Al doilea satelit românesc construit de elevi, ROM-3, a ajuns pe orbită și este operațional. „ROM-3 a înfruntat cu succes gerul cosmic, a depășit momentul dificil din lansator”, spune unul dintre elevi

2.535 de vizualizări
Foto: Echipa Romspace – Alex Peticaru, David Ghiberdic, Filip Bușcu, Alex Unteșu
ROM-3, al doilea satelit românesc construit de elevi, a ajuns pe orbită și este operațional, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. „A transmis deja pachetul de date de identificare. După câteva zile pe care le va folosi pentru a-și regenera energia cu ajutorul energiei solare, satelitul va începe să transmită conform misiunii”, se arată în comunicat.
  • Luni, 28 noiembrie, la ora 11:25, Alba Orbital a făcut a doua încercare de a deschide lansatorul și a reușit. ROM-3 a fost lansat pe orbită și în acest moment este operațional, potrivit sursei citate.

Echipa Romspace, care a dus la capăt misiunea ROM-3, este compusă din elevii Filip Bușcu, David Ghiberdic, Alex Unteșu, Alesia Unteșu și Alex Peticaru de la Liceul Internațional de Informatică, cu participarea extraordinară a lui Alex Luchianov (deja student bursier la Massachusetts Institute of Technology, USA), conform informării.

“ROM-3 a înfruntat cu succes gerul cosmic, a depășit momentul dificil din lansator, iar acum avem pe orbită un al doilea satelit, mai mare și mai performant ca primul. Avem, de fapt, un microlaborator în care testăm tehnologiile viitoarelor noastre misiuni spațiale”, a declarat Filip Bușcu, șeful echipei Romspace de la Liceul Internațional de Informatică București.

În acest moment, ROM-3 se deplasează cu o viteză de 27.500 km/oră, la o altitudine de 540 km, și înconjoară planeta o data la o oră si jumătate. Traversează teritoriul României de două ori pe zi. Datele transmise de el pe frecvența 436.235 MHz vor fi recepționate de rețeaua mondială a radioamantorilor și prelucrate de echipa Romspace. ROM-3 (alintat Space Starling) are misiuni de observare a Pământului, de măsurare a parametrilor proprii, de măsurare a magnetismului terestru și a nivelului de radiații cosmice care lovesc atmosfera.

“Ceea ce reușesc acești copii e remarcabil. Îmi dă speranțe pentru viitorul acestei țări. Vin din urmă generații puternice, inteligente, inovative, performante. E datoria noastră, a adulților, să găsim căi de a-i păstra sau măcar de a-i întoarce în țară”, a declarat Dragoș Damian, CEO Terapia, companie care a sponsorizat proiectul ROM-3.

Comunicatul poate fi consultat mai jos:


3 comments
  1. Respect! Felicitări pentru performanță! Am încredere că sunteți voi și generațiile foastre ,speranța României! Succes!

  2. Hei, guvernul României, trezeste-te! Încurajează și păstrează acasă aceste minți luminate, nu mai încuraja doar prostia și superficialitatea. Avem elite și în sport și în științe! Premiază pe cei merituoși, ca în spatele rezultatelor obținute sta multă muncă!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Joi, 30 septembrie 2021, de la ora 15:30 la 17:30, dezbaterea "Adolescența fără filtre: importanța încrederii în sine în era social media" organizată de Edupedu.ro și Dove

Dezbatere online Edupedu.ro - Dove

Ministrul Sorin Cîmpeanu, consilierul Radu Szekely, ambasadorul Dove Cristina Dima, psihoterapeutul Domnica Petrovai, Ionela Neagoe, directorul Colegiului „Gheorghe Lazăr” din București, și Mihaela Nabăr, directorul World Vision România – discută joi, 30 septembrie, de la 15:30, despre importanța încrederii în sine a adolescenților, în era social media

Este importantă stima de sine în evoluția și rezultatele școlare ale unui adolescent? Contează încrederea în sine în dezvoltarea sănătoasă emoțional a unui tânăr? Ce impact au rețelele sociale în…
Vezi articolul

Recompense și stimulente pentru profesorii implicați, instruire cu experți din nordul Europei, formare pilotată prin masterul didactic introdus în 2020 – ce se așteaptă de la cadrele didactice și ce li propune acestora în raportul prezidențial privind educația de mediu

Activitățile legate de combaterea schimbărilor climatice și protecția mediului ar putea fi introduse în metodologia după care profesorii primesc stimulente salariale și participă la mobilități, potrivit raportului privind educația de…
Vezi articolul