3.500 de profesori din sistem vor fi formați pentru a deveni creatori de resurse educaționale deschise în programul CRED, anunță Maria Manea, secretar de stat în Ministerul Educației

33.826 de vizualizări
Foto: ISMB
Formarea a 3.500 de profesori pentru a deveni creatori de resurse educaționale deschise va fi o nouă direcție pe care va continua programul CRED, potrivit declarației făcute de secretarul de stat din Ministerul Educației, Maria Manea. Aceasta a spus că o altă componentă care va fi dezvoltată în viitorul apropiat va fi formarea directorilor și a inspectorilor pentru abilitare curriculară.

Declarațiile au fost făcute la conferința Vaccinare și testare pentru învățare, din cadrul campaniei naționale, la Pitești, în județul Argeș.

Maria Manea: „Cel mai cunoscut proiect al Ministerului Educației este proiectul CRED, pentru că acoperă cel mai mare grup țintă de profesori. Și aici voi spune că lucrurile nu sunt întotdeauna, de fapt nu sunt niciodată perfecte, sunt perfectibile – vă spuneam că am constituit o serie de grupuri de lucru la minister. Doamna Merima Petrovici, managerul de proiect, a spus așa: Ne mai rămân niște bani din proiectul CRED, haideți să vedem în baza cărei nevoi îi putem folosi. Mai mulți colegi din Ministerul Educației au venit cu niște fișe-concept și am selectat, prin hotărârea domnului ministru, care să fie cele două direcții către care vom merge în CRED.

Prima dintre ele este aceea a unei activități în care se presupune formarea a 3.500 de profesori din sistem în a deveni creatori de resurse educaționale deschise. De ce? Pentru că noi avem multe resurse educaționale deschise, dar foarte puține care se înscriu de fapt în ceea ce înseamnă resurse educaționale deschise de calitate. Și atunci trebuie să formăm o elită a profesorilor capabili de a deveni creatori de resurse educaționale deschise care să multiplice în cascadă cunoașterea, știința, priceperea și celorlalți colegi. A doua acțiune va merge în direcția formării directorilor. După ce se va termina concursul de directori, se presupune că toamna ar fi cel mai rezonabil moment în care vom putea face asta, după titularizare, definitivat, examene naționale, concursul de directori.

Odată finalizat concursul de directori, vor putea să participe la formarea de abilitare curriculară, pentru că profesorii în CRED au fost formați pe abilitare curriculară și directorii sunt cei care merg în asistență la profesorii formați pe abilitare curriculară, dar ei nu au fost formați. Vom merge în direcția formării directorilor și încercăm și pe cea a inspectorilor școlari care fac inspecțiile de specialitate. Aceste două aspecte în CRED, pe care să le urmăriți”.

CRED este cel mai mare proiect al Ministerului Euducației – în valoare de 42 de milioane de euro, care presupune formarea a 55.000 de profesori (15.000 din învățământul primar și 40.000 dimn cel gimnazial).

Secretarul de stat Manea a anunțat la Dâmbovița că până acum au fost formate în acest program 35.223 de cadre didactice.

Săptămâna trecută Maria Manea a mai anunțat că peste 28 de mii de profesori vor fi formați într-un nou proiect cu finanțare europeană, numit PROF. Vor fi modificări fundamentale în modul în care se face formarea inițială și formarea continuă a cadrelor didactice, a spus oficialul.

Maria Manea a mai spus că proiectul de 28 milioane de euro pleacă de la faptul că formarea cadrelor didactice este deficitară și că Ministerul Educației este într-un grup de lucru la nivel european, grup care până anul viitor va crea un cadru comun la nivelul Uniunii pentru stabilirea normativelor de formare inițială și continuă a cadrelor didactice.

Foto: ISMB


9 comments
  1. Eu am devenit expert RED în urma participării la selecție, nu sunt autor de manual, sunt profesor obișnuit. Formarea inițială pentru realizarea de resurse a fost la standarde ridicate, eu îmi elaboram resursele pe care le utilizam în activități și înainte de pandemie, dar după formare am ajuns la un nivel superior. Eu CRED în acest proiect. Profesorii vor avea acces la o colecție bogată de resurse, nu va mai putea spune nimeni că nu are cu ce.

  2. Eu am mai multe specializări. Am fost eliminată după trei întâlniri că nu fac parte din grupul țintă, că anul acesta nu sunt profesor la o disciplină în care sunt licențiată. Cursul pare ok, deranjant e că nu fac selecția corect din start .

  3. Bună seara. Personal, aş dori să particip la cursurile de formator de conţinut curriculara. Actualmente, lucrez la un manual interdisciplinar, de educaţie umanistă, în Livresq. Cum şi unde mă pot înscrie? Adresa mea de mail: elena_dragu2006@yahoo.frMulţumesc. Astfel, verificăm şi dacă lucrurile funcţionează, nu?

  4. Acest proiect CRED este o mare porcărie prin care guvernul împreună cu miniștrii educație aruncă banii la gunoi. Cei care predau sunt pile politice care citesc după foi tot felul de prostii și aberații în schimbul unor sume fabuloase. Cu acei bani ar putea să asigure cele necesare în școli, dar la cât de incompetenți sunt ……

  5. Bani aruncați în vant sau mai bine zis spălați ! Mai bine dați banii la cercetare .La medicina pentru dotare spitale cu aparatura moderna de ultimă generație ,creare posturi de medici ,o linie moderna de ultimă răcnet pt. creare de vaccinuri la Cantacuzino (cu ce sa lucreze oamenii aceia daca au tehnologie din 70) ,la Eli ,la Pitești pt cercetare în hidrogen etc.Nu tot aruncați banii (spălați) .

  6. Despre proiectul CRED am rețineri privind selecția cadrelor didactice pentru elaborarea de materiale curriculare. A se vedea faptul că, în etapa actuală, la selecția dosarelor pentru experții ce urmează a elabora materialele, în cadrul proiectului, au fost admiși exclusiv autorii de materiale curriculare a căror colaborare cu ministerul este o primă condiție de admitere. Așadar, dacă ești de-ai lor ai acces, dacă nu … „principiul noi între noi” este sfânt.

    1. Da, adevărat!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Școala pe repede înainte. Elevii români raportează printre cele mai mari scăderi, în rândul țărilor membre și candidate OCDE, în ceea ce privește sprijinul primit de la profesori în procesul de învățare. Diferențe majore 2012-2022 în cazul profesorilor care explică „până când lecția este înțeleasă” – analiză pe baza datelor PISA

Procentul elevilor români de 15 ani care spun că profesorii le explică o lecție până când aceasta este înțeleasă cum trebuie este sub media internațională, și cunoaște una dintre cele…
Vezi articolul

Caietul Alexandrei – liber la descărcat gratuit: fișe de lucru pentru copii cu cerințe speciale făcute de fetița de clasa a IV-a

„Caietul Alexandrei” este de astăzi disponibil gratuit pentru orice profesor care lucrează la clasă cu copii cu CES (cerințe educative speciale). Centruldeautism.ro a publicat fișele pe care le-a făcut o fetiță de numai…
Vezi articolul

Material susținut de Samsung Electronics Romania

L.C.D – noul concept propus profesorilor și directorilor care vor să facă școala mai atractivă pentru elevi și să le dea posibilitatea să-și afișeze creațiile într-un mediu educațional, ca alternativă la rețelele sociale / VIDEO

Avizierul electronic poate face mult mai atractivă școala, spun specialiștii în soluții digitale pentru Educație de la Samsung. În sprijinul profesorilor și directorilor de școli aceștia aduc un concept nou,…
Vezi articolul

VIDEO Un profesor bun creează emoție, își construiește curriculumul în funcție de elev, nu îl reproduce: Ne aducem aminte ce emoție trăiam la o lecție pe care ne-o preda un profesor extraordinar. Acea trăire te motivează atât de tare, încât uneori îți alegi cariera așa, spune profesorul și psihologul Mircea Miclea

Mircea Miclea, profesor de științe cognitive aplicate la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, cercetător și psiholog, a enumerat patru lucruri pe care profesorii trebuie să le știe atunci când predau: „Un…
Vezi articolul