Al doilea satelit românesc construit de elevi, ROM-3, a ajuns pe orbită și este operațional. „ROM-3 a înfruntat cu succes gerul cosmic, a depășit momentul dificil din lansator”, spune unul dintre elevi

2.524 de vizualizări
Foto: Echipa Romspace – Alex Peticaru, David Ghiberdic, Filip Bușcu, Alex Unteșu
ROM-3, al doilea satelit românesc construit de elevi, a ajuns pe orbită și este operațional, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. „A transmis deja pachetul de date de identificare. După câteva zile pe care le va folosi pentru a-și regenera energia cu ajutorul energiei solare, satelitul va începe să transmită conform misiunii”, se arată în comunicat.
  • Luni, 28 noiembrie, la ora 11:25, Alba Orbital a făcut a doua încercare de a deschide lansatorul și a reușit. ROM-3 a fost lansat pe orbită și în acest moment este operațional, potrivit sursei citate.

Echipa Romspace, care a dus la capăt misiunea ROM-3, este compusă din elevii Filip Bușcu, David Ghiberdic, Alex Unteșu, Alesia Unteșu și Alex Peticaru de la Liceul Internațional de Informatică, cu participarea extraordinară a lui Alex Luchianov (deja student bursier la Massachusetts Institute of Technology, USA), conform informării.

“ROM-3 a înfruntat cu succes gerul cosmic, a depășit momentul dificil din lansator, iar acum avem pe orbită un al doilea satelit, mai mare și mai performant ca primul. Avem, de fapt, un microlaborator în care testăm tehnologiile viitoarelor noastre misiuni spațiale”, a declarat Filip Bușcu, șeful echipei Romspace de la Liceul Internațional de Informatică București.

În acest moment, ROM-3 se deplasează cu o viteză de 27.500 km/oră, la o altitudine de 540 km, și înconjoară planeta o data la o oră si jumătate. Traversează teritoriul României de două ori pe zi. Datele transmise de el pe frecvența 436.235 MHz vor fi recepționate de rețeaua mondială a radioamantorilor și prelucrate de echipa Romspace. ROM-3 (alintat Space Starling) are misiuni de observare a Pământului, de măsurare a parametrilor proprii, de măsurare a magnetismului terestru și a nivelului de radiații cosmice care lovesc atmosfera.

“Ceea ce reușesc acești copii e remarcabil. Îmi dă speranțe pentru viitorul acestei țări. Vin din urmă generații puternice, inteligente, inovative, performante. E datoria noastră, a adulților, să găsim căi de a-i păstra sau măcar de a-i întoarce în țară”, a declarat Dragoș Damian, CEO Terapia, companie care a sponsorizat proiectul ROM-3.

Comunicatul poate fi consultat mai jos:


3 comments
  1. Respect! Felicitări pentru performanță! Am încredere că sunteți voi și generațiile foastre ,speranța României! Succes!

  2. Hei, guvernul României, trezeste-te! Încurajează și păstrează acasă aceste minți luminate, nu mai încuraja doar prostia și superficialitatea. Avem elite și în sport și în științe! Premiază pe cei merituoși, ca în spatele rezultatelor obținute sta multă muncă!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul “se pare că va accepta ca proba de limba română să fie de sine stătătoare” la Bacalaureat, dar pe partea de admitere la colegii “ei încă se țin tari” – reprezentantul Federației părinților, după consultările pe proiectul de lege a învățământului preuniversitar

Reprezentanții Ministerului Educației “încă se țin tari” în ceea ce privește propunerile referitoare la examenul de admitere în clasa a IX-a, la colegiile naționale, conform proiectului de Lege a învățământului…
Vezi articolul

Cum a dezinformat Ecaterina Andronescu în 2009 Guvernul și în 2019 Parlamentul: “Nu am desființat niciodată şcoala profesională!”. Școlile de Arte și Meserii au fost desființate de Ecaterina Andronescu

Ministrul Educației a cerut parlamentarilor să nu o mai acuze că a desființat școala profesională în 2009. ”Nu am desființat niciodată școala profesională, așa încât vă rog să vă opriți”,…
Vezi articolul

Doar trei țări membre OCDE organizează examinări externe la finalul gimnaziului, în vederea înscrierii la liceu. În numai două state membre au loc examene de admitere, în anumite circumstanțe – raport

Estonia, Italia și Letonia sunt singurele state membre ale Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE)  unde elevii trec printr-o formă de examinare externă, de tipul evaluărilor naționale din România,…
Vezi articolul

Instrumente digitale pentru școli și profesori ca să combată dezinformarea în rândul elevilor și să învețe competențe digitale, publicate de Comisia Europeană / În Europa, unul din trei elevi cu vârsta de 13 ani nu are competențe digitale de bază

Comisia Europeană a publicat, marți, orientări pentru profesorii de învățământ primar și secundar despre modalitățile de combatere a dezinformării și de promovare a alfabetizării digitale în clasele lor. În prezent, în Europa,…
Vezi articolul