UNESCO avertizează asupra riscurilor pe care le implică smartphone-urile în școală

632 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Organizația Națiunilor Unite a avertizat asupra riscurilor pe care le implică utilizarea smartphone-urilor în școli, afirmând că „doar tehnologia care sprijină învățarea” este meritorie în școli, scrie BBC, potrivit G4Media.ro.

Dispozitivele mobile pot cauza distragerea atenției, pot pune în pericol viața privată a elevilor și pot duce la hărțuire cibernetică, afirmă UNESCO, agenția ONU pentru educație, știință și cultură.

Cu toate acestea, mai puțin de o țară din patru are legi sau politici care interzic telefoanele în școli, potrivit raportului.

În Marea Britanie, directorii de școli stabilesc regulile, dar în majoritatea școlilor se aplică restricții.

Manos Antoninis, autorul raportului 2023 Global Education Monitor, a declarat pentru BBC că studiul lor a descoperit „exemple de utilizare a smartphone-urilor în școli care distrag atenția elevilor de la învățare și, în același timp, cresc riscurile pentru viața privată a acestora”.

„Doar tehnologia care sprijină învățarea își are locul în școală”, a spus el.

Citește articolul complet pe G4Media.ro


2 comments
  1. Nu se scrie suficient despre asta. Copiii au smartphone de la 6-7 ani! sunt niste dispozitive care creeaza depedenta si adultilor, oamenilor care au trait o bucata mare din viata fara asa ceva. dar copiilor care nu isi amintesc un moment din viata lor cand nu au avut unul?

    1. Internetul a fost pervertit in moduri de neinteles. O voi spune fără ocolișuri, majoritatea oamenilor sunt prosti și nu gândesc departe: se opresc la social media, jocuri, poate business, dar cam atât.
      O minoritate dintre oameni folosesc internetul și avantajele sale în scopuri nobile: de a învăța lucruri utile. Până la urmă, asta era menirea internetului: sa educe.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Dezbatere organizată de Edupedu.ro și World Vision România

EXCLUSIV Cercetătorul Dacian Dolean, despre rezultatele PISA 2022: Problema noastră este că avem prea multe soluții, sfaturi și afirmații și prea puține întrebări / O soluție oferită a fost alocarea a zeci de milioane de euro pentru cursuri de formare, dar nu am citit întrebări legate de efectul lor asupra elevilor

„Problema noastră nu este că nu avem soluții, sfaturi și afirmații. Problema este că avem prea multe, dar și avem prea puține întrebări”, a spus cercetătorul Dacian Dolean, referitor la…
Vezi articolul

Alianța Studenților s-a adresat Avocatul Poporului în legătură cu eliminarea gratuităților la transportul feroviar și afirmă că e necesară sesizarea Curții Constituționale

Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) a transmis, luni, către Avocatul Poporului un memoriu prin care cere sesizarea Curții Constituționale în privința ordonanței de urgență ce elimină accesul…
Vezi articolul

Elevii din 5 unități de învățământ din Gorj vor fi relocați în alte spații decât în cele care învățau până acum / Nici săptămâna viitoare elevii nu vor merge fizic la ore, dar vor face cursuri online sau activități în programul “Săptămâna verde”

Elevii din 5 unități de învățământ din Gorj vor fi relocați în alte spații decât în cele care învățau până acum, potrivit Europa FM. Clădirile au fost grav afectate de cutremurele produse…
Vezi articolul

Universitatea Babeș-Bolyai – scrisoare deschisă către premierul Cîțu: E nevoie de schimbări fundamentale pentru relația dintre universități și mediul socio-economic / Cinci soluții propuse

Universitățile și mediul socio-economic au nevoie de schimbări “fundamentale” în  legislația care acoperă legăturile dintre cele două medii – de la măsuri care să permită angajarea fondurilor dobândite direct din…
Vezi articolul