Amânare grade didactice 2023. Profesorii pot depune dosarele până pe 16 octombrie, potrivit procedurii ISMB. Lista documentelor necesare

10.406 vizualizări
Foto: © Andrei Rahalski | Dreamstime.com
Profesorii care vor să amâne susținerea gradelor didactice, în anul școlar 2023-2024, vor depune un dosar la inspectoratul școlar în perioada 14 septembrie-16 octombrie, potrivit procedurii Inspectoratului Școlar al Municipiului București (ISMB). Vezi mai jos, în articol, în ce condiții pot cadrele didactice să ceară amânarea gradelor didactice și ce trebuie să conțină dosarul.
  • Conform informării ISMB, dosarul de amânare se depune la registratura ISMB în format letric sau poate fi transmis și pe adresa de e-mail: office@ismb.ro
Care sunt condițiile pentru amânarea gradelor didactice, potrivit procedurii ISMB

Gradul didactic II

„a) Cadrele didactice înscrise la examenul pentru acordarea gradului didactic II – sesiunea 2023, care „nu au putut susţine testul din metodica specialităţii şi/sau proba orală de examen datorită unor motive obiective, susţinute cu documente, şi au fost declaraţi neprezentaţi, pot solicita aprobarea pentru susținerea acestor probe în sesiunea următoare” – art. 23 alin. (5) din O.M.E.C.T.S. nr. 5561/2011;

b) Cadrele didactice care în anul școlar 2023-2024 au contractul de muncă suspendat (concediu de creștere și îngrijire copil, concediu fără plată, concediu pentru studii doctorale). Perioada de suspendare a contractului individual de muncă din inițiativa salariatului, conform prevederilor legale în vigoare, nu se consideră vechime la catedră, ci doar vechime în învățământ, în această perioadă nu se efectuează inspecții curente/speciale și nu se susțin probe de examen;”

Gradul didactic I

„a) Cadrele didactice înscrise la examenul pentru acordarea gradului didactic I, seria 2022 – 2025 ”care nu s-au putut prezenta la colocviul de admitere (sesiunea 2023) datorită unor motive obiective, susținute cu documente, și au fost declarați neprezentați se pot prezenta pentru susținerea acestei probe a examenului în sesiunea imediat următoare”- art. 34 alin.(4) din O.M.E.C.T.S. nr. 5561/2011;

b) Cadrele didactice înscrise la examenul pentru acordarea gradului didactic I, seria 2021- 2024 „admişi la colocviul de admitere, care nu au putut elabora şi depune în termen lucrarea metodico-ştiinţifică (31.08.2023), datorită unor motive obiective argumentate cu documente, pot solicita amânarea depunerii lucrării metodicoștiințifice în anul școlar următor” – art. 35 alin. (21);

c) Cadrele didactice care în anul școlar 2023-2024 au contractul de muncă suspendat (concediu de creștere și îngrijire copil, concediu fără plată, concediu pentru studii doctorale). Perioada de suspendare a contractului individual de muncă din inițiativa salariatului, conform prevederilor legale în vigoare, nu se consideră vechime la catedră, ci doar vechime în învățământ, în această perioadă nu se efectuează inspecții curente/speciale și nu se susțin probe de examen;”

Profesorii care intră în concediu de creștere a copilului

În procedură se arată că profesorii care intră în concediu de creștere și îngrijire copil sau concediu fără plată vor depune dosarul de amânare doar după ce școala emite decizia de suspendare a activității de la catedră.

Ce trebuie să conțină dosarul de amânare

Pentru gradul didactic II, dosarul cuprinde următoarele, conform documentului menționat anterior:

  • cererea de amânare (Anexa nr. 1);
  • copii ale rapoartelor scrise de la IC1, IC2 și IS (fără fișele de evaluare ale activităților didactice) – după caz;
  • documente care justifică motivul amânării (decizie suspendare contract de muncă, certificat/adeverință medicală, alte documente);

Pentru gradul didactic I sunt necesare următoare documente:

  • cererea de amânare (Anexa nr. 1);
  • copii ale rapoartelor scrise de la IC1, IC2 și IS (fără fișele de evaluare ale activităților didactice)– după caz;
  • documente care justifică motivul amânării (decizie suspendare contract de muncă, certificat/adeverință medicală, alte documente) – după caz;
  • adeverință eliberată de D.P.P.D. din care să reiasă dacă a fost promovat colocviul de admitere la gradul didactic I și dacă s-a depus sau nu lucrarea metodico-științifică;
  • acordul scris al coordonatorului științific al lucrării;

Cerere de amânare – model

Cadrelor didactice al căror contract de muncă a fost suspendat (concediu pentru creşterea şi îngrijirea copilului, concediu fără plată, concediu plătit pentru studii doctorale), pentru calcularea valabilităţii inspecţiilor curente şi a vechimii efective la catedră, li se iau în considerare doar anii şcolari în care au desfăşurat activitate de predare efectivă la catedră, de la obţinerea definitivatului/gradului didactic II până la data de 31.08….. a anului în care se va finaliza examenul pentru obţinerea gradului didactic II/I, prevede sursa citată.

Foto: Captură – Procedură ISMB de amânare a gradelor didactice

Procedura Inspectoratului Școlar al Municipiului București poate fi consultată mai jos:

Foto: © Andrei Rahalski | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mesaj către directorii de școli, pentru înscrierea în apelul cu 200.000 de euro per proiect, deschis până pe 16 iulie: E bine ca noi, profesorii, să fim realiști și să ne punem mintea la muncă și să creăm o școală așa cum dorim noi, să încetăm să ne mai văităm că nu ne lasă sistemul – Viforel Dorobanțu, directorul școlii-pilot de la Curcani, Călărași

Îndemn la înscrierea în programul de școli-pilot făcut de unul dintre directorii care derulează un program-pilot încă din 2022, de la prima ediție. Este vorba despre Viforel Dorobanțu, directorul Școlii…
Vezi articolul

Ministrul Educației ar putea încălca Legea învățământului preuniversitar. Regulamentul pentru portofoliul educațional ar urma să fie gata până pe 31 august 2025, deși legea prevede că portofoliul este obligatoriu pentru copiii care intră în grupa mijlocie și în clasa pregătitoare, în anul școlar 2024-2025

Formatul portofoliului educațional și modalitatea de funcționare a acestuia ar urma să fie gata până la data de 31 august 2025, potrivit potrivit ordinului nr. 3.069 din 15 ianuarie 2024,…
Vezi articolul