Ambasadorul Marii Britanii, Andrew Noble: există o tendinţă în sistemul educaţional să ne concentrăm pe elite; incluziunea în Educație ar putea reduce diferențele sociale

404 vizualizări
Andrew Noble / Foto: Facebook British Embassy
Există o „tendinţă în sistemul educaţional să ne concentrăm pe elite”, iar dacă ne-am concentra pe incluziune în procesul de educație, atunci am putea reduce diferenţele sociale dintre elevi, a declarat, joi, ambasadorul Marii Britanii la Bucureşti, Andrew Noble, în cadrul dezbaterii Viitorul Educaţiei. Forţa de muncă a viitorului de la conferinţa ‘From City to Smart City’, transmite Agerpres.

„Rezultatele se obţin dacă ne concentrăm pe ce ne trebuie suplimentar, pentru ca oamenii să aibă succes în carierele lor”, a declarat diplomatul.

El a vorbit despre ideea de incluziune şi de diversitate de şanse. „Adesea e insuficient luată în considerare această idee, dar este unul dintre obiectivele cele mai importante ale sistemului de învăţământ. Fără divergenţele mari care există în România între mediul rural şi cel urban, de exemplu, învăţământul, educaţia reprezintă calea de a stimula acest proces de incluziune şi trebuie să subliniem foarte răspicat importanţa acestui fapt şi să ne concentrăm şi pe cei care se descurcă cel mai rău în şcolile noastre”, a spus Noble.

Totodată, el a atras atenţia că există o „tendinţă în sistemul educaţional să ne concentrăm pe elite”.

„Ne concentrăm pe veştile bune şi încercăm să facem veştile bune să fie şi mai bune, dar cel mai greu e să îi ducem pe cei de la bază, de la fundul clasamentului, cât mai aproape de vârf. Astfel, putem genera o forţă de muncă mai puternică, mai calificată pentru economie şi să avem din ce în ce mai puţini oameni dependenţi, întreţinuţi de sistemul de asistenţă socială, de exemplu”, a arătat Noble.

El a mai subliniat că trebuie acordată atenţie celor din mediul rural. „Populaţia rurală, în Europa, odată ce dobândeşte aptitudinile necesare, se transformă în populaţie urbană. În fapt, educaţia va fi cheia acestui proces de conversie”.

Andrew Noble / Foto: Facebook British Embassy

Citește și:
Reputata publicație Times Higher Education, despre declarațiile Ambasadorului Andrew Noble referitoare la studiile studenților români din Marea Britanie: ”O aparentă gafă diplomatică”
Ambasadorul Marii Britanii în România: Taxele pentru studenții români cred că vor fi duble, nu triple, după Brexit / Nu înțeleg de ce un student român s-ar duce în Marea Britanie pentru licență


2 comments
  1. Avem destule „incluziuni”.
    In scoli se afla o mulțime de elevi cu CES, care numai ei și profesorii lor de sprijin știu cu adevărat cât(nu) progresează.
    In plus, acesti elevi, ca și elevii rromi, ca și unii elevi mai răsăriți din E Moldova, au facilitati la care restul elevilor nici nu pot visa. De exemplu, își pot alege scoala, liceul, profilul, indiferent de medie.
    Maine, poimâine, și facultatea.
    Știu ca aceasta este o măsură reparatorie măcar pentru părinții celor cu CES.
    Iar cu un elev care nu învață de lene, din comoditate, sau din alte motive care țin de familia sa (atât de mult adorata de autorități, încât copilul este lăsat în familie, indiferent de tratament), cum sa îl aduci spre vârful piramidei fără sa muncească, fără sa coopereze fără sa vrea el însuși aceasta?
    Materia prima a unui croitor este un material fără viata, pe care îl poți ajusta cum dorești, ca nu ai nevoie de cooperarea lui.
    Dar în educatie, nu poți face ce crezi mai bine cu un elev(„materia prima”), fără cooperarea și munca acestuia.
    Vorbe frumoase, domnule ambasador, dar fără acoperire!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Primăriile „sunt în măsură” să le dea bursele elevilor din școlile private, fără să mai fie nevoie de vreun alt act normativ, susține Ministerul Educației după ce Guvernul a emis o hotărâre fără efecte pe 29 decembrie / Ședință mâine pentru „monitorizarea situației” în care niciun elev nu a primit nicio bursă, anunțată de ME

Bursele școlare ale elevilor de la școlile și liceele private și confesionale nu au fost plătite până acum, de la începului acestui an școlar, după cinci luni de cursuri. Ministerul…
Vezi articolul

VIDEO Copiii cu vârsta între 12 şi 15 ani se pot vaccina împotriva COVID-19. Valeriu Gheorghiță: De săptămâna viitoare deja pot fi programați în platformă prin conturile părinților

Agenţia Europeană a Medicamentului a recomandat autorizarea serului Pfizer BioNTech pentru grupa de vârstă 12-15 ani, anunță Ministerul Sănătății. Preşedintele Comitetului Naţional de Coordonare a Campaniei de Imunizare anti-COVID, dr.…
Vezi articolul

Apel către învățători și profesori făcut de ministrul Educației, pentru septembrie: Să valorifice mai mult evaluările la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a și să adapteze predarea la copii / Problema constă în resurse și în a nu privi clasele ca pe un grup și a le preda tuturor la fel, ci în a personaliza de fapt intervenția – VIDEO

Ministrul Educației, Ligia Deca, face apel la profesori și învățători ca în anul școlar care va începe în septembrie să valorifice mai mult evaluările la clasele a II-a, a IV-a…
Vezi articolul