“Universitățile eșuează” în a încuraja studentele și studenții să sesizeze cazurile de hărțuire sexuală – Alianța organizațiilor studențești: 14 sesizări în 52 de universități, în 5 ani

287 de vizualizări
Foto: Facebook.com – ANOSR
Alianța Națională a Organizațiilor Studențești a publicat o analiză făcută de Centrul FILIA, pe baza răspunsurilor oficiale primite de la 52 de universități, privind cazurile de hărțuire sexuală, potrivit G4Media.ro. Aceasta arată că, în 5 ani, s-au înregistrat puține sesizări, în condițiile în care doar un sfert dintre universitățile care au răspund oferă informații despre cum se depune o sesizare și ce se întâmplă ulterior.

„În presă, în social media, în grupurile de prieteni auzim tot mai des de cazuri de hărțuire sexuală în universități, însă cum stă situația la nivel instituțional? În perioada februarie-martie am cerut, prin legea 544 privind accesul la informațiile de interes public, toate sesizările privind cazurile de discriminare și hărțuire sexuală din ultimii 5 ani din toate universitățile publice”, arată postarea ANOSR pe pagina oficială de Facebook.

Cum arată cifrele?

„În 5 ani universitari, în 52 de universități publice au fost înregistrate 14 sesizări privind fapte de hărțuire sexuală.

În 5 ani universitari, în 52 de universități publice au fost înregistrate 22 de sesizări privind fapte de discriminare.

Vedem astfel că universitățile eșuează în a încuraja studentele și studenții să sesizeze aceste cazuri: prin lipsa de informare, prin lipsa de reglementări, prin procesul dificil de a sesiza cazurile și prin lipsa unor soluții reale, comunicate transparent.

Această lipsă de informare se vede și în date:

  • doar 23%, adică 12 universități din 52, menționează clar cum se face o sesizare.
  • doar 25%, adică 13 din 52 de universități, menționează ce se întâmplă în urma depunerii unei sesizări.”
Articolul complet, pe G4Media.ro.

Mesajul ANOSR, integral:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sebastian Țoc, profesor și cercetător, propune „renunțarea la ierarhizarea elevilor la liceu și școala profesională în funcție de examene cu miză mare, fiind preferabil un mix de criterii”, printre alte măsuri care ar duce la școli mai incluzive

Modalitatea de organizare a sistemului de învățământ din România tinde să încurajeze ierarhizarea școlilor și, adesea, segregarea pe criterii economice, etnice sau de rezidență, bazându-se pe ierarhii puternice și pe…
Vezi articolul

SNSPA: 1,5 milioane de euro alocați de Comisia Europeană pentru proiecte de creștere a mobilității internaționale a studenților, profesorilor și personalului universității, în următorul an

Școala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA) va dispune, în anul universitar 2022-2023, de 1,5 milioane de euro, bani alocați de Comisia Europeană pentru creșterea gradului de mobilitate internațională…
Vezi articolul