13.154 de școli și grădinițe care se află azi în scenariile verde și galben trec, de luni, în scenariul roșu – Ministerul Educației

4.267 de vizualizări
Acces la învățarea online
Foto: Anna Shvets – Pexels.com
În total, 13.154 de școli și grădinițe se află astăzi în scenariile verde și galben. Este ultima zi când se mai aplică aceste două scenarii, având în vedere că de luni toate unitățile de învățământ preuniversitar intră în scenariul roșu, potrivit unei Hotărâri de Guvern.

Astăzi, 06 noiembrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv al municipiului București), se înregistrează următoarea situație:

  • 7.967 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.
  • 5.187 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.
  • 4.502 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3) implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Menționăm că dintre cele 4.502 de unități aflate în această situație, 355 de unități de învățământ figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 4.147 unități de învățământ figurează în acest scenariu ca urmare a ratei de incidență a cazurilor din localitatea în care funcționează ori a infrastructurii școlare/școli în care se execută diverse lucrări de reabilitare. 

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Data de referință pentru aceste informații este 06 noiembrie, ora 14:00.

Sursă foto: Anna Shvets/Pexels


3 comments
  1. Eu nu inteleg dc se fac diferențe, pai daca se închid sa se închidă toate atât ca ele de stat cat si cele private , cluburi, after school, crese. Noi de la stat dc sa îi ținem acasă pe copiii si la cei de la privați nu le face nimeni nimic ac sunt deschisi? Sau pt eu sunt reguli si legi diferite? Ca nu mai inteleg

  2. Contrat opiniei publice, eu chiar sunt de acord cu acesta masura. Sa se treaca la digitalizarea invatamantului: de ce sa mai chinuiesti copilul inutil, cand stim cu totii ca se chiuleste in masa si se doarme cu capul pe banci la atat de multe ore. Cum ai putea sa rezisti 7 ore cu atat de multe materii? Daca ai o pasiune, atunci sigur gasesti pe Internet suficiente informatii cat sa aprofundezi in acea directie. Asta e tot. Si sunt elev in clasa a 10-a la un liceu de top, de la oras…

  3. Mall urile sunt pline de copii care merg la plimbare împreună cu părinții. Aici nu se mai infectează copiii. Îl invit pe Dl Orban sa vadă realitatea. Nu în scoli și grădinițe se infectează copiii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Salariul unui profesor debutant este de 3.600 de lei. Dacă mă angajez ca șofer la Uber, iau dublu și lucrez doar câteva ore pe zi, spune profesoara Dorica Boltașu: E o lege a firii – dacă tu dai minimum, de ce te-ai aștepta să primești maximum?

Dorica Boltașu, profesoară de Limba și literatura română la Colegiul Național „Iulia Hasdeu” din Capitală, a explicat în cadrul emisiunii InfoEdu difuzată de TVR Info duminică, 23 martie, că este…
Vezi articolul

(Advertorial) Acord pentru implementarea unui sistem funcțional de colectare selectivă a deșeurilor în toate școlile din capitală: Inspectoratul Școlar București și Primăria Sectorului 6 pun bazele unui proiect pilot de colectare selectivă

ASAP România, Primăria Sectorului 6 al Capitalei și Inspectoratul Școlar al Municipiului București au semnat astăzi un acord de parteneriat privind implementarea unui program pilot în cele 43 de școli…
Vezi articolul

Profesoara de istorie Mihaela Țurcănașu, fondatoarea clubului „CN Dezbate” Iași: Acest mod de gândire în care înțelegi și partea adversarului, cum îl poți combate cu argumente reale și nu ridicând tonul – așa s-ar putea dezvolta o societate bazată pe dialog / Elevii sunt încurajați să își înțeleagă mai bine oponenții, să devină empatici

Profesoara de istorie Mihaela Țurcănașu, fondatoarea clubului „CN Dezbate” Iași, a explicat cum îi ajută pe elevi acest mod de gândire din cadrul unei dezbateri. „Înțelegi și partea adversarului, cum…
Vezi articolul