UNICEF și Școala de Valori au demarat un proiect de ghidare în alegerea carierei, Career Bus, pentru 1.000 de elevi din Bacău

103 vizualizări
Sursă foto: UNICEF
Aproximativ 1.000 de elevi de gimnaziu din județul Bacău au oportunitatea de a fi ghidați în alegerea carierei prin proiectul „Career Bus” realizat de Organizația educațională non-guvernamentală Școala de Valori, cu sprijinul Fondul Națiunilor Unite pentru Copii (UNICEF) în România, se arată într-un comunicat de presă.

Proiectul va fi derulat în perioada martie-octombrie 2021 și își propune să facă tranziția de la gimnaziu la liceu mai ușoară pentru elevi și să-i ajute pe aceștia să descopere ce fel de profesii ar putea îmbrățișa după finalizarea cursurilor și cum anume și-ar putea găsi cel mai bun loc pe piața muncii din România.

În prima etapă a proiectului, aproximativ 50 de diriginți de gimnaziu și consilieri au participat la ateliere de formare profesională în care au învățat cum să-i sprijine pe elevi în orientarea lor privind viitoarea carieră.

Silvia Bogdan / Foto: arhiva personală

„La nivelul UE, România se află printre primele trei țări cu cea mai mare rată a abandonului școlar, potrivit datelor Eurostat. Elevii care nu-și încheie studiile riscă să devină candidați neatractivi în ochii angajatorilor, limitându-și drastic opțiunile de carieră. Tranziția elevilor de la un ciclu de învățare la altul ar trebui să fie una lină, iar ei să conștientizeze cât mai timpuriu oportunitățile pe care le-ar putea avea după finalizarea școlii”, explică Silvia Bogdan, președintele organizației Școala de Valori.  

Elevii vor beneficia de un cadru de dezvoltare personală și de ateliere cu ajutorul cărora își pot planifica traseul profesional după finalizarea școlii. Mai exact, ei vor participa la ateliere precum „Joburile Viitorului” și vor trece printr-o testare specială (SDS), care îi ajută să își descopere interesele, dar și cum își pot transforma pasiunea în carieră.

Proiectul vizează și pregătirea cadrelor didactice, care îi ajută pe elevi în tranziția din ciclul gimnazial către cel liceal. Proiectul se axează pe două direcții:

1.     Pregătirea elevilor cu ajutorul atelierelor de consiliere și îndrumare

Atelierele sunt interactive și create astfel încât elevii să-și poată identifica singuri valorile și punctele forte prin intermediul jocurilor. Ei pot afla ce fel de profesie li s-ar potrivi și care sunt abilitățile de care ar avea nevoie pentru a deveni candidați de succes pe piața muncii. În plus, devin informați cu privire la locurile de muncă existente și la oportunitățile reale pe care companiile le oferă în județul Bacău.

2.     Pregătirea profesorilor și consilierilor cu ajutorul atelierelor online prin care aceștia dobândesc instrumente noi de formare

La sfârșitul lunii aprilie, 50 de profesori au finalizat atelierele de formare. Cu ajutorul acestora, profesorii au descoperit cum anume pot crește motivația elevilor și direcționa pe aceștia privind perspectivele de carieră. Totodată, cei 50 de diriginți și consilieri, participanți în cadrul programului, vor primi și suport la orele de clasă.

Astfel, aproximativ 1.000 de elevi din 50 de instituții școlare pot descoperi ce joburi există, la nivel local și național, și cum anume se pot pregăti pentru ele.

„UNICEF continuă programele pentru reducerea abandonului școlar și sprijinirea tranziției de la gimnaziu la liceu prin promovarea educației incluzive de calitate. Copiii care urmează mai puțini ani de școală vor avea, la maturitate, venituri semnificativ reduse în comparație cu cei care beneficiază de mai multă educație. Este deci esențial să facilităm tranziția de la gimnaziu la liceu pentru elevii care se află în situații vulnerabile, ce pot crește riscul de abandon, oferindu-le totodată îndrumare în orientarea către viitoarea carieră”, a declarat Pieter Bult, reprezentantul UNICEF în România.

Tranziția de la gimnaziu la liceu

„Career Bus” este una dintre intervențiile din cadrul programului amplu dezvoltat de UNICEF în România, pentru facilitarea tranziției de la gimnaziu la liceu. UNICEF România a dezvoltat și a implementat, în parteneriat cu autoritățile centrale, județene și locale și ONG-uri, o soluție care folosește cât mai eficient resursele locale existente şi care creează legături mai puternice între familii, școală şi comunități.

Obiectivul Pachetului Educație Incluzivă de Calitate este ca toţi copiii să aibă acces la educație incluzivă de calitate și să fie pregătiţi pentru viaţă. În acest scop, UNICEF a creat un parteneriat şcoală-familie-comunitate care sprijină copiii. Acest program este implementat încă din 2018, în 55 de instituții şcolare din judeţul Bacău.

Pachetul Educație Incluzivă de Calitate se adresează tuturor elevilor şi şcolilor, concentrându-se îndeosebi pe elevii cei mai vulnerabili şi pe şcolile cele mai dezavantajate.

Sursă foto: UNICEF


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

O familie de români susține că s-a întors din Suedia din cauza unei cărți / ”Copiii căpșunarilor” l-ar fi determinat pe fiul lor să amenințe că se sinucide dacă nu revine în România exasperat de bullyingul colegilor de școală

O carte apărută în urmă cu doi ani în Suedia, intitulată Copiii căpșunarilor, provoacă dezbateri intense, după ce o familie de români susține că a fost nevoită să revină în…
Vezi articolul

Consecințe pentru profesorii-evaluatori care „au greșit flagrant” în corectarea lucrărilor de la Bacalaureat și Evaluarea Națională. Cîmpeanu: Să nu mai corecteze vreodată sau cel puțin să nu mai corecteze până când nu dovedesc că vor putea să facă evaluări corecte

Profesorii-evaluatori de la Bacalaureat sau Evaluarea Națională care „au greșit flagrant” în corectarea lucrărilor candidaților cu diferențe uriașe de punctaj ar putea „să nu mai corecteze vreodată” lucrări sau „cel…
Vezi articolul

Planurile Comisiei Europene de “resetare a educației”: competențe digitale pentru toți profesorii, investiții în conectivitate și echipamente, incluziune / Un nou Spațiu euopean al educației și un plan de acțiune pentru educație digitală

Competențele digitale ar trebui să fie esențiale pentru toate cadrele didactice, iar alfabetizarea digitală este esențială pentru traiul în lumea digitalizată: acestea sunt două dintre principiile care stau la baza…
Vezi articolul