Copiii de nicăieri: 70.000 de elevi așteptați la școală în 2017 și 2018 nu s-au mai înscris în clasa pregătitoare

8.623 de vizualizări
FOTO: pixabay.com
Școala a pierdut urmele a 70.000 de copii, în doar doi ani. Atât este diferența între numărul copiilor născuți în 2011 și 2012 și numărul celor care au devenit apoi elevi, în anii școlari 2017-2018 și 2018-2019. Potrivit datelor de la Institutul Național de Statistică, clasa pregătitoare – deși obligatorie – scapă de la înscriere o treime de generație. Una dintre explicații ar putea fi emigrația, dar nimeni nu știe ce se întâmplă cu ei, în realitate.

În 2011 s-au născut copiii care au ajuns anul trecut (2017) la vârsta clasei pregătitoare, acum fiind deja în clasa I. Pentru că învățământul este obligatoriu de la 6 ani, toți copiii (cu foarte mici excepții) merg la școală la această vârstă. Dacă la naștere, generația 2011 număra 196.242 persoane, potrivit INS, în 2017 această generație mai avea 186.394 de copii. Cu 9.848 de copii mai puțin.

La școală, în anul 2017-2018, în clasa pregătitoare s-au mai înscris 156.170, potrivit datelor INS. Reiese de aici că numai puțin de 30.224 de copii nu sunt la școală, deși școala este obligatorie.

În total, dacă e să luăm ca reper anul nașterii acestor persoane, rezultă că nu se știe nimic despre circa 40.000 de copii din generația născută în 2011. Asta înseamnă 20% din acea populație, adică unul din 5.

Povestea se repetă și pentru generația 2012.

În 2012 s-au născut copiii care anul acesta (2018) au intrat în clasa pregătitoare. La momentul nașterii generația număra 201.104. Populația în vârstă de 6 ani în 2018 este de 182.842. O diferență de 18.262 de copii. Dintre ei, la școală în clasa pregătitoare, în anul școlar 2018-2019, s-au mai înscris puțin peste 171.000 de copii (*date provizorii), potrivit răspunsului Ministerului Educației la solicitarea Edupedu.ro. Cu 10.000 de copii mai puțini față de așteptări.

Diferența față de anul nașterii ar fi de peste 28 de mii de copii care, în loc să intre în învățământul obligatoriu la această vârstă, nu se regăsesc nici pe listele școlilor și nici în alte evidențe ale statului.

În total sunt aproximativ 70 de mii de copii lipsă, asta înseamnă cât populația unui oraș ca Alba Iulia.

Unde ar putea fi?

O ipoteză ar fi că au emigrat împreună cu familia. Numai în ultimii 4 ani, peste 1 milion de români au fost înregistrați ca emigranți temporari de către autorități, potrivit datelor INS. Statisticile ONU susțin că fenomenul migrației înseamnă 3,7 milioane de români care trăiesc acum departe de țară. Banca Mondială, pe de altă parte, vorbește într-un studiu dedicat migrației românești despre 3 până la 5 milioane de emigranți.

FOTO: pixabay.com


3 comments
  1. Ii mai tin la gradi sau acasa un an.
    Unii copii fac de doua ori grupa mare la gradi de frica ca nu fac fata la clasa zero.
    Parintii uneori nu-i inscriu in clasa I nici dupa varsta de 8 ani pe motiv ca sunt nedezvoltati, ca sa nu faca efort.
    Pe vremea bunicilor lor, in anii ’50 scoala incepea la 8 ani si familia a considerat ca, daca bunicii au facut scoala asa, de ce nepotii sa inceapa cu doi ani mai devreme?

  2. 18.278.496. numărul de alegători înscriși pe listele permanente , poți scădea din ei liniștit 5 milioane care is doar pe lista probabil 2-3 milioane morți de mult. Iar restu nici nu mai știu unde e Romania. La ora actuala nu cred ca mai suntem 15 milioane de persoane in Romania care in ultimele 12 luni am fost măcar 6 luni intre granițele tari .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Apel al Ministerului Educației către partenerii din mediul de afaceri și organizații să contribuie la „adaptarea către noile tendințe” prin pachetul de competențe pe care România îl va transmite Comisiei Europene, anunțat de secretarul de stat Florian Lixandru / Plus o hartă interactivă a proiectelor din școli și posibilitatea de scalare a celor mai bune prin linii de finanțare din PNRR

O hartă interactivă cu proiectele tuturor școlilor, precum și dotarea laboratoarelor de informatică din liceele tehnologice și liceele agricole, crearea de ateliere de practică digitalizată, în cadrul Programului Național de…
Vezi articolul

Scoaterea Informaticii de la BAC generează reacția dură a celor mai bune universități: scrisoare către Andronescu de la profesorii de Informatică din Consorțiul Universitaria

Scoaterea informaticii de la bacalaureat – așa cum prevede viziunea pe educație lansată de Ecaterina Andronescu – generează reacția dură a celor mai bune universități*. Profesorii de informatică din Universitatea…
Vezi articolul

INTERVIU Patricia Benea, proaspăt absolvent de master în psihologie, nota 10 la Titularizare 2021, viitor consilier școlar suplinitor pentru că nu există posturi: În facultate nu am interacționat cu profesori care să vorbească despre acest examen, nu cred că e în zona lor de interes

La 23 de ani, Patricia Benea a absolvit Facultatea de Psihologie și un master în consiliere și dezvoltare la Cluj, iar anul acesta a susținut pentru prima dată examenul de…
Vezi articolul

Triaj epidemiologic – ce înseamnă, cine îl face și ce boli au descoperit medicii anul trecut, după vacanța de iarnă

Triajul epidemiologic în școli și grădinițe este, teoretic, un consult sumar al copilului pentru supravegherea stării de sănătate în colectivități. Acesta se practică după fiecare vacanță școlară în creșe, grădinițe,…
Vezi articolul