Webinare pentru liceele care vor sa piloteze planurile-cadru alternative din anul școlar 2026-2027, organizate de Ministerul Educației / Ionela Neagoe, director Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” și Nicolae Obrejan, Liceul Tehnologic Pucioasa, printre invitați

589 de vizualizări
Foto: © Kantver - Dreamstime.com
Foto: © Dreamstime.com
Ministerul Educației și Cercetării organizează webinare dedicate implementării și pilotării planurilor-cadru alternative la liceu începând cu anul școlar 2026-2027, pe 2, 8 și 10 decembrie, la care pot participa directorii și cadrele didactice din învățământul liceal, dar și elevii și părinții interesați, conform unui comunicat de presă

Vor participa la discuții Nicolae Obrejan, inginer, coordonator stagii de practică la Liceul Tehnologic Pucioasa, Ionela Neagoe, director, Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” București, Carmen Tănăsescu, director, Colegiul Național „Andrei Șaguna”, Brașov, Adrian Cristian Liga, director, Liceul cu Program Sportiv „Cetate” Deva.

Pentru înscriere, trebuie să completați formularul disponibil aici: https://forms.gle/jTT9vuumes5UVppa6. Linkul de acces la platforma de webinar va fi transmis ulterior, pe adresa de e-mail, doar persoanelor înscrise.

Calendar webinare pentru pilotarea planurilor-cadru alternative

Discuțiile vor fi structurate pe filiere, pentru a aborda specificul fiecăreia, după următorul calendar, conform ministerului:

1. Pilotarea în învățământul tehnologic

  • Când: Marți, 2 decembrie, interval orar 14:30 – 16:30
  • Tema: Pilotarea planurilor-cadru alternative în licee tehnologice
  • Invitat special: Nicolae Obrejan, inginer, coordonator stagii de practică la Liceul Tehnologic Pucioasa

2. Pilotarea în învățământul teoretic

  • Când: Luni, 8 decembrie, interval orar 14:30 – 16:30
  • Tema: Pilotarea planurilor-cadru alternative în licee teoretice și colegii naționale
  • Invitați speciali: Ionela Neagoe, director, Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” București, Carmen Tănăsescu, director, Colegiul Național „Andrei Șaguna”, Brașov

3. Pilotarea în învățământul vocațional

  • Când: Miercuri, 10 decembrie, interval orar 14:30 – 16:30
  • Tema: Pilotarea planurilor-cadru alternative în licee vocaționale
  • Invitat special: Adrian Cristian Liga, director, Liceul cu Program Sportiv „Cetate” Deva

Redăm integral comunicatul Ministerului Educației și Cercetării:

„INVITAȚIE LA WEBINAR: Cum pregătim pilotarea planurilor-cadru alternative?

Ministerul Educației și Cercetării, prin Comisia de coordonare a Programului de Pilotare, în parteneriat cu Tribuna Învățământului, are plăcerea de a invita în primul rând directorii și cadrele didactice din învățământul liceal, dar și elevii și părinții acestora direct interesați de modernizarea învățământului liceal, la o serie de webinare dedicate implementării și pilotării planurilor-cadru alternative la liceu începând cu anul școlar 2026-2027.

Sprijin real pentru liceele care vor să inoveze

Comisia de coordonare a Programului vine în întâmpinarea liceelor care își doresc să facă pasul spre modernizare, oferind nu doar cadrul legislativ, ci și sprijin concret, mentorat și clarificări. Înțelegem că inovația necesită curaj, iar prin aceste întâlniri ne propunem să transformăm provocările administrative în oportunități educaționale, punând la dispoziția dumneavoastră expertiza necesară pentru a reuși.

Seria de evenimente este concepută ca un dialog deschis între decidenți, experți și practicieni.

Detalii Organizatorice

Webinarele vor fi găzduite de:

  • Moderator: Adriana Stoian, jurnalist
  • Invitat permanent: Radu Szekely, coordonator al Comisiei de Coordonare a Programului de Pilotare

Discuțiile vor fi structurate pe filiere, pentru a aborda specificul fiecăreia, după următorul calendar:

1. Pilotarea în învățământul tehnologic

  • Când: Marți, 2 decembrie, interval orar 14:30 – 16:30
  • Tema: Pilotarea planurilor-cadru alternative în licee tehnologice
  • Invitat special: Nicolae Obrejan, inginer, coordonator stagii de practică la Liceul Tehnologic Pucioasa

2. Pilotarea în învățământul teoretic

  • Când: Luni, 8 decembrie, interval orar 14:30 – 16:30
  • Tema: Pilotarea planurilor-cadru alternative în licee teoretice și colegii naționale
  • Invitați speciali: Ionela Neagoe, director, Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” București, Carmen Tănăsescu, director, Colegiul Național „Andrei Șaguna”, Brașov

3. Pilotarea în învățământul vocațional

  • Când: Miercuri, 10 decembrie, interval orar 14:30 – 16:30
  • Tema: Pilotarea planurilor-cadru alternative în licee vocaționale
  • Invitat special: Adrian Cristian Liga, director, Liceul cu Program Sportiv „Cetate” Deva

Înscriere și participare

Vă invităm să vă alăturați comunității școlilor care inovează!

Pentru înscriere, vă rugăm să completați formularul disponibil aici: https://forms.gle/jTT9vuumes5UVppa6

Linkul de acces la platforma de webinar va fi transmis ulterior, pe adresa de e-mail, doar persoanelor înscrise.

Vă așteptăm alături de noi pentru a construi împreună școala viitorului!”

Foto: © KantverDreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de Samsung Electronics Romania

VIDEO Aplicația nativă pentru tablele interactive pe care profesorii o pot folosi să-și creeze lecții cu planșe precompletate pentru mai multe discipline – ghid de utilizare

Peste 300 de fișe pedagogice cu elemente interactive inedite, create de profesori și de specialiști în conținut digital educativ pot fi folosite de cadrele didactice prin aplicația LIVTOME a Livresq,…
Vezi articolul

VIDEO Un profesor bun creează emoție, își construiește curriculumul în funcție de elev, nu îl reproduce: Ne aducem aminte ce emoție trăiam la o lecție pe care ne-o preda un profesor extraordinar. Acea trăire te motivează atât de tare, încât uneori îți alegi cariera așa, spune profesorul și psihologul Mircea Miclea

Mircea Miclea, profesor de științe cognitive aplicate la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, cercetător și psiholog, a enumerat patru lucruri pe care profesorii trebuie să le știe atunci când predau: „Un…
Vezi articolul

Cătălina Curceanu, director de cercetare la Institutul de Fizică Nucleară din Italia, reacție virulentă către Ministerul Educației și Președintele Iohannis, după apariția planurilor-cadru de liceu: Într-o lume care avansează, a lua o decizie ca aceasta echivalează cu o sinucidere

Fizica, chimia și biologia nu ar mai apărea în trunchiul comun pentru elevii de la profilul real, la clasele a XI-a și a XII-a, conform drafturilor de planuri-cadru pentru liceu…
Vezi articolul

Profesorul Doru Căstăian, despre orientarea predării și învățării prin examenele naționale: Dacă evaluarea pretinde că este axată pe competențe, dar ea e de fapt bazată pe conținuturi, atunci am o problemă – elevul meu s-ar putea pur și simplu să ia o notă mult mai mică sau chiar să pice un examen, dacă eu îl pregătesc pe competențe

Învățarea și predarea sunt influențate de felul în care sunt făcute evaluările și de ceea ce testează evaluările și examenele naționale, spune profesorul Doru Căstăian într-un interviu pentru Radio România…
Vezi articolul