Universitățile pot depune proiecte pentru construcția și modernizarea căminelor, cantinelor și pentru spații de recreere pâna pe 26 iulie, în două apeluri de 70 de milioane de euro, lansate de Ministerul Educației

327 de vizualizări
Foto: © Lightpoet | Dreamstime.com
Universitățile de stat acreditate pot depune proiecte pentru construcția și modernizarea căminelor, cantinelor și pentru spații de recreere pâna pe 26 iulie, în runda II-a pentru două apeluri de 70 de milioane de euro, lansate de Ministerul Educației. Cel puțin 40% din infrastructura nou construită este destinată studenților proveniți din medii defavorizate, conform Ghidurilor.

Reamintim că 42 de proiecte depuse de universități au fost admise pentru finanțare în runda I a celor două apeluri. Construirea unui cămin studențesc nou în Regie a fost proiectul cu cel mai mare punctaj în apelul privind construcția infrastructurii universitare.

Alocarea financiară a apelului de proiecte pentru construcția de cămine universitare este de 43.028.568 de euro, iar pentru modernizarea infrastructurii universitare (spații de recreere și cazare) este de 27.275.000 de euro, conform comunicatului Ministerului Educației. În total, sunt disponibili 70 de milioane de euro.

Solicitanții eligibili sunt toate tipurile de instituții de învățământ superior de stat acreditate.

Apelurile sunt de tip competitiv, cu termen limită de depunere. Finanțarea se alocă în funcție de punctajul obținut, în limita bugetului disponibil. 

În cadrul ambelor apeluri, proiectele se depun exclusiv online, prin platforma electronică dedicată PNRR, disponibilă la adresa https://proiecte.pnrr.gov.ro, în perioada 19.06.2024-26.07.2024, ora 17:00, a anunțat Ministerul Educației.

Calendar apel „Construcția infrastructurii universitare pentru campusurile studențești ale viitorului”

Calendar apel „Modernizarea infrastructurii universitare pentru un spațiu academic echitabil”

Prin investiția privind asigurarea infrastructurii universitare (cămine, cantine, spații de recreere) se vor atinge următoarele ținte, conform Ghidului solicitantului: 

  • Construirea a 3 998 de locuri și extinderea/ modernizarea a 11 547 de locuri în campusuri universitare pentru a crea noi spații de recreere și lectură, în special pentru studenții defavorizați. 

În acest context, cel puțin 90% din costurile legate de renovare se referă la îmbunătățirea eficienței energetice. Locurile nou construite vor respecta obiectivul privind necesarul de energie primară cu cel puțin 20% mai mic decât cerința pentru clădirile al căror consum de energie este aproape egal cu zero conform orientărilor naționale, ceea ce se va asigura prin certificate de performanță energetică.Termen 30 septembrie 2025 

  • Construirea a 2 787 de locuri și extinderea/modernizarea a 2 488 de locuri în campusurile universitare, pentru crearea de noi cantine. 

Pentru modernizare, contractele vor include o cerință minimă de reducere a consumului de energie pentru încălzire cu cel puțin 50% în comparație cu consumul anual de energie pentru încălzire înainte de renovarea clădirii, ceea ce va conduce la o creștere cu 30% a economiilor de energie primară în comparație cu starea anterioară renovării. În acest context, cel puțin 90% din costurile legate de renovare se referă la îmbunătățirea eficienței energetice. Clădirile nou construite vor respecta obiectivul privind necesarul de energie primară cu cel puțin 20% mai mic decât cerința pentru clădirile al căror consum de energie este aproape egal cu zero conform orientărilor naționale, ceea ce se va asigura prin certificate de performanță energetică.Termen 30 septembrie 2025

  • Construirea a 3 749 de locuri și extinderea/modernizarea a 11 571 de locuri în campusuri universitare pentru a oferi cazare studenților proveniți din medii socio-economice defavorizate, cu dizabilități, minorități etnice sau din familii monoparentale, care vor avea prioritate în obținerea unui loc în campusurile universitare nou construite. 

Contractele vor include o cerință minimă de reducere a consumului de energie pentru încălzire cu cel puțin 50% în comparație cu consumul anual de energie pentru încălzire înainte de renovarea clădirii, ceea ce va conduce la o creștere cu 30% a economiilor de energie primară în comparație cu starea anterioară renovării. 

În acest context, cel puțin 90% din costurile legate de renovare se referă la îmbunătățirea eficienței energetice. Locurile nou construite vor respecta obiectivul privind necesarul de energie primară cu cel puțin 20% mai mic decât cerința pentru clădirile al căror consum de energie este aproape egal cu zero conform orientărilor naționale, ceea ce se va asigura prin certificate de performanță energetică.Termen 31 decembrie 2025 

  • Cel puțin 40% din numărul de 15 545 de spații de recreere, 5 276 de locuri de cantină și 15 320 de locuri de cazare vor fi rezervate pentru studenții din medii defavorizate. 

Studenții care primesc bursă socială vor avea prioritate pentru a obține locuri în infrastructura universitară modernizată. Universitățile vor transmite rapoarte anuale Ministerului Educației privind utilizarea infrastructurii nou construite/extinse.Termen 31 martie 2026. 

Ghid Solicitant „Construcția infrastructurii universitare pentru campusurile studențești ale viitorului”
Ghid solicitant „Modernizarea infrastructurii universitare pentru un spațiu academic echitabil”

Foto: © Lightpoet | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Jean Badea, autorul proiectului Strategiei de digitalizare a Educației: A stagnat la faza de consultare publică și nici semnale că ar exista voința pentru a fi continuată nu există / Se propun proiecte despre care nu se știe dacă vor fi asumate într-un plan național

Strategia de digitalizare a Educației a stagnat la faza de consultare publică și nici semnale că ar exista voința pentru a fi continuată nu există, spune Jean Badea, autorul proiectului…
Vezi articolul

PROIECT Sumele pentru elevii olimpici și profesorii lor, crescute la 200 de lei pe zi pentru mâncare și cazare, inclusiv la concursuri și tabere de pregătire a loturilor / Premiile pentru medaliile europene, mărite / Mii de lei și pentru elevii care concurează în echipe la internațional

Ministerul Educației (ME) propune un proiect de norme metodologice prin care sumele alocate pentru cazarea și masa elevilor olimpici și a profesorilor care îi însoțesc să fie crescute la 200…
Vezi articolul

Completarea fișei de admitere la liceu 2024, recomandările Inspectoratului Școlar Județean Iași: Fă diferența între ceea de îți dorești și ceea ce poți. Gândește-te ce domeniu de activitate te atrage mai mult

Mai multe recomandări pentru completarea fișei de admitere la liceu 2024 au fost făcute de Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Iași pentru absolvenții ciclului gimnazial, care se pregătesc ca de joi,…
Vezi articolul

Ministrul Daniel David: Într-o nouă revoluție industrială, a nu folosi tehnologia în actul educațional înseamnă a condamna copiii, fiindcă vor pierde avantaje competitive / Să o folosim pe baze științifice, în contexte etico-morale și într-o zonă de siguranță

Refuzul de a integra tehnologia în educație echivalează cu o „condamnare” a copiilor, „fiindcă vor pierde avantaje competitive”, a declarat recent ministrul Educației, Daniel David, la „Conferința națională pentru profesori…
Vezi articolul