UNESCO avertizează asupra riscurilor pe care le implică smartphone-urile în școală

633 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Organizația Națiunilor Unite a avertizat asupra riscurilor pe care le implică utilizarea smartphone-urilor în școli, afirmând că „doar tehnologia care sprijină învățarea” este meritorie în școli, scrie BBC, potrivit G4Media.ro.

Dispozitivele mobile pot cauza distragerea atenției, pot pune în pericol viața privată a elevilor și pot duce la hărțuire cibernetică, afirmă UNESCO, agenția ONU pentru educație, știință și cultură.

Cu toate acestea, mai puțin de o țară din patru are legi sau politici care interzic telefoanele în școli, potrivit raportului.

În Marea Britanie, directorii de școli stabilesc regulile, dar în majoritatea școlilor se aplică restricții.

Manos Antoninis, autorul raportului 2023 Global Education Monitor, a declarat pentru BBC că studiul lor a descoperit „exemple de utilizare a smartphone-urilor în școli care distrag atenția elevilor de la învățare și, în același timp, cresc riscurile pentru viața privată a acestora”.

„Doar tehnologia care sprijină învățarea își are locul în școală”, a spus el.

Citește articolul complet pe G4Media.ro


2 comments
  1. Nu se scrie suficient despre asta. Copiii au smartphone de la 6-7 ani! sunt niste dispozitive care creeaza depedenta si adultilor, oamenilor care au trait o bucata mare din viata fara asa ceva. dar copiilor care nu isi amintesc un moment din viata lor cand nu au avut unul?

    1. Internetul a fost pervertit in moduri de neinteles. O voi spune fără ocolișuri, majoritatea oamenilor sunt prosti și nu gândesc departe: se opresc la social media, jocuri, poate business, dar cam atât.
      O minoritate dintre oameni folosesc internetul și avantajele sale în scopuri nobile: de a învăța lucruri utile. Până la urmă, asta era menirea internetului: sa educe.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Subiectele și baremele de notare la Concursul Național „Pedagogia Matematicii” 2025 – etapa județeană, pentru elevii care se pregătesc să devină educatori și învățători – descarcă

Subiectele și baremele de notare la Concursul Național „Pedagogia Matematicii” (CNPM) 2025 – etapa județeană, pentru elevii de liceu care se pregătesc să devină educatori și învățători, au fost publicate…
Vezi articolul

FOTO VIDEO Noi proteste ale sindicatelor din învățământ la Ministerul Educației și Cercetării: ”Demisia!” / „Profesorii nu sunt vinovați pentru că Guvernul nu citește corect Legea Educației”

Reprezentanții Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” și ai Federației Sindicatelor Libere din învățământ au pichetat din nou, miercuri la prânz, sediul Ministerului Educației și Cercetării, pentru a cere demisia…
Vezi articolul

Profesorii care nu sunt plătiţi pentru coordonarea implementării proiectelor europene în școli pot beneficia de reducerea normei didactice cu 1-2 ore/săptămână, la propunerea directorului, din anul şcolar 2024-2025 – proiect

Profesorii care coordonează implementarea proiectelor europene în școli, dar nu sunt plătiți pentru această activitate, pot beneficia de reducerea normei didactice cu 1-2 ore/săptămână, la propunerea directorului, conform proiectului metodologiei-cadru…
Vezi articolul