USR îi cere președintelui Iohannis să retrimită Legile Educației în Parlament, iar ministrului să piloteze „noul examen de admitere la liceu”, cu experţi internaţionali, iar dacă rezultatele nu sunt satisfăcătoare să renunţe la examen

756 de vizualizări
Carti si documente / Foto: Pexels.com
Carti si documente / Foto: Pexels.com
USR îi cere preşedintelui Klaus Iohannis să retrimită în Parlament Legile Educaţiei, pentru a corecta prevederile care „discriminează” între elevi, „baronizează” universităţile şi „protejează plagiatorii”, transmite Agerpres.

Apelul vine în în urma deciziei Curţii Constituţionale de miercuri prin care au fost respinse sesizările de neconstituţionalitate depuse de USR şi Forţa Dreptei la Legile Educaţiei. Cele două formaţiuni reclamau „vicierea” procedurii care a stat la baza adoptării proiectelor de lege, examenul paralel de admitere la liceu, prevederile privind transportul elevilor, precum şi exmatricularea elevilor în timpul învăţământului obligatoriu.

Senatorul USR Ştefan Pălărie, membru al Comisiei pentru învăţământ, a afirmat că, dacă legile vor fi promulgate în forma actuală, vor produce „grave disfuncţionalităţi” în sistem, „generaţii polarizate social”, rate mai mari de excluziune şi abandon.

„Deşi CCR a considerat că nu au hibe de constituţionalitate, aceste legi pică toate celelalte examene posibile – criterii tehnice, criterii OECD sau UNICEF, examenul bunului-simţ, examenul specialiştilor, examenul consensului social – fiind respinse de toate grupurile sociale”, a transmis parlamentarul.

USR cere ministrului Educaţiei ca noul examen de admitere la liceu „să fie pilotat în cât mai puţine licee şi doar cu experţi internaţionali”, iar dacă rezultatele nu sunt satisfăcătoare să se renunţe la acest demers.

La rândul său, senatoarea USR Silvia Dinică, membră şi ea a Comisiei pentru învăţământ, a menţionat că elevii care susţin zilele acestea Evaluarea naţională reprezintă „generaţia proiectului România Educată”, iar 20.000 nu au intrat în examen, „ceea ce este catastrofal” din punct de vedere al eficienţei actului educaţional.

„USR va continua să monitorizeze ceea ce se întâmplă în sistemul de educaţie şi să pregătim soluţii corecte. Vom monitoriza sutele de ordine de ministru subsecvente Legilor Educaţiei, pentru că şi acolo lucrurile pot fi reglementate în mod greşit”, a spus Silvia Dinică.

Curtea Constituţională a României a respins, miercuri, sesizările depuse de USR şi Forţa Dreptei în legătură cu noile Legi ale Educaţiei.

În esenţă, Curtea a constatat, în ceea ce priveşte criticile privind pretinsa neconstituţionalitate extrinsecă, că aceasta a fost adoptată cu respectarea exigenţelor procedurii parlamentare referitoare la instituţia întoarcerii legii. Totodată, judecătorii CCR au reţinut că sunt întrunite şi criteriile de calitate a legii, dispoziţiile criticate nefiind de natură să aducă atingere principiului securităţii juridice, previzibilităţii şi clarităţii normelor. 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Proiectul revenirii burselor de excelență pentru elevii olimpici și a plății cu ora pentru profesori la forma de dinaintea Legii Bolojan, ținut în sertar de două luni în Comisia de Muncă a Camerei Deputaților de PSD, PNL, UDMR și USR

Proiectul de lege care reintroduce bursele de excelență olimpică și revenirea la plata cu ora în forma de dinaintea Legii Bolojan este amânat de Coaliția de Guvernare pentru a opta…
Vezi articolul

Peste 22 de mii de elevi au lipsit la simularea pentru Bacalaureat, la proba obligatorie a profilului / S-au prezentat mai mulți elevi decât anul trecut, potrivit datelor Ministerului Educației

La simularea probei obligatorii a profilului din cadrul examenului național de Bacalaureat 2024, desfășurată astăzi, 5 martie, au fost prezenți, conform datelor transmise de inspectoratele școlare județene (ora de referință:…
Vezi articolul

Daniel David (UBB), întrebat despre acuzațiile de plagiat la adresa premierului: „Ce poate să facă un rector este să vorbească nu despre o persoană anume, ci să vorbească corect despre principii” / „Oricând găsești o problemă de integritate academică”, „și dacă a fost în urmă cu 20 de ani trebuie să o corectezi”

„Ce poată să facă un rector este să vorbească nu despre o persoană anume, ci să vorbească corect despre principii, să le scoată în față”, afirmă, într-un interviu acordat Europa…
Vezi articolul