Academia Română și modernizarea școlii românești: Reducerea teoriei în favoarea deprinderilor practice e periculoasă. Ideea că memoria nu trebuie cultivată în şcoală, greşită

440 de vizualizări
conducătorii de doctorate
Foto: Pixabay.com

Presiunea prin care se cere eliminarea sau reducerea drastică a teoriei în favoarea susţinerii deprinderilor practice în învăţământul preuniversitar are un grad mare de periculozitate, presiunea prin care se cere reducerea numărului de ore de la disciplinele umaniste şi de ştiinţe sociale este, de asemenea, lipsită de realism şi de previziune pentru viitor, iar ideea reducerii orelor de istorie cu scopul asigurării educaţiei globale şi pregătirii viitorilor „cetăţeni europeni” este absurdă, pentru că identitatea europeană nu se poată obţine prin distrugerea identităţilor naţionale, consideră Academia Română, transmite News.ro.

Academia propune un set de măsuri care ”să stabilizeze şcoala românească şi să-i confere perspective bune de dezvoltare, fără a ceda în faţa unor presiuni conjuncturale, derivate dintr-o percepţie pripită asupra schimbărilor din societatea contemporană şi lipsită de o analiză profundă şi riguroasă”. Reprezentanţii Academiei afirmă că deşi digitizarea devine tot mai mult o metodă universală de viaţă şi un mod de a acţiona în toate domeniile, omul modern nu poate trăi şi acţiona în viaţă fără cunoştinţe lingvistice, istorice, geografice, etnografice, filosofice, etice . Ei combat ideea conform căreia memoria nu trebuie cultivată în şcoală şi că elevii nu au nevoie de cunoştinţe, ci de metode de aplicabilitate practică, pe care o consideră complet greşită.

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

SRI racolează viitori angajați în sediul Facultății de Litere de la Universitatea din București. Mai mulți studenți au primit broșuri cu mesajul „căutăm continuu ofițeri (…) suntem interesați în a selecta psihologi, lingviști, juriști, personal medical, personal logistic, financiar“ – FOTO

Mai mulți studenți ai Universității din București (UB) au primit astăzi pliante despre cariere în Serviciul Român de Informații (SRI) în culoarul principal al Facultății de Litere. Acestea au fost…
Vezi articolul

An școlar 2025-2026. Continuitate pentru profesorii cu rezultate sub 7 la Titularizare, cu sau fără Definitivat. Cererile se depun la școală, în zilele de 15 și 16 aprilie 2025

În zilele de 15 și 16 aprilie, profesorii pot depune la școală cererea pentru prelungirea contractului de muncă pe perioadă determinată, potrivit metodologiei-cadru de mobilitate pentru anul școlar 2025-2026. Este vorba despre cadrele…
Vezi articolul