Un amplu studiu din SUA confirmă: riscul de transmitere a Covid-19 crește în familiile unde trăiesc elevi care merg la școală, dar poate fi ținut foarte bine sub control prin măsurile de prevenție din școli

6.348 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Persoanele care au în mediul familial un copil care merge la școală cu prezență fizică se confruntă cu riscuri sporite legate de pandemia Covid-19, însă aceste riscuri pot fi ținute sub control, un rol important în acest sens revenind măsurilor de siguranță și prevenție luate în mediul școlar. Așa spune unul dintre cele mai recente studii americane pe această temă, publicat de revista Science

Studiul a avut în vedere că nu există resurse oficiale și statistice pentru o informare clară privind rolul școlilor în transmisie, dincolo de analizele relativ restrânse și studiile locale sau regionale care, de cele mai multe ori, indică același lucru: transmisia în școală și de la elevi la familie este posibilă, dar o serie de măsuri de prevenție din școli permit deschiderea claselor pentru învățarea față în față, în siguranță. Plus, semnalele repetate că boala se transmite mai rar în cazul copiilor.

De data aceasta, o serie de cercetători de la John Hopkins School of Medicine și Universitatea Princeton au analizat date culese la nivelul întregii SUA, prin intermediul unui amplu sondaj Facebook, de Carnegje Mellon University, sondaj ce colectează circa 500.000 de răspunsuri săptămânal.

  • Au fost luate în calcul răspunsurile culese în noiembrie-decembrie 2020 și ianuarie-februarie 2021, totalizând peste 2,1 milioane de respondenți, dintre care circa 570.000 de părinți declarați, cu copii înregistrați la grădiniță, școală sau liceu.

Studiul întărește, astfel, prin analiză independentă, constatările anterioare potrivit cărora:

  • Persoanele care trăiesc alături de copii care merg la școală se confruntă cu un risc sporit de infectare sau cu alte efecte asociate epidemiei, dar…
  • Măsurile de prevenție din școli sunt asociate cu o reducere semnificativă a acestor riscuri.
  • Printre aceste măsuri eficiente, ies în evidență verificarea zilnică a simptomelor, folosirea măștilor de către profesori, întreruperea activităților extra-curriculare.
  • Asocierea între școala față în față și transmisia Covid-19 persistă când sunt adoptate puține astfel de măsuri preventive, dar scade pe măsură ce cresc și nu mai poate fi observată când sunt aplicate șapte sau mai multe astfel de măsuri.
  • În cazul profesorilor, munca în afara domiciliului este asociată cu o creștere a infectărilor într-o măsură similară altor ocupații, precum munca la birou sau în sistemul de sănătate.
  • Riscurile de transmitere a Covid-19 în interiorul gospodăriilor, prin asociere cu școlarizarea față în față a copiilor, poate fi cel mai probabil controlată prin măsuri preventive aplicate în mod adecvat la școală.
Studiul complet e disponibil aici.

ID 213025465 © Lightfieldstudiosprod | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


3 comments
  1. Americanii au autobuze școlare, nu ca elevii din România, care în orașele mari se contaminează din mijloacele de transport aglomerate și mai ales cei asimptomatici, împrăștie virusul în scoli, în familii și pe unde se mai duc.

  2. De fiecare data dupa redeschiderea scolilor numarul de cazuri a crescut. Unii confirma prin studii aceste realitati. Dar noi in continuare nu si nu. “pot fi ținute sub control”? Serios? Deci toti cei care nu au reusit sunt idioti numai noi suntem destepti?

  3. Sa-i spuna cineva si campeanului. Poate intelege ceva?! Cu ultimul ordin ME si MS in scoala speciala nu mai sunt obligatorii mastile la elevi. Tocmai aici unde sunt cei mai vulnerabili copii si cele mai vulnerabile familii.

    Niste imbecili !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministra Ligia Deca anunță stagii pe egalitate de gen, educație incluzivă, lupta împotriva abandonului școlar împreună cu ministrul francez al Educației, Pap Ndaiye / Anunțul vine după ce BOR a acuzat că ideologia de gen a fost propusă „fără discernământ” în legile învățământului

Miniștrii român și francez ai educației anunță într-un comunicat de presă comun organizarea de cursuri de formare, seminarii în special în zona educației incluzive, a luptei împotriva abandonului școlar, a…
Vezi articolul

Anton Hadăr, liderul federației sindicale „Alma Mater”: Nu exista un draft cumulat al legii salarizării. Riscăm să începem anul școlar și universitar cu proteste / Nu ne-am întâlnit niciodată pe salarizare cu noua ministră a Muncii / Nouă cum ne dau mărirea de salariu la 1 ianuarie?

Nu există nici măcar un „draft cumulat” al viitoarei legi a salarizării la 17 august 2023, deși promisiunea guvernanților către profesori a fost că la 15 iulie proiectul legii va…
Vezi articolul