Vicepreședintele Comisiei Europene și comisarul european pentru educație și cercetare au vizitat Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca: Profilul multicultural și leadershipul academic, printre temele discuției

159 de vizualizări
Foto: UBB
Vicepreședintele Comisiei Europene și comisarul european pentru democrație și demografie, Dubravka Šuica și Mariya Gabriel, comisarul european pentru inovație, știință, cultură, educație și tineri, au vizitat sâmbătă Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB), potrivit unui comunicat al instituției de învățământ. Vizita a avut loc în contextul onorării istoriei, profilului multicultural și leadershipului academic al UBB.

Conform comunicatului, rectorul UBB, Daniel David, a prezentat istoria Universității, profilul multicultural și proiecte strategice deschise spre alianța europeană Eutopia din care UBB face parte: (1) InfoBioNano4Health (ca o nouă specializare inteligentă a orașului și a țării); (2) BrainQ (un nou Institut paneuropean în neuroștiințe); (3) ACTRIS (o nouă infrastructură clujeană din rețeaua paneuropeană ACTRIS dedicată studiului mediului); (4) UBB4Danube Initiative; (5) UBB 4Three Seas Initiative și (6) UBBInnoProducs (produse inovative ale UBB derivate din cercetări susținute european – ex. VR Mind; Robotherapy; iCUBE etc.).

Foto: UBB

Comisarii europeni prezenți la UBB au sintetizat, la rândul lor, principale direcții de acțiuni ale Comisie Europene și portofoliilor proprii, care au fost apoi discutate cu participanții la întâlnire. Invitațiile pentru participanți au vizat și reliefarea diversității și leadershipului feminin al UBB și a politicilor de gen.

Foto: UBB

„În esență, mesajul cheie al vicepreședintelui Comisiei Europene pe partea de democrație a fost că universitățile trebuie să pregătească buni specialiști și buni cetățeni europeni, lucru pe care UBB îl are în misiunea sa și îl face bine, iar pe partea de demografie că trebuie să avem grijă la circulația talentelor, UBB prin structura multicampus (extensii) înscriindu-se clar în această tendință prin care evităm concentrări în unele zone, în dauna altora.

Mesajul esențial al comisarului Mariya Gabriel – transmis prin tema ”Bringing education and innovation together to make Europe stronger in the knowledge society” – a fost că prin diversele inițiative și strategii, extrem de complexe și dinamice, Comisia Europeană dorește să întărească cercetarea științifică pentru a deveni un motor al educației active și inovării, într-un context academic în care se nasc treptat instituții europene noi (ex. alianțele europene) și ecosisteme inovative organizate în rețele la niveluri diferite (local/regional/european) (…)”, a declarat rectorul Daniel David.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Recunoașterea funcției didactice obținute de universitari în străinătate e valabilă doar la nivel de universitate, dispare posibilitatea recunoașterii valabile la nivel național – Metodologie nouă pentru învățământul superior / Documentele necesare la dosar

Recunoașterea funcției didactice de către o universitate, în cazul funcțiilor obținute la universități acreditate din străinătate, este valabilă și produce efecte juridice doar la nivelul acelei instituții de învățământ superior,…
Vezi articolul
ANOSR

Guvernul a aprobat desființarea specializării „Psihologie” de la Academia SRI. Din toamnă va fi înlocuită cu licența în „Operațiuni de intelligence”, ai cărei absolvenți vor fi „angajați ca agenți operativi” ai serviciului secret / Alte 51 de specializări de la 20 de universități intră în lichidare – LISTA

Guvernul a aprobat joi o hotărâre cu nomenclatorul domeniilor şi al specializărilor sau programelor de studii universitare şi a structurii instituțiilor de învățământ superior pentru anul universitar 2023 – 2024.…
Vezi articolul

Universitățile de Arte cer public să nu fie modificat articolul 114 din proiectul legii învățământului superior, așa cum a fost anunțat după negocierile cu Universitaria, pentru că ar reduce finanțarea pentru acestea: Peste 6.000 de studenţi ar fi direct afectaţi

Modificarea articolului 114 din proiectul legii învățământului superior este cerută public de Consorţiul Universitar Arte într-un comunicat trimis la redacție. Alianța de universități scrie mai întâi că „îşi manifestă susţinerea…
Vezi articolul