Alianța organizațiilor studențești cere creșterea fondului de burse, bani pentru dotări în universități, subvenții mai mari pentru cămine și sprijin pentru centrele de orientare în carieră

1.099 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Creșterea fondului de burse și a subvenției pentru cămine, o subvenție pentru centrele de orientare în carieră și bani pentru îmbunătățirea dotărilor din Universități sunt printre principalele cereri ale Alianței organizațiilor studențești, în contextul pregătirilor pentru Legea bugetului de stat pe 2021, potrivit unui comunicat al organizației, preluat de Agerpres.

Principalele cerințe ale Alianței Naționale ale Organizațiilor Studențești din România (ANOSR)):

  • Creşterea fondului de burse studenţeşti, garantând creşterea cuantumului burselor și păstrarea numărului actual de bursieri;
  • Creşterea subvenţiei pentru cămine şi cantine;
  • Stabilirea unei subvenţii distincte pentru finanţarea activităţilor Centrelor de Consiliere şi Orientare în Carieră (CCOC);
  • Asigurarea gratuităţii la serviciile Bibliotecilor Centrale Universitare prin subvenţionarea abonamentului;
  • Creşterea substanţială a fondului de investiţii alocat Ministerului Educaţiei, pentru a permite îmbunătăţirea dotărilor universităţilor din România, departe de a fi comparabile cu cele europene.

ANOSR estimează că cererile sale implică o creștere a bugetului învățământului superior cu aproape 5,7 miliarde de lei, bugetul total vizat fiind de 1,0006% din PIB. 

Organizația scrie, în context, că reafirmă și “nevoia de finanțare corespunzătoare a cercetării cu 1% din PIB”.

ANOSR cere autorităților “să demonstreze faptul că educația reprezintă cu adevărat o prioritate” și țină cont că “învățământul superior suferă de o subfinanțare cronică”, dezinteresul de până acum al guvernanților față de acest domeniu reflectându-se în “performanță scăzută în comparație cu alte țări membre ale Uniunii Europene”. Anume:

  • “România se află pe ultimul loc în ceea ce priveşte procentul din produsul intern brut alocat educaţiei, în timp ce doar 25.8% din tinerii cu vârsta de 30-34 de ani au studii superioare, faţă de media europeană de 40% (…).”
  • “România se află pe penultimul loc, în faţa Greciei, la cheltuielile pe student în standardul puterii de cumpărare, iar statisticile europene arată că 38% dintre studenţii români declară că au probleme financiare moderate (…).” 
  • “Vizavi de componenta de cercetare, România, alături de Bulgaria, este un inovator modest, cu o performanţă în inovare sub 50% din scorul mediu al UE, şi se află pe ultimul loc la nivelul ţărilor UE.”

Photo 51624298 © LightpoetDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
  1. Un guvern responsabil ar trebui sa micșoreze taxele și sa înceapă sa reducă banii dați “moca”.
    Şi nu sa deschidă robinetul pomenilor încă și mai mult.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Mircea Miclea / Sursa foto: Ciprian Hord

VIDEO Mircea Miclea, despre cum se definește succesul învățării: Dacă eu la școală primesc o notă mare pentru că am reprodus două sau trei propoziții notate în caiet, treptat, eu îmi fac o teorie cum că învățarea înseamnă acest lucru – a reține 3-4 propoziții

Psihologul Mircea Miclea, fondator al școlii cognitive în psihologia românească, a explicat cum se definește succesul învățării în rândul elevilor. Invitat la Starea Nației, Mircea Miclea a spus că fiecare…
Vezi articolul
angajatori caută să recruteze studenți

România vrea să participe la Programul OCDE de evaluare a competențelor-cheie ale adulților, PIAAC. Colectarea datelor pentru testarea „PISA pentru adulți” va avea loc în 2024-2029, iar costurile estimate se ridică la 3,1 milioane de euro

România intenționează să adere la Programul pentru evaluarea internațională a competențelor adulților (PIAAC), program prin care Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) evaluează competențe-cheie ale adulților cu vârste între…
Vezi articolul
meditații în perioada în care școlile au fost închise

Profesorii care fac meditații cu elevii de la clasă vor fi verificați de Autoritatea pentru inspecție școlară, dacă sunt semnalări, “nu va funcționa principiul autosesizării” – ministrul Educației

Cadrele didactice care fac meditații cu elevii de la clasă vor fi verificate de către Autoritate Națională pentru Inspecție Școlară și Asigurarea Calității (ANISAC), „atunci când aceste situații vor fi…
Vezi articolul