AdFaber: Online, elevii sunt mai atenți și mai implicați în ceea ce se predă. Este important modul în care organizezi cursurile – Parteneriat Edupedu.ro

413 vizualizări

Educația este unul dintre domeniile în care efectele crizei de la nivel global se resimt puternic. Cursurile școlare sunt suspendate pe o perioadă mare de timp, iar cluburile educaționale private au fost nevoite să adopte aceeași măsură, totul pentru protejarea copiilor și combaterea virusului.

Nevoia de a oferi în continuare resurse educaționale elevilor, a determinat profesorii și educatorii să adopte, cu ajutorul tehnologiei, noi metode de predare. Fie că vorbim de materiale transmise în format electronic, tutoriale, videoconferințe sau testări online, educația este acum mai integrată cu tehnologia ca niciodată.

Unul dintre cele mai cunoscute cluburi de programare pentru copii din România, Code School Clubs, s-a adaptat situației actuale și oferă în premieră cursanților săi o metodă inedită de predare. Cursurile au loc acum online, locul în care trainerii le dau întâlnire cursanților în fiecare weekend, în cadrul unor sesiuni interactive de lucru, live.

programare

Deși cursanții aveau și înainte de această criză suport de curs și acces la cursuri înregistrate, clubul a încercat și a reușit replicarea experienței de învățare din viața reală, experiența de învățare de la club. Primită cu entuziasm de către copii, noua metodă de predare s-a dovedit a fi la fel de eficientă, pentru ca tehnologia ușurează mult situația și facilitează comunicarea prin instrumentele pe care le oferă.

Păstrând aceeași structură ca până acum, cursurile Code School Clubs sunt adaptate nivelului de înțelegere al fiecărui copil. De la mic la mare, de la începător la avansat, copiii se familiarizează cu computerul, învață primele noțiuni de programare, creează primul website cu ajutorul HTML și CSS, fac mici automatizări sau proiecte de robotică cu Arduino sau aplicații pentru smartphone în AppInventor. În același timp beneficiază de suport pentru lecțiile de la școală lucrând pentru o mai bună înțelegere a limbajului de programare C++, dar și dezvoltarea cunoștințelor și stăpânirea unor limbaje mai avansate de programare precum Python sau Java.

Mutarea cursurilor de programare în mediul virtual a reprezentat o provocare pentru noi, de care se bucură acum în special cursanții noștri. Copiii s-au adaptat surprinzător de bine la această schimbare, iar acest lucru reprezintă o dovadă clară a faptului că noua generație are abilitatea de a se adapta rapid la nou, la schimbare, când vorbim de tehnologie. Învățatul de acasă vine și cu beneficiul unei atenții dedicate la ce se predă dar și o interactivitate individuală mai mare, ce poate fi mai ușor cuantificată.’’ spune Alin Chiriac, fondatorul Code School Clubs.

În această perioadă în care tot mai multe afaceri au diminuat activitatea iar angajații sunt trimiși în șomaj tehnic, clubul de programare a crescut ca număr de cursanți și sunt zile în care se derulează și trei cursuri în paralel cu grupe și traineri diferiți.

Succesul realizării cu succes a unui club online constă în lucru de echipă, în capacitatea membrilor de a învăța și de a se adapta ușor condițiilor date, dar și de experiența lor de lucru.

În cazul Code School Clubs, pentru ca vorbim de traineri obișnuiți cu lucrul la distanță, care comunică și rezolvă probleme remote, tranziția a fost simplă și relaxată. Trecerea s-a făcut mai intai pentru clubul din București și a fost extinsă și către celelalte cluburi din țară.

Trecerea la cursurile online s-a realizat în doar 4 zile pe baza unor proceduri interne clare: după ce s-a rezolvat partea de logistică și s-a pus la punct modul de predare dar și tehnic cum vor functiona lecțiile, s-a definit o procedura de lucru pentru care s-a făcut un training pentru toți cei implicați: cursanți, părinți, traineri și suport tehnic.

Au urmat apoi cateva teste individuale cu o parte din cursanți și organizarea recurentă a cursurilor.

Primul weekend a fost de acomodare, iar acum totul este deja natural.

Deja lucrăm cu ei ca și cum ar face asta dintotdeauna. Cei mici au nevoie inițial de susținere și din partea părinților, însă după primul curs, cu ajutorul nostru ei au devenit cei mai implicați. Deși se lucrează în grup, se verifica fiecare eroare și se răspunde individual la fiecare întrebare. Durează și se lucrează mult, însă marele beneficiu este că elevii sunt atenți la fiecare întrebare și răspuns, iar de multe ori chiar cursanții sunt cei care au ocazia să identifice o eroare a unui coleg sau să răspundă la o întrebare adresată”, a declarat Diana Stan, Head Trainer Code School Clubs.

După trecerea la cursuri live susținute online, numărul copiilor care participa la club a crescut, majoritatea cursanților noi venind din recomandările copiilor care deja participă la cursuri.

Mai mult, de cursurile Code School Clubs beneficiază acum și copii români ce locuiesc în alte țări precum: Franța, Italia, Spania, UK, USA sau Canada.

De 5 ani, peste 6000 de copii au beneficiat de cursuri de programare de calitate și activități practice Code School Clubs, sub atenta îndrumare a unor traineri dedicați, care nu doar predau, ci practică, lucrează în domeniul IT.

Mai multe informații despre cursurile Code School Clubs găsiți pe https://codeschool.adfaber.org/ sau pe pagina de Facebook Code School Clubs.


1 comment
  1. Cred ca e o gluma articolul asta nu ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Am fi ipocriți dacă nu am recunoaște că este o vânătoare după bursele de merit, spune directoarea Raluca Răducanu: Am avut părinți și elevi care au venit și au spus că profesorul i-a dat o notă mică elevului și i-a stricat media, deci nu mai poate lua bursă

Raluca Răducanu, directoarea adjunctă a Liceului Teoretic Jean Monnet din Capitală, a declarat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că „am fi ipocriți dacă nu am recunoaște că este o vânătoare” după…
Vezi articolul

Profesorii pot decide cu câte note încheie media anuală, după eliminarea obligativității tezei, propune ministerul Educației / Trebuie să aibă anual cel puțin trei note peste numărul de ore alocat săptămânal disciplinei în planul-cadru de învățământ, potrivit unei propuneri aduse ROFUIP, în urma schimbării structurii anului școlar -Surse

Noua structură a anului școlar din toamna aceasta în 5 module și 5 vacanțe, dar și eliminarea obligativității tezelor (care erau evaluări semestriale scrise) aduc modificări în modul de calculare…
Vezi articolul

Profesorul Liviu Papadima, despre subiectele la limba română de la simularea Evaluării Naționale 2024: Verifică algoritmi pe care copiii îi deprind cu ajutorul meditatorilor, decât să intre în esența problemei, să fie capabili să înțeleagă ce citesc și să se exprime logic

Profesorul Liviu Papadima, pe al cărui text „Pisica mea în sala de lectură” l-au avut de analizat elevii la proba de limba română la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, crede…
Vezi articolul

Regulament licee pedagogice. Mircea Bertea, președinte al Asociației liceelor de profil: Colegii sunt nemulțumiți de forma în care acest regulament a fost propus de Ministerul Educației. Sperăm să-l putem îmbunătăți

Mircea Bertea, președinte al Asociației Naționale a Colegiilor și Liceelor Pedagogice din România și consilier onorific al ministrului Daniel David, a declarat că a avut o întâlnire online „cu toate liceele…
Vezi articolul