasă.

Observarea, înțelegerea și interpretarea textelor reprezintă sprijin pe drumul construirii de sine.

Tocmai de aceea, rog colegii profesori să le citească elevilor povești din cărți adecvate vârstei lor, să îi încurajeze să întrebe, să aibă răbdare cu ritmul lor de înțelegere, să le ofere timp pentru mirări și spațiu în care ei să-și imagineze lumile descrise în cărți”.

Numele proiectului „un altfel de 20 20” vine în contextul în care Viorica Dăncilă a făcut anul trecut o gafă în timpului unui discurs, spunând în loc de 2020, 20 20 (douăzeci, douăzeci). Momentul a fost ironizat luni întregi pe internet şi în presă.

Potrivit Eurostat, doar 6,5 la sută dintre români cumpără cel puţin o carte pe an, scrie stirileprotv.ro.

Ce citesc tinerii pe internet

Un procent de 44,6 dintre studenții și elevii de peste 16 ani au declarat că citesc online site-uri de știri, ziare și reviste, potrivit celei mai recente anchete INS despre „Accesul populaţiei la tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor – România 2019”. Media populației care folosește internetul pentru a citi informații (știri, ziare) online este de 54,9% între categoriile analizate, procente mai mari fiind înregistrate în rândul salariaților (62,1%), șomerilor (52,6%) și pensionarilor (48,4%). Doar patronii sau lucrătorii pe cont propriu înregistrează o proporție mai scăzută decât a elevilor și studenților la acest capitol, potrivit datelor analizate.

În privința accesului la informații prin intermediul internetului, pentru „căutarea de informaţii despre sănătate (ex, leziuni, boli, nutriţie, îmbunătăţirea sănătăţii)”, elevii au cel mai mic interes – doar 25,9% declarând că acceseaza astfel de informatii în mediul online, față de 42,4% media generală.

FOTO: Monica Anisie/Facebook.com

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Consiliul elevilor, “îngrijorat” de schimbarea regulilor de funcționare a școlilor în funcție de pragul de 6 la mie: fără analiza reală a situației din teritoriu, decizia nu va fi în beneficiul elevilor

Consiliul Național al Elevilor (CNE) și-a exprimat “îngrijorarea”, miercuri, față de planurile de modificare a legislației privind funcționarea școlilor după atingerea pragului de 6 infectări la mia de locuitori, într-o…
Vezi articolul

Oana Fotache Dubălaru, decan al Facultății de Litere din București, despre curriculum la decizia elevului din oferta școlii: Elevii la 18 ani au drept de vot, conduc mașina, călătoresc singuri, dar iată că nu avem încredere în ei să își aleagă niște ore

Elevii de liceu au nevoie să le fie acordată mai multă încredere că vor alege opționale potrivite pentru parcursul lor educațional, a declarat Oana Fotache Dubălaru, decan al Facultății de…
Vezi articolul

Mircea Miclea, despre boicotul de la referendum: E o apatie socială. Posibil ca parte a electoratului să-și fi dat seama că a fost joc politic, ceea ce înseamnă maturizare

Participarea redusă la referendumul pentru redefinirea familiei are ca principală explicație “apatia socială”, spune pentru Edupedu.ro fostul ministru al Educației Mircea Miclea. Acesta respinge explicația neparticipării pentru minimizarea șanselor de…
Vezi articolul