UNICEF: 463 milioane de copii nu au avut acces la învăţământ la distanţă în contextul pandemiei de coronavirus

649 de vizualizări
Sursa: UNICEF
O treime dintre elevii din lume, adică 463 milioane de copii, au fost în imposibilitatea de a beneficia de o formă de învăţământ odată cu închiderea școlilor din cauza pandemiei de coronavirus, arată un studiu UNICEF, potrivit Agerpres. Acești copii nu au avut acces la echipamente şi la tehnologii precum internet, televiziune sau radio, transmit AFP şi dpa.

„Numărul mare de copii a căror educaţie a fost complet întreruptă vreme de luni constituie o urgenţă educaţională mondială”, atrage atenția directoarea UNCEF, Henrietta Fore, avertizând că ‘repercusiunile s-ar putea face simţite în economii şi societăţi în deceniile viitoare’.

Organizația Națiunilor Unite (ONU) estimează că, la nivel mondial, aproape 1,5 miliarde de copii au fost afectaţi de închiderea şcolilor sau de măsurile de izolare.

Raportul mai scoate în evidenţă discrepanţele geografice în ce priveşte accesul la învăţământul la distanţă, mult mai puţini copii fiind afectaţi în Europa, decât în Africa sau în unele zone din Asia, spre exemplu

Raportul UNICEF are la bază date culese din circa 100 de ţări, măsurând accesul public la internet, televiziune sau radio.

Chiar şi copiii cu acces la tehnologie se pot confrunta cu obstacole în ce priveşte educaţia la distanţă, din cauza condiţiilor improprii de lucru de acasă, a presiunilor de a ajuta în gospodărie, a obligaţiei de a munci sau a lipsei de suport tehnic atunci când apar probleme tehnice, afirmă UNICEF.

La nivel mondial, numărul elevilor care au fost privaţi de acces la educaţia virtuală a fost de 67 milioane în estul şi sudul Africii, 54 milioane în vestul şi centrul Africii, 37 milioane în Orientul Mijlociu şi Africa de Nord, 80 milioane în zona Pacificului şi în estul Asiei, 147 milioane în Asia de Sud, 25 milioane în Europa de Est şi în Asia Centrală, şi 13 milioane în America Latină şi zona Caraibelor. Raportul nu prezintă, însă, date pentru SUA şi Canada.

Într-o perioadă în care multe ţări se pregătesc reînceperea anului şcolar, UNICEF „îndeamnă guvernele să acorde prioritate redeschiderii în deplină siguranţă a şcolilor atunci când încep să relaxeze restricţiile”.

Acolo unde redeschiderea nu este posibilă, autorităţile trebuie să prevadă o formă de învăţământ specifică pentru recuperarea timpului pierdut, mai atrage atenția UNICEF.

Sursă foto: UNICEF


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Locuri speciale la licee pentru elevii cu cerințe educative speciale, cerute de Federația pentru Persoanele cu Autism. Organizația anunță că va da în judecată Ministerul Educației

“Elevii cu cerințe educative speciale au nevoie de subiecte adaptate și de locuri speciale la licee, așa cum au alți elevi din alte categorii defavorizate. Și când au talente speciale…
Vezi articolul

Andronescu anunță posibila desființare a Evaluării Naționale de la clasa a VIII-a, pentru că în 2020 învățământul obligatoriu ar putea începe la 5 ani pentru a se termina la clasa a XII-a

Ecaterina Andronescu a spus că a lansat ”dezbateri publice cu directorii școlilor” să vadă dacă Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a ”se mai justifică”, fiind considerată, mai spune ministrul…
Vezi articolul

În România sunt 48 de mii de învățători care educă aproape 950 de mii de elevi. Numărul copiilor din primar, singurul care a crescut în ultimii 5 ani dintre toate nivelurile de învățământ

În România erau, în anul 2018, 48.156 de profesori pentru învățământul primar, potrivit Institutului Național de Statistică. Aceștia educau cel mai mare număr de copii dintre toate nivelurile de educație…
Vezi articolul

Ministrul Sănătății, întrebat despre posibila redeschidere graduală a școlilor: Se analizează permanent / Care e soluția pentru ca elevii să revină la școală? Să scadă numărul de infectări

Ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, a spus miercuri, întrebat în legătură cu informațiile privind posibila redeschidere graduală a grădinițelor și școlilor, că “se analizează permanent (…) fiecare componentă care ține de…
Vezi articolul