Votul a mers la Opoziție în amfiteatrul Colegiului Național „Ferdinand I” din Bacău, pentru elevii participanți la debate de Ziua Europei 2025 / Profesoara Nicoleta Zărnescu: O metodă didactică interactivă, complexă. Tinerii învață să analizeze opțiunile prezentate de decidenți

334 de vizualizări
Foto: Colegiul Național „Ferdinand I” din Bacău
Elevi din Bacău și Onești au avut ocazia, de Ziua Europei 2025, să participe la o dezbatere publică de tip World Schools (WS), să-și exerseze gândirea critică, să învețe să construiască argumente, să caute informații din surse validate și să susțină opinii proprii în fața unui amfiteatru arhiplin, potrivit unui comunicat primit de la organizatori. Activitatea a fost punctul central al proiectului județean educativ „VIVAT-EU: Viziune, Inovație și Valori pentru Activarea Tinerilor în Europa”, coordonat de Colegiul Național „Ferdinand I” (CNF) din Bacău.

Colegiul a organizat proiectul în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Bacău, Casa Corpului Didactic (CCD) Bacău și Centrul Europe Direct Bacău, cu scopul de a crește gradul de conștientizare a valorilor europene și de a stimula implicarea responsabilă a tinerilor în dialogul privind viitorul Europei, conform sursei citate.

Elevii participanți au discutat pe tema moțiunii: „Acest Parlament crede că Uniunea Europeană ar trebui să investească prioritar în programe de mobilitate educațională pentru tineri, în detrimentul altor politici sociale”. Dezbaterea a reunit echipe de la Colegiul Național „Ferdinand I”, inclusiv olimpici de la „Tinerii Dezbat”, și elevi din clubul de dezbateri al Colegiului Național „Grigore Moisil” din Onești.

Votul final al publicului a mers către Opoziție, echipa apreciată pentru stilul și strategia adoptate. „Dezbaterea este o metodă didactică interactivă complexă, care presupune documentare din surse valide, acreditate, construire de argumente majore, clare și logice, însoțite de studii de caz și exemple relevante. (…) Poate că, printr-o abordare în această manieră a unor subiecte actuale, tânăra generație învață să analizeze și să gândească critic opțiunile prezentate de factorii decidenți, învață să apeleze la surse validate, autorizate, care au în spate expertiza unor specialiști, a unor studii de impact și învață să asculte activ, respectiv să susțină o opinie proprie cu argumente și cu respect față de partenerii de dialog”, a declarat coordonatoarea proiectului, profesoara de istorie Nicoleta Zărnescu, în comunicatul citat.

  • „Activitatea de astăzi, dedicată Zilei Europei, a fost o activitate interesantă și captivantă, cu o tema atractivă, care a generat multe argumente controversate, unele fiind foarte apreciate de public”, spune un elev de clasa a V-a.
  • „Meciul de astăzi a fost unul aprins și dinamic, iar retorica a reflectat identitatea clubului nostru, Vivid Debate, întrucât ambele echipe au jonglat cu argumente și contraargumente solide, prin care sperăm că am reușit să avem un impact real asupra publicului. Cercetarea făcută în prealabil ne-a ajutat să înțelegem și să ne asumăm mai profund prioritățile și valorile Uniunii Europene și ne-a oferit ocazia de a chestiona dacă politicile actuale servesc cu adevărat tuturor cetățenilor și ce aspecte mai pot fi îmbunătățite la nivel european”, spune Daria Humă, membră în tabăra opoziției, conform informării citate.
Activități artistice, interactive și diseminări Erasmus+ în cadrul proiectului

Pe lângă dezbatere, evenimentul a inclus o expoziție „Europa în imagini”, un quiz interactiv „Cunoaște Europa!”, interpretarea imnului „Odă bucuriei” de către corul școlii și prezentări ale experiențelor Erasmus+ derulate de licee din consorțiul 4IT.

Elevii de la „Ferdinand I” și de la Colegiul Național „Roman Vodă” din Roman au prezentat experiențele mobilităților de practică IT din Cipru (Paphos), cei de la Colegiul Național „Gheorghe Vrănceanu” din Bacău au vorbit despre stagiile din Spania (Granada), iar elevii din Onești au prezentat un proiect educațional derulat în Grecia, cu tematică ecologică. Urmează și o a treia mobilitate, organizată în Valencia (Spania), pentru elevii de la „Ferdinand I” și Colegiul Național „Costache Negri” din Târgu Ocna.

În deschiderea evenimentului, directorul Colegiului Național „Ferdinand I”, profesorul Nicu Harasemciuc, a transmis elevilor: „Beneficiile statutului de membru al Uniunii Europene sunt vizibile în fiecare activitate pe care o desfășurați, ca elevi, în spațiul formal sau nonformal. Respectarea valorilor democratice reprezintă o misiune civică pe care trebuie să o conștientizați, ca generație a viitorului. Europa este casa tuturor celor care muncesc, visează și creează un viitor mai bun! Programele europene vă sprijină învățarea și interacțiunea cu alte sisteme de învățământ din Europa, ceea ce contribuie la formarea voastră profesională și dezvoltarea personală!”.

Organizatorii au subliniat importanța de a marca tripla semnificație a zilei de 9 Mai, cu accent pe momentul Declarației Schuman (9 mai 1950), considerat punctul de pornire al construcției europene moderne.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevii din județele Botoșani și Iași revin în școli miercuri, 10 ianuarie, după ce cursurile au fost suspendate din cauza zăpezii, anunță inspectoratele școlare / Orele vor fi recuperate după cum decide fiecare școală

Elevii din județele Botoșani și Iași revin în școli miercuri, 10 ianuarie, după ce vremea rea din țară a afectat aceste zone și a provocat suspendarea cursurilor, anunță inspectoratele școlare…
Vezi articolul

Nereguli majore constatate în cazul unui proiect din fonduri europene la Universitatea „Dunărea de Jos”, în urma unui control al Ministerului Agriculturii / Instituția de învățământ superior, pusă să restituie circa 7,3 milioane de lei

Un proiect cu bani europeni inițiat în urmă cu mai bine de zece ani la Universitatea Dunărea de Jos și care, în trecut, a atras inclusiv atenția DNA este marcat…
Vezi articolul
Repartizarea copiilor în clasa pregătitoare - costul standard pe elev

Inspector școlar general: Orele remediale prevăzute de legislație sunt, în primul rând, pentru profesorii din învățământul primar. Mai avem situații de ore remediale acolo unde avem probleme la examenele naționale

Șeful Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Botoșani, Bogdan Suruciuc, a declarat că orele remediale „sunt, în primul rând, pentru profesorii din învățământul primar, pentru completarea catedrelor”. Acesta a afirmat că „mai…
Vezi articolul

Liderul sindical Marius Nistor: Avem un deficit foarte mare de resursă umană, cel puțin pe partea de științe exacte, la fizică, chimie, matematică, chiar și la biologie / „În ultimii ani s-a apelat la studenți pentru a fi ocupate acele catedre care nu puteau fi acoperite cu resursă umană”, spune acesta

Marius Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, a declarat, la Radio România Actualități, că „avem un deficit foarte mare de resursă umană, cel puțin pe partea de științe…
Vezi articolul