AmCham România face apel la Guvern “să asigure continuitatea procesului de educație”, să relaxeze curriculumul școlar aferent ultimelor 2 luni și să decaleze examenele de finalizare a studiilor

3.307 vizualizări
Foto: Facebook.com/AmCham Romania
Camera de Comerț Americană în România (AmCham Romania) face apel la Guvern “să asigure continuitatea procesului de educație chiar și într-un astfel de context”, cum este criza COVID-19.

AmCham Romania susține elaborarea în regim de urgență și comunicarea către elevi, studenți, profesori și educatori a unui pachet consistent și omogen de soluții care să asigure continuitatea procesului educațional și să excludă posibilitatea înghețării anului școlar, precum: instruirea cadrelor didactice prin webinarii extinse la nivelul învățământului preuniversitar și superior pentru folosirea instrumentelor online de lucru cu elevii și studenții, relaxarea curriculei aferente ultimelor 2 luni de an școlar și decalarea examenelor de finalizarea a studiilor“, susține Camera de Comerț Americană în România, într-un comunicat remis Edupedu.ro.

AmCham Romania propune “implicarea activă a Ministerului Educaţiei și Cercetării în atragerea finanțării din fondurile europene oferite României ca parte a pachetului de sprijin pentru gestionarea efectelor crizei COVID-19“.

De asemenea, Camera de Comerț Americană în România susține că “operaționalizarea și monitorizarea programului Euro 200 pentru a servi nevoilor create de criza sanitară, în sprijinul elevilor și studenților cu posibilități financiare reduse este una dintre măsurile care pot sprijini acest obiectiv“.

Comunicatul de presă integral AmCham Romania, remis Edupedu.ro:

“Educația poate și trebuie să continue prin intermediul tehnologiei

București, 7 aprilie 2020: AmCham Romania face apel la susținerea cu prioritate a sistemului educațional, afectat de întreruperea impusă de criza COVID-19, prin concentrarea eforturilor guvernamentale pe măsuri transversale care să asigure continuitatea procesului de educație chiar și într-un astfel de context, inclusiv pentru elevii din medii defavorizate.

“Educația este astăzi în situația de a face față nevoii stringente de a asigura continuitatea procesului educativ pe toate palierele prin intermediul instrumentelor digitale și în același timp de a face trecerea spre un model de educație adaptat cerințelor societății și economiei digitale. Credem că deschiderea actuală pentru utilizarea soluțiilor digitale din partea tuturor participanților la sistemul de educație – profesori, elevi, părinți – creează premizele favorabile pentru integrarea tehnologiei ca și componentă permanentă a procesului de educație. Dincolo de depășirea crizei actuale, pe termen mediu și lung dezvoltarea competențelor digitale va capacita profesorii și elevii să se adapteze transformării digitale și va atenua impactul unor crize viitoare asupra continuității și calității educației” a declarat Ionuț Simion, Președintele AmCham Romania.

Conform propunerilor înaintate de AmCham Romania în acest sens, este nevoie în primul rând de crearea unui grup de lucru format din Ministerul Educației și reprezentanți ai mediului de afaceri și specialiști în tehnologie și comunicații care să identifice și să recomande spre utilizare tehnologii diverse, comunicare prin internet, terminale si sisteme digitale de comunicare disponibile gratuit pentru adaptarea și flexibilizarea procesului educațional. Această colaborare se va dovedi benefică dincolo de criza prezentă, întrucât va facilita generarea de conținut educational prin mijloace digitale și de instrumente de învățare de care este nevoie în mod permanent în Romania, în special în mediile dezavantajate economic.

AmCham Romania propune de asemenea implicarea activă a Ministerului Educaţiei și Cercetării în atragerea finanțării din fondurile europene oferite României ca parte a pachetului de sprijin pentru gestionarea efectelor crizei COVID-19.

Aceste demersuri trebuie să acorde o atenție prioritară elevilor din comunitățile defavorizate care nu pot beneficia de soluțiile digitale de tip ”școala online”, din cauza lipsei echipamentelor și/sau a infrastructurii necesare, pentru a evita deconectarea copiiilor de la procesul educațional și, în cel mai pesimist scenariu, abandonul școlar. Operaționalizarea și monitorizarea programului Euro 200 pentru a servi nevoilor create de criza sanitară, în sprijinul elevilor și studenților cu posibilități financiare reduse este una dintre măsurile care pot sprijini acest obiectiv.

AmCham Romania susține elaborarea în regim de urgență și comunicarea către elevi, studenți, profesori și educatori a unui pachet consistent și omogen de soluții care să asigure continuitatea procesului educațional și să excludă posibilitatea înghețării anului școlar, precum: instruirea cadrelor didactice prin webinarii extinse la nivelul învățământului preuniversitar și superior pentru folosirea instrumentelor online de lucru cu elevii și studenții, relaxarea curriculei aferente ultimelor 2 luni de an școlar și decalarea examenelor de finalizarea a studiilor.

Odată cu transmiterea acestor recomandări, AmCham Romania reiterează disponibilitatea membrilor de a sprijini Ministerul Educației și Cercetării în elaborarea unor politici publice sustenabile în domeniul educației.”

Foto: Facebook.com/AmCham Romania

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Andronescu 2009-2019. Când a desființat Școlile de Arte și Meserii: “liceele tehnologice sunt mai bine pregătite”. Când a văzut rezultatele la BAC 2019: “îi trimitem să învețe o meserie, pentru că nu ne naștem egali”

Anul acesta “îi trimitem pe cei care poate au mai puține abilități teoretice spre a învăța o meserie”, susține ministrul Educației despre absolvenții clasei a VIII-a care acum susțin Admiterea…
Vezi articolul

Distanțarea și izolarea socială a copiilor provocate de pandemie pot avea consecințe negative pe termen lung. Părinții nu sunt suficient de informați în legătură cu aceste riscuri – studiu în două școli din București

Distanţarea şi izolarea socială a copiilor provocate de pandemie pot avea consecinţe negative pe termen lung, deoarece le afectează starea de bine şi dezvoltarea, atât în plan fizic, fiziologic, cât…
Vezi articolul