Un amplu studiu din SUA confirmă: riscul de transmitere a Covid-19 crește în familiile unde trăiesc elevi care merg la școală, dar poate fi ținut foarte bine sub control prin măsurile de prevenție din școli

6.342 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Persoanele care au în mediul familial un copil care merge la școală cu prezență fizică se confruntă cu riscuri sporite legate de pandemia Covid-19, însă aceste riscuri pot fi ținute sub control, un rol important în acest sens revenind măsurilor de siguranță și prevenție luate în mediul școlar. Așa spune unul dintre cele mai recente studii americane pe această temă, publicat de revista Science

Studiul a avut în vedere că nu există resurse oficiale și statistice pentru o informare clară privind rolul școlilor în transmisie, dincolo de analizele relativ restrânse și studiile locale sau regionale care, de cele mai multe ori, indică același lucru: transmisia în școală și de la elevi la familie este posibilă, dar o serie de măsuri de prevenție din școli permit deschiderea claselor pentru învățarea față în față, în siguranță. Plus, semnalele repetate că boala se transmite mai rar în cazul copiilor.

De data aceasta, o serie de cercetători de la John Hopkins School of Medicine și Universitatea Princeton au analizat date culese la nivelul întregii SUA, prin intermediul unui amplu sondaj Facebook, de Carnegje Mellon University, sondaj ce colectează circa 500.000 de răspunsuri săptămânal.

  • Au fost luate în calcul răspunsurile culese în noiembrie-decembrie 2020 și ianuarie-februarie 2021, totalizând peste 2,1 milioane de respondenți, dintre care circa 570.000 de părinți declarați, cu copii înregistrați la grădiniță, școală sau liceu.

Studiul întărește, astfel, prin analiză independentă, constatările anterioare potrivit cărora:

  • Persoanele care trăiesc alături de copii care merg la școală se confruntă cu un risc sporit de infectare sau cu alte efecte asociate epidemiei, dar…
  • Măsurile de prevenție din școli sunt asociate cu o reducere semnificativă a acestor riscuri.
  • Printre aceste măsuri eficiente, ies în evidență verificarea zilnică a simptomelor, folosirea măștilor de către profesori, întreruperea activităților extra-curriculare.
  • Asocierea între școala față în față și transmisia Covid-19 persistă când sunt adoptate puține astfel de măsuri preventive, dar scade pe măsură ce cresc și nu mai poate fi observată când sunt aplicate șapte sau mai multe astfel de măsuri.
  • În cazul profesorilor, munca în afara domiciliului este asociată cu o creștere a infectărilor într-o măsură similară altor ocupații, precum munca la birou sau în sistemul de sănătate.
  • Riscurile de transmitere a Covid-19 în interiorul gospodăriilor, prin asociere cu școlarizarea față în față a copiilor, poate fi cel mai probabil controlată prin măsuri preventive aplicate în mod adecvat la școală.
Studiul complet e disponibil aici.

ID 213025465 © Lightfieldstudiosprod | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


3 comments
  1. Americanii au autobuze școlare, nu ca elevii din România, care în orașele mari se contaminează din mijloacele de transport aglomerate și mai ales cei asimptomatici, împrăștie virusul în scoli, în familii și pe unde se mai duc.

  2. De fiecare data dupa redeschiderea scolilor numarul de cazuri a crescut. Unii confirma prin studii aceste realitati. Dar noi in continuare nu si nu. “pot fi ținute sub control”? Serios? Deci toti cei care nu au reusit sunt idioti numai noi suntem destepti?

  3. Sa-i spuna cineva si campeanului. Poate intelege ceva?! Cu ultimul ordin ME si MS in scoala speciala nu mai sunt obligatorii mastile la elevi. Tocmai aici unde sunt cei mai vulnerabili copii si cele mai vulnerabile familii.

    Niste imbecili !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Metodologia de evaluare a profesorilor: Fișele se completează la final de semestru, iar profesorii prezintă elevilor, în prima săptămână din semestrul următor, propunerile de îmbunătățire a activității de la clasă / Fișa de feedback semestrial, modificată de minister

Evaluarea profesorilor de către elevi se realizează prin intermediul unei fișe de feedback semestrial, care este completată de către elevi în penultima săptămână a fiecărui semestru, se arată în metodologia…
Vezi articolul

Olimpiadă de matematică cu probleme, la clasele a V-a și a VI-a. Părinții acuză umflarea notelor în anumite județe. Radu Gologan: Am cerut copii ale lucrărilor notate cu peste 25 de puncte

Olimpiadă cu probleme, anul acesta, la matematică. Ecaterina Andronescu a modificat regulamentul de organizare a olimpiadei județene și în locul numărului fix de “câștigători” pe fiecare clasă care se calificau…
Vezi articolul

Andra Berceanu, FEPAL, reacție la menținerea admiterii la liceu prin examen în proiectul legii Deca: Dacă vi se părea mult ca timp și bani să compensați școala la nivel de limba română, matematică, o limbă străină, acum vor fi de compensat la nivel de examen cu miză mare și alte discipline: fizică, chimie, biologie, informatică

„Rezultatele școlare depind în mare parte de fenomenul meditațiilor”, scrie Andra Berceanu, directorul executiv al Federației Părinților și Aparținătorilor Legali (FEPAL), într-o reacție la conferința de presă și cele două…
Vezi articolul