ABUZ Ministerul Educației dezvăluie către presă identitatea unor copii aflați în situații extreme, inclusiv a minorului care ar fi fost agresat de două ori la Școala Nicolae Titulescu

5.962 de vizualizări
Cum arată documentul „anonimizat” de Ministerul Educației (anonimizat de Edupedu.ro)
Ministerul Educației a comis un abuz, vineri, la adresa minorului care ar fi fost agresat sexual, de două ori, la Școala Gimnazială „Nicolae Titulescu” din București, dar și la adresa unui alt elev al acestei unități de învățământ. Instituția guvernamentală a transmis jurnaliștilor care au solicitat informațiile o sinteză a controlului desfășurat la această școală, document în care numele persoanelor menționate în text – inclusiv numele și alte date privind elevul care a fi fost agresat, dar și ale unui alt elev, reclamat pentru „acțiuni agresive și jignitoare” – sunt acoperite cu bandă neagră. Însă aceste date nu sunt anonimizate în documentul ministerului, așa cum este normal pentru protejarea datelor personale: o simplă selectare a textului, într-un document editabil, dezvăluie numele acoperite, deci și identitatea minorilor, în special a minorului aflat într-o situație extremă.
  • Identitatea celor doi copii este dezvăluită într-un document în care se cere chiar sprijin pentru aceștia, „în vederea prevenirii stresului posttraumatic și a riscului de marginalizare sau excludere socială, facilitând astfel integrarea socială și culturală a minorilor în mediul școlar”.

Toate datele acoperite cu bandă neagră în documentul transmis de Minister către presă – numele elevului împotriva cărora ar fi fost ținta abuzurilor, clasa acestuia, numele altui elev, numele directoarei, numele persoanei care a transmis reclamații în acest caz, persoanele care semnează documentul în numele Ministerului Educației / Direcția Generală Juridică și Control – pot fi astfel aflate de către oricine, în cazul în care documentul ajunge, în varianta transmisă de minister, către publicul larg.

Este suficient ca segmentele acoperite să fie mutate într-un document editabil și selectate pentru editare, caz în care informațiile apar în întregime, ca text selectat. Iar acele date sunt protejate nu doar „pentru că așa cere GDPR”, anume pentru protecția generică a datelor personale: situația este agravantă deoarece este vorba despre identitatea unui copil care poate deveni, astfel, expus altor abuzuri, dar și ale celui acuzat de comportament agresiv (al cărui nume apare atât cu inițiale, cât și întreg).

  • Documentul Ministerului Educației a fost transmis nu doar Edupedu.ro, care a solicitat aceste informații, ci și altor jurnaliști și instituții media, inclusiv televiziuni, care au înaintat solicitări similare și care au acordat o atenție semnificativă cazului Titulescu în ultimele două săptămâni.

Edupedu.ro a decis să nu publice integral documentul transmis de Minister, în versiunea primită. Sumarizăm mai jos, ideile principale, iar la final publicăm o versiune editată, menită să protejeze datele anonimizate:

  • Menționăm că documentul a fost publicat de Minister în momentul în care presa aștepta alte informații întârziate, anume cele legate de rezultatele simulării pentru Bacalaureat 2024.
Ce spune sinteza transmisă de Ministerul Educației:
  • Că, în cazul incidentului reclamat în iunie 2022, directoarea nu a sesizat Comisia pentru prevenirea și eliminarea violenței și nu a informat ISMB, Direcția pentru protecția copilului (DGASPC Sector 1), Poliția sau alte autorități, încălcând astfel mai multe prevederi legale
  • Că, în cazul incidentului reclamat în decembrie 2023, directoarea a sesizat Comisia pentru prevenirea și eliminarea violenței, dar nu au fost identificate dovezi că incidentul a fost raportat ISMB sau către Serviciul Siguranță Școlară. Tot în acest caz, sinteza acțiunii de control spune că directoarea „a dezinformat ISMB cu privire la existența cazurilor de bullying și violență (…)” și ”nu a sesizat” DGASPC Sector 1, Poliția sau alte autorități, cu privire la acest al doilea presupus abuz sesizat
  • Că, la ISMB, nu au fost identificate înscrisuri că presupusele abuzuri ar fi fost reclamate la Inspectorat de către petentă sau de către conducerea Școlii Titulescu  
  • Că în octombrie 2022 la ISMB a fost înregistrată o petiție a unor părinți din clasa din care făcea parte și elevul agresat, în care era reclamat comportamentul altui elev (menționat cu inițiale). Sinteza menționează că printre semnatarii acelei petiții nu se afla și petenta în cele două cazuri de agresiune, „elevul reclamat fiind presupusul agresor al minorului”.

Documentul Ministerului precizează că ISMB s-a autosesizat în acest caz și a format o echipă de control, demarând o cercetare disciplinară față de directoare.

Iar sinteza propune, în urma acestui control, ca măsuri la nivelul Ministerului Educației:

  • Să fie sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 1, pentru neglijență în serviciu
  • Să fie monitorizată unitatea de învățământ, „în vederea asigurării unor servicii de consiliere și sprijin psihologic”
  • Să fie solicitat, către Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională, a unor servicii de consiliere și sprijin pentru cei doi elevi menționați în document,

Scopul acestui sprijin, menționat în documentul în care identitatea minorilor este dezvăluită jurnaliștilor, este: „în vederea prevenirii stresului posttraumatic și a riscului de marginalizare sau excludere socială, facilitând astfel integrarea socială și culturală a minorilor în mediul școlar” 

Măsuri propuse pentru ISMB:

  • Să monitorizeze activitatea managerială a directorului de la Școala Gimnazială Nicolae Titulescu
  • Să evalueze anual activitatea managerială a conducerii acestei școli
  • Să includă școala în graficul unei inspecții generale a ISMB
  • „Obligativitatea efectuării cu celeritate a unor activități de control cu privire la toate cazurile de violență / bullying raportate la nivel conducerii Inspectoratului Școlar al Municipiului București”
  • Să realizeze un registru unic de evidență a audiențelor și o procedură privind organizarea audiențelor

Măsuri pentru Școala Gimnazială „Nicolae Titulescu”:

  • Personalul școlii, elevii și părinții să fie informați cu celeritate în legătură cu procedura privind managementul cazurilor de violență
  • Să fie întocmit un plan de prevenire și intervenție în cazuri de violență

Documentul detaliat (anonimizat):


7 comments
  1. Domnule Marin Pseudonim, cine a zis ca acel copil presupus violator nu trebuie protejat? Toate regulamentele știu că trebuie protejat și el, toți lucrătorii in servicii pentru elevi, toți juriștii, toți criminaliștii și criminologii și mulți părinți, multi directori și profesori. Dacă ne gândim, directoarea chiar l-a protejat din 2022. Pentru prietenul care vă întreabă.
    Vorbim despre ce trebuie? Sau despre ce abuz tocmai a comis ministerul asupra ambilor elevi, și în special asupra copilului agresat, care, între cei doi, e CEL MAI EXPUS LA RISCUL de a fi în continuare umilit, abuzat, discriminat, etc..
    Aceasta neglijență cu urmări incalculabile se poate rezolva deocamdată cu schimbarea identității copilului abuzat și a familiei lui, ministerul să se simtă (bat câmpii!) și să se ajute cu statul să îi relocheze familia, să le și găsească job-uri undeva în țară unde copilul va avea șanse nu doar la educație-în-liniște dar și la servicii psihologice intensive luni de zile și monitorizare timp de ani. In doi ani va reieși la iveală totul din terapie (inclusiv pentru elevul agresor) și mărturia copilului suferind va fi girată de consilier cu semnătură, ca probă în dosarul penal. Desigur că toți vor fi audiați și toate chat-urile luate la bani mărunți. Asta nu înțeleg directorii- că furia de nedreptate a unor părinți (sentiment absolut normal când tu știi și alții neagă, ca în filmul cu Jodie Foster când își pierduse copilul in avion), aceasta furie va duce în mod natural părintele cu un dosar în mână la parchet – un gest absolut normal și legitim la așa țară ca Ro. Căci gradul de civilizare a unei țări stă în modul cum îți tratezi copiii, zicea un proeminent umanist.
    Cat despre singurătatea familiei victimei până își regăsește liniștea….îi suntem alături. Cum i-am fost și Simonei.

  2. Parintele copilului acuzat pe nedrept ,copilul de numai 12 anide asemenea , pentru viol , abuz sexual etc., nu vorbim de prostii sau îmbrânceli la școală, sau că a devenit agresiv cu copiii dupa ce îl strigau violatorul pe holuri. Pe ei cine mama naibii îi mai protejează….???
    întreb pentru un prieten care e în aceeași situație.

  3. Cu respect moderat, delirati.
    “segmentele acoperite cu banda neagra…mutate intr-un document editabil..” De-a dreptul parapsihologie…clarviziune, s.a.m.d.

  4. Lipsa implementării acestui GDPR face și va face mari daune, din păcate. Știți și ce adrese @teMiriCe.com folosesc școlile, zici că sunt persoane, nu instituții.
    Să pună dom’le un parc de servere și să integreze tot, chiar și cele mai mici școli din țară și de la țară. Faceți măi, ministreselor, școlile să înceapă odată să comunice în scris cu părinții, să comunice regulamente, invitații la ședințe, note in timp real (in lipsa catalogului electronic) tot.
    Acei părinți din clasa bietului copil știau multe dar vedeți bine că nu aveau cui să spună în școală cât să spere la vreo rezolvare, la vreo prevenție.
    Aduceți, dom’le, în școală studenți în anul 3 la psihologie, la asistență socială, o să vedeți că știu foarte bine să monitorizeze situații, in parteneriat cu universitățile, nici un decan nu vă va refuza, e win-win, își fac și ei o lucrare de licență pe ceva real.
    Gata cu profu’-zeu la catedră (înfuriat că e deranjat de prezențe adulte in clasă), aduceți în clase, săli de sport și 2 studenți la educație fizică, să îi învețe fair-play-ul pe copii, că se pare că mentoratul le miroase urât unor profesori. Îi puneți să semneze non-disclosure agreement și cine greșește plătește, că orice student are 18 ani măcar.
    Numai să vreți, doamnelor ministrese in educație, muncă, familie. Că de luna martie e cazul, ca niște doamne, să faceți onoare cauzelor servite, nu asemenea … Cu excepția doamnei Odobescu nu merită nici o ministră mărțișor de la mine.

    1. Parca ar fi circ ce spuneți aici.Amestecam mere cu pere?Facem ghiveci ca de asta a ajuns învățământul unde a ajuns.Daca îți vine unul de la o particulara care nici sa scrie corect nu știe e clar ce psihologie face studeantul. Habar nu aveți ce vorbiți.
      Stiti vorba aia:Dacă tăceai filosof rămâneai?
      Nu aveți de unde,ca sunteți supărat pe zeitatile de profesori care trebuie puși cu nasul în țărână. Din păcate astfel de acțiuni pun cu nasul în țărână elevul,lui ii taiati craca de sub picioare.El este marele “beneficiar” al inovațiilor celor ca tine.Stii care e tragedia?Chiar dacă ti-as desena ce vreau sa iti spun tot nu ai pricepe.De ce?Pentru ca întâi ai nevoie de terapie,apoi de un upgrade a IQ-ului (cred ca încă mai cauta Neuralink voluntari,puteți încerca acolo) și apoi mai vorbim.

  5. Wow Ioano mergi din greseala in greseala. Da tu Ioana Lazar ce naiba toti stim ca tu instrumentezi totul, toti stim ca Dna Toma nu iese din cuvantul tau, cu totii stim ca tu conduci Directia juridic impreuna cu latinfudiarul ala din Cosmopolis Petru Ciocoi, asta e vezi daca te crezi jurista lu peste.

  6. Buna seara,
    Atât Ministerul cât și inspectoratele școlare nu respecta deloc Regulamentul GDPR. Se trimit listele elevilor calificați la olimpiade către toate unitățile de învățământ, la fel se procedează și in cazul elevilor cu nevoi speciale care susțin examenele naționale. Tabelul centralizator al acestor elevi este trimis către toate școlile. Niciodată nu se transmit mesajele individual, ci la grămadă! Adevărul este că statul nu respectă niciodată regulile!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Noul coronavirus SARS-Cov-2 nu a fost eradicat – așa justifică Ministerul Educației un proiect de ordonanță de urgență pentru decontarea de tablete și laptopuri pentru elevi, studenți și profesori din fonduri europene, în condițiile din starea de alertă / „Neadoptarea de urgență ar duce la nerambursarea cheltuielilor”

Fundamentarea unui proiect de ordonanță de urgență care vrea să modifice o altă ordonanță de urgență este construită de specialiștii din Ministerul Educației în jurul expresiei „noul coronavirus nu a…
Vezi articolul

Buzau: 10 clase de învățământ dual au fost înființate ca urmare a solicitărilor mediului de afaceri. Elevii din școlile duale beneficiază de bursă de 300 de lei lunar la care se adaugă o bursă de la compania la care fac practica, masă, cazare

Zeci clase de învățământ profesional în sistem dual – cu practica la companii – au fost înființate pentru anul școlar următor, la solicitarea agenţilor economici, a anunţat conducerea Inspectoratului Şcolar…
Vezi articolul