Un elev din Cluj-Napoca a obținut premiul I la Olimpiada Internațională de Limbă latină, organizată în Italia

768 de vizualizări
Un elev din Cluj-Napoca a obținut premiul I la Olimpiada Internațională de Limbă și literatură latină Certamen Horatianum, desfășurată în Italia. Este vorba despre liceanul Victor Șera, elev în clasa a XII-a la Liceul de Informatică „Tiberiu Popoviciu” din Cluj-Napoca, anunță Ministerul Educației. În urma rezultatului obținut la ediția din anul 2019, România ocupă poziția a treia în clasamentul internațional al distincțiilor acordate în istoria concursului.

Olimpiada Internațională de Limbă și literatură latină Certamen Horatianum 2019 este la a XXXIII-a ediție, care s-a desfășurat în perioada 14-17 aprilie 2019 la Venosa, în Italia.

Lotul olimpic de latină al României a fost format din Victor Șera – clasa a XII-a la Liceul de Informatică „Tiberiu Popoviciu” din Cluj-Napoca, și Paul Horea Hossu – clasa a XII-a la Colegiul Național „Gheorghe Șincai” din Cluj-Napoca. Cei doi elevi au fost pregătiți și însoțiți de profesorul Alexandru Cristian Dudău, de la Colegiul Național „Gheorghe Şincai” din Cluj-Napoca.

Comisia de evaluare de la Olimpiadă a alăturat premiului I acordat elevului Victor Șera „o elogioasă motivație”, anunță Ministerul Educației.

Motivația comisiei de evaluare, la premiul I acordat românului Victor Șera:

  • Mesajul textului lui Horatius este exprimat clar, printr-o traducere cursivă, fidelă textului original. Comentariul literar, construit de o manieră precisă și originală în același timp, bogat în interpretări stilistice adecvate, dezvoltă tema propusă în mod pertinent, erudit și exhaustiv”.

Olimpiada este considerată „una dintre cele mai prestigioase competiții umaniste din învățământul preuniversitar european, recunoscută de UNESCO pentru promovarea excelenței în educație și a patrimoniului cultural universal”, spune Ministerul.

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Paradoxul celui mai mare angajator din România, organizat și condus haotic de miniștri și politicieni locali – La Titularizare 2024, din cele peste 75 de mii de posturi scoase la concurs, peste 65 de mii erau de fapt netitularizabile, iar peste 48 de mii incomplete

La Titularizare 2024, din cele peste 75.000 de posturi scoase la concurs de Ministerul Educației, peste 65.000 erau netitularizabile, iar peste 48.000 incomplete, arată raportul privind starea învățământului, document publicat de…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

VIDEO Avem o mare problemă cu educația financiară și ne expunem unui risc major dacă nu rezolvăm această problemă – Răzvan Mustață, decanul FSEGA a UBB Cluj-Napoca / Programul care propune profesorilor abordarea transdisciplinară a noțiunilor despre bani și despre comportamentul financiar responsabil

Într-un climat de învățare în care elevii se simt confortabil să pună întrebări și să își exprime părerile, cum ar trebui să existe la fiecare oră, în fiecare clasă, curiozitățile…
Vezi articolul

Ministerul Educației: Toți profesorii au obligația legală să facă educație rutieră, nu doar diriginții. Modul în care se va implica fiecare va fi stabilit în consiliul clasei. Cele 3 ghiduri de educație rutieră pentru învățământul primar, gimnazial și liceal

Ministerul Educației atrage atenția în ghidurile de educație rutieră că nu doar diriginții sunt responsabili pentru educația rutieră în școli. Toate cadrele didactice vor fi implicate să îi învețe pe…
Vezi articolul