Unul din trei elevi din întreaga lume nu are acces la învățarea online pe durata pandemiei – Raport

176 de vizualizări
Acces la învățarea online
Foto: Anna Shvets – Pexels.com
O treime dintre elevii din toată lumea, adică 463 milioane de copii, nu au acces la învățarea online atunci când școlile sunt închise din cauza pandemiei COVID-19 pentru că lipsesc metodele sau echipamentele de conectare la distanță, arată raportul ”Stepping forward Connecting today’s youth to the digital future”, realizat de PwC și UNICEF. Dintre aceștia, trei sferturi provin din zone rurale sau din familii sărace.

Acces la învățarea online

Raportul mai arată că 86% dintre reprezentanții guvernelor din peste 100 de țări, care au răspuns unui sondaj UNESCO în 2020, au oferit elevilor platforme online pentru educația la distanță, în timp ce doar 20% dintre aceștia au îmbunătățit accesul la infrastructură și / sau au oferit dispozitive subvenționate.

”Pe măsură ce criza sanitară a dus la mutarea multor activități în mediul online, inclusiv a celor educaționale și de formare profesională, lipsa accesului la tehnologie a redus semnificativ șansele la o viață mai bună pentru copiii și tinerii din mediile defavorizate. Acest fapt accentuează inegalitățile existente înainte de pandemie și impune colaborarea între guverne, instituții, comunități și companii, pentru a le oferi tinerilor vulnerabili acces la alfabetizarea digitală și dezvoltarea abilităților”, a declarat Ionuț Simion, Country Managing Partner PwC România.

Autorii raportului atrag atenția că deși guvernele trebuie să gestioneze simultan o serie de provocări sociale critice, precum consolidarea sistemelor de asistență medicală, sprijin financiar pentru companii și șomajul, nu trebuie să renunțe la investițiile pe termen lung în domenii esențiale, precum educația.

În plus, situația economică se deteriorează pentru tinerii din medii dezavantajate, unul din șase tineri încetând să mai lucreze de la începutul pandemiei. Potrivit raportului, peste 40% dintre tinerii angajați se aflau în sectoare puternic afectate de COVID-19 și aproape 77% erau în economia informală, ceea ce i-a făcut foarte vulnerabili atunci când companiile au fost închise sau mutate în online ca răspuns la restricțiile pandemice.

Sursă foto: Pexels.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Oficial guvernamental: „Peste 90% din personalul școlar din Italia s-a vaccinat împotriva COVID-19” / În România, 60% dintre angajații sistemului de Educație sunt vaccinați

„Aproximativ 90,45% din angajații școlilor din Italia au primit cel puțin prima doză de vaccin”, au afirmat membrii departamentului comisarului extraordinar pentru situații de urgență, generalul Francesco Figliuolo, care difuzează…
Vezi articolul

Dezbaterea online Reforma digitală a Educației

Direcțiile de digitalizare a educației în Europa și România. Georgi Dimitrov, șeful departamentului pentru Educație Digitală (Comisia Europeană), și Ligia Deca, consilier prezidențial, discută online marți, 8 iunie, de la 15:00

Ce înseamnă, la nivel european, educația digitală și care este planul integrat al Comisiei Europene în privința digitalizării educației în statele membre? Care sunt liniile de finanțare, dar și de…
Vezi articolul

Să fie organizate întâlniri între elevi și reprezentanți ai instituțiilor financiar-bancare, solicitarea ministrului Educației către inspectorii generali, în „Săptămâna educației financiare”

Organizarea unor întâlniri între elevi și reprezentanți ai instituțiilor financiar-bancare, în perioada 11-15 aprilie 2022, a solicitat Sorin Cîmpeanu, potrivit unui comunicat al Ministerului Educației. Solicitarea a venit în cadrul…
Vezi articolul

SURSE Planurile-cadru pentru liceu au fost modificate. Elevii vor avea câte o oră în plus pe săptămână, în anul școlar viitor, la toate profilurile și specializările, pentru noua disciplină „Istoria evreilor” inclusă în trunchiul comun

Din anul școlar 2023-2024, elevii de clasa a XI-a vor avea o oră în plus în fiecare săptămână, oră ce va fi alocată disciplinei „Istoria evreilor. Holocaustul”, potrivit unor ordine…
Vezi articolul