Zoltan Kallos, secretar de stat în Ministerul Educației, către inspectori și directori de școli: Vă promitem că majorarea obligației de predare o să încercăm să o corectăm printre primele. Unii colegi se fac „vinovați,” fiindcă 70% din inspectorii și directorii din această țară aveau plata cu ora

29.084 de vizualizări
Conferinta de presa sustinuta de catre ministrul educatiei Ligia Deca pe Tema: rezultatele înregistrate la examenul național de bacalaureat 2024 – prima sesiune / înainte de contestații Zoltan Colos-secretar de sta -pres.comis.Bac
Secretarul de stat în Ministerul Educației Zoltan Kallos le-a spus directorilor și inspectorilor școlari că ministerul va încerca să corecteze printre primele măsuri pe cea legată de majorarea obligației de predare. Prezent la lansarea Raportului privind starea învățământului din București, Zoltan Kallos a spus că măsura „trebuia luată în acest moment”, având în vedere că datele Edusal arătau că 70% dintre directori și inspectori aveau plata cu ora deși degrevați de ore total sau parțial. Amintim, directorii și inspectorii școlari trebuie să predea 40 de ore pe lună în anul 2025-2026, potrivit modificărilor aprobate de ministerul Educației prin așa numita „lege Bolojan”.

Secretarul de stat în Ministerul Educației Zoltan Kallos le-a transmis inspectorilor și directorilor că ministerul măsura legată de creșterea obligației de predare va fi printre primele măsuri de corectare a legii 141/2025.

Directorii și inspectorii școlari trebuie să predea, cel puțin 10 ore pe săptămână, în funcție de anumite criterii.

„Mă alătur și eu celor spuse de către Sorin și vă promitem că aceasta o să fie una din măsurile pe care o să încercăm să o corectăm printre primele”, a spus Kallos.

Zoltan Kallos a mai spus că măsura „din păcate, trebuia luată în acest moment” și a motivat acest lucru prin faptul că 70 % dintre directori și inspectori aveau ora cu plata, deși pe legea Educației erau degrevați parțial sau total de predare.

Redăm declarația secretarului general în Ministerul Educației și Cercetării, Zoltan Kallos pe acest subiect

Zoltan Kallos, secretar de stat în MEC: Da, într-adevăr, au fost probleme în ultima perioadă. A fost o vară destul de complicată pentru noi toți, și așa cum spunea și domnul secretat de stat Sorin Ion, considerăm că cea mai dăunătoare, ca să zic așa, măsură, este cea a degrevării personalului de conducere din unitățile de învățământ, respectiv din inspectorate.

Cred că fie nu o să ai rezultate foarte bune cu elevii la clasă, fie nu o să fie un manager foarte bun dacă va trebui să continui în această formulă, așa că mă alătur și eu celor spuse de către Sorin și vă promitem că aceasta o să fie una din măsurile pe care o să încercăm să o corectăm printre primele. Știu și prin prisma faptului că am fost și eu director de școală, ba mai mult de atât, vreau să vă spun că la un moment dat, participând la un program pilot al ministerului din 2005 până în 2010 eram director de școală în județul Satu Mare și eram degrevați total de orele de predare acolo.

Într-adevăr, puteai să te ocupi de ceea ce înseamnă managementul școlar, dar din păcate, această măsură în acest moment trebuia luată și oarecum și noi sau unii colegi ai dumneavoastră se fac, „vinovați” de implementare a acestei măsuri, pentru că dacă am analizat datele din Edusal, am constatat că peste 70% din inspectorii și directorii din această țară aveau plata cu ora”.

Ce prevede HG privind degrevarea directorilor

Directorii de școală, grădiniță și liceu au o normă de predare de 10 ore pe săptămână, potrivit hotărârii de Guvern publicate în Monitorul Oficial pe 1 septembrie, cu o săptămână înainte să înceapă anul școlar 2025-2026.

Proiectul de HG publicat în Monitorul Oficial prevede că directorii de școală, grădiniță și liceu vor preda 10 ore pe săptămână. La fel și inspectorii școlari. Măsura este doar pentru anul școlar 2025-2026, potrivit legii 141/2025.

Directorii adjuncți au o normă de 12 ore iar cei de la CJRAE câte 16 ore.

Art. 2 alin (2) Directorii unităților de învățământ preuniversitar de stat de nivel antepreșcolar, preșcolar, primar, gimnazial, liceal, profesional și postliceal efectuează 10 ore/săptămână în specializarea/specializările dobândită/dobândite prin studii, dacă unitatea de învățământ îndeplinește una dintre următoarele condiții:

a) are cel puțin 25 de formațiuni de studiu;

b) are între 10 și 24 de formațiuni de studiu și cel puțin 10 clase din învățământul primar și/sau grupe din învățământul antepreșcolar/preșcolar;

c) are cel puțin 5 structuri școlare arondate;

d) are cel puțin 20 de formațiuni de studiu, precum și internat și/sau cantină;

e) are cel puțin 4 niveluri de școlarizare dintre următoarele: antepreșcolar, preșcolar, primar, gimnazial, liceal, profesional, postliceal;

f) este unitate de învățământ special cu cel puțin 16 formațiuni de studiu.

(3) Directorii unităților de învățământ preuniversitar de stat de nivel antepreșcolar, preșcolar, primar, gimnazial, liceal, profesional și postliceal care funcționează cu un număr de formațiuni de studiu cuprins între 5 și 9 inclusiv efectuează 14 ore/săptămână în specializarea/specializările dobândită/dobândite prin studii.

(4) Directorii unităților de învățământ preuniversitar de stat care funcționează cu un număr de formațiuni de studiu mai mic decât 5 efectuează integral norma didactică de predare.

(5) Directorii unităților de învățământ preuniversitar de stat de nivel antepreșcolar, preșcolar, primar, gimnazial, liceal, profesional sau postliceal, care nu se încadrează în una dintre situațiile prevăzute la alin. (1)-(4), efectuează 12 ore/săptămână în specializarea /specializările dobândită/dobândite prin studii.

(6) Directorii adjuncți ai unităților de educație extrașcolară și ai centrelor județene de resurse și asistență educațională/Centrului Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională efectuează 16 ore/săptămână în specializarea/specializările dobândită/dobândite prin studii.

(7) Directorii adjuncți ai unităților de învățământ preuniversitar de stat de nivel primar, gimnazial, liceal, profesional sau postliceal efectuează 12 ore/săptămână în specializarea/specializările dobândită/dobândite prin studii.

(8) Personalul didactic de predare care ocupă funcții de conducere, îndrumare și control din inspectoratele școlare județene/Inspectoratul Școlar al Municipiului București efectuează 10 ore/săptămână în specializarea/specializările dobândită/dobândite prin studii.

Informații de context


Aproape trei sferturi din directorii de școli și două treimi din inspectorii școlari au avut ore la plata cu ora în anul școlar 2024-2025, arată datele Ministerului Educației.

Sorin Haiduc, director al Colegiului Național „Preparandia-Dimitrie Țichindeal” din Arad a vorbit despre faptul că norma de predare a fost mărită la 40 de ore pe lună, potrivit legii 141 / 2025.

„Am avut săptămâna trecută ședință cu directorii, evident, ceva urgent, anunțată inopinat. Aveam oră, aveam ședința cu directorii. Întrebare cine are prioritate? Din punctul meu de vedere, elevul are prioritate, ora este sfântă”, a spus Haiduc la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, difuzată duminică seară, 12 octombrie.

Violeta Estrella Bontilă, directoarea Colegiului Național „Constantin Diaconovici Loga” din Timișoara, transmite pe pagina de socializare că „ne așteptam la reformă și am primit austeritate”. Referitor la ministrul Daniel David, aceasta a afirmat că „ne așteptam la respect, dar suntem certați cu toții, așa cum făcea un diriginte din anii ‘80 care s-a supărat pe întreaga clasă din cauza câtorva elevi indisciplinați.”

„După ce a implementat măsurile de austeritate cu directorii, care n-au avut o clipă de răgaz sau de concediu legal, i-a mai încălțat și cu obligația de predare mărită la cel puțin 10 ore (jumătate de normă)- management sau predare?”, mai scrie directoarea.

Citește și:
OFICIAL Directorii de școli, grădinițe și liceu vor avea normă didactică de predare 10 ore pe săptămână în anul 2025-2026, dacă îndeplinesc anumite condiții
Concursul de directori 2025, amânat de ministrul Educației, Daniel David, pentru 2026
Ministerul Educației a început consultările cu inspectorii și directorii de școli privind concursul pentru directori din 2026, debirocratizare și impactul măsurilor fiscale / Săptămâna viitoare vor fi întâlniri la București, Iași și Cluj-Napoca


9 comments
  1. Vinovati pentru ce domnule secretar de stat? Pentru ce suntem vinovati ? Pentru ca am lucrat peste puterile noastre zeci de ani, inclusiv plata cu ora si elevii pregatiti de noi au avut rezultate foarte bune? Oriunde, chiar si in dictatura, munca in plus este platita in plus! De ani de zile toate orele sunt publicate si numai daca nu le lua nimeni se imparteau la plata cu ora! Vinovati pentru ce? Ce lege am incalcat? Pentru ce ne acuzati si ne stigmatizati ca vinovati?

    1. Cum ați ajuns director, Sibianu?
      Cea mai de jos competență a unui director ar trebui să fie scrierea corectă în limba română!
      E despre acel minim patriotism real!
      Vocativul dumneavoastră fără virgulă arată cum ați ajuns director!
      M-am săturat de directori (plecând de la al meu, profesor de limba română, de circa cinsprezece ani în funcție) care fac din gramatica limbii române o chestiune neesențială în raport cu ,,noi muncim, nu gândim (ca alții- ,,cârcotașii”)!

      P.S. Al nostru director s-a scos: ne-a spus că folosește mult inteligența artificială la scrierea documentelor!
      Și cum A.I. scrie corect, vom vedea mai puține greșeli gramaticale! Mai rămân aberațiile de management părtinitor- acela de unde mai ies alte procente din salariu!

      Cine să le vadă pe acestea ?!?!

  2. inspectorii generali nu au ore de predare

  3. Mulți lupi se vor hrăni din rănile deschise de pro-europeni. Să nu surprindă pe nimeni dacă, la viitoarele alegeri, PSD și PNL vor avea sub 20% împreună, iar UDMR-ul va fi desființat. Când apuci pe drumurile pierzaniei, semnele sunt pretutindeni, trebuie doar să le citești. Nedreptatea, minciuna, risipa, aroganța sunt apanajul pierzătorilor în politică, nu ale câștigătorilor. Când urmezi o maimuță care are briciul în mână, iar guvernul actual are acest profil, teribil de irațional, orb și încrezător în sine, cel mai probabil sfârșești eviscerat. În termeni similari, o țară obligată să funcționeze cu măruntaiele tăiate și expuse în public se zbate și zvârcolește teribil, iar politicienii săi nu sunt deloc în siguranță.

  4. O veți corecta printr-o noua naturale la 24 de ore norma de predare, chiar de snul viitor, când nu sunt bani. Ba, e posibil ca si concediul sa fie limitat la 20 de zile, iar pe iulie si august, contractele de munca sa fie suspendate.

    1. Păi cine altcineva?
      Da, profesorii!
      Cei care văd, dar nu spun nimic! Cei care, pentru un oscior în plus( un morman de diplome- martor la gradații), fac sluj de ierarhizări, evaluări, alegeri anormale fiind pe placul unora ierarhic superiori (tot profesori, nu?), indiferent de anomaliile pe care le produc întregului sistem!
      …Da, Ariana, tocmai acei profesori din ,,rasa ariană”! Că despre ceilalți nu vorbește nimeni!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Concursul de directori la București

Nereguli la Olimpiada Națională de Muzică, semnalate de părinți: Ministerul Educației a modificat numărul de locuri pentru trei licee fără justificare, în afara regulamentului / Secretar de stat: Nu există niciun motiv de nemulțumire pentru nimeni

Locurile alocate pentru 3 colegii de artă, la Olimpiada Națională de Interpretare vocală, instrumentală și studii teoretice muzicale pentru clasele IX-XII, au fost modificate fără justificare de Ministerul Educației (ME),…
Vezi articolul

Definitivat 2023. Proba scrisă are loc pe 19 iulie. Instrucțiunile Ministerului Educației pentru profesori: Intrarea în săli se face de la ora 7:30 și până la 8:00. Nu este permisă schimbarea disciplinei pentru care candidatul a optat la înscriere

Proba scrisă de la Definitivat 2023 este organizată miercuri, 19 iulie, potrivit calendarului oficial. Profesorii au acces în sala de examen în intervalul orar 7.30-8.00, conform procedurii Ministerului Educației. Examenul…
Vezi articolul

SURSE Eșec al simulării aplicației Ministerului Educației pentru colectarea datelor de la evaluările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Ar fi apărut probleme tehnice, iar simularea se va relua joi în toate școlile cu clase primare și gimnaziale

Testarea aplicației Ministerului Educației în toate școlile cu clase primare și gimnaziale, pentru colectarea datelor de la evaluările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, nu se…
Vezi articolul